Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robijntjah schreef:Wat fijn daihyo!
De klanten zullen wel balen?
Hier morgen stal klus dag, hebben een behoorlijke lijst weer
Daihyo schreef:Wie heeft er hier ook alweer nog meer varkensroosters onder zand liggen? Van Jinte weet ik het.
Wat is wijs: afgraven, roosters er in, zand er op?
Of niet afgraven, paddock omlijsten met boomstammen of treinbielzen, roosters op de grond en dan zand er op?
Hoe houdt het zich na een paar jaar?
Ik wil ze gebruiken voor een zandpaddock die verder niet wordt gebruikt om te trainen. Maar als lig/rolplek. Maar vraag me af of afgraven nodig is, als we er bielzen of boomstammen omheen leggen en dan 10-15cm zand op doen. Liggen de roosters dan snel bloot?
SSDesign schreef:Vandaag hebben we trouwens de automatische waterbak eindelijk aangesloten. Wat gaat dat veel tijd schelen.
pol013 schreef:Ik was dat, die vroeg naar het rijden.
Heb mijn nieuwe merrie ook van de ijzers afgehaald. Dus die voeten moeten ook even 'wennen'. Maar aangezien we wel gewoon het bos in gaan is het even zoeken of de groei de slijtage bij kan gaan benen in deze overgangsfase +nagelgaten.
Vooralsnog ziet het er top uit dus ik heb goede hoop. Maar ben niet thuis in schoenen dus dacht informeer alvast.
Hilary schreef:Ja, hier een draadje gehad waar de Shet onderdoor kon. Zo had ze haar eigen schuilstal (die had 1 deur en wilden we dus niet open zetten voor iedereen ivm klem zetten) en in haar eigen tempo (slooooom) haar bakje voer opeten.
Zorgen dat het draadje net hoog genoeg hangt en dat er goed stroom op staat.
Zelfde systeem overigens afgelopen zomer toegepast om voor de senior een kortere route van en naar de wei te maken. Alle anderen moesten omlopen over de track, zij kon zelf kiezen of ze de korte of lange route wilde nemen.
Maartje_M schreef:Automatische bakken heb ik hier meteen laten aanleggen. Ik heb bij Cheetah vroeger jaren waterbakken staan vullen en daar handig zo’n gruwelijke hekel aan dat dat thuis meteen anders moesten met inloopstal zodat ze in de wei ook niet hoeven haha