Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:29

Leuk bericht!! Ben erg benieuwd naar foto's!! :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 18:26

rover_ schreef:
Als de schuilstal klaar is, wil ik binnen ook 1 voerplek maken waarbij het hooi hoog hangt en beweegt. Dus aan een balk aan het plafond.
Ik zag dit: https://purehorse.nl/product/hay-playbag/ en vind het vrij duur en de openingen groot, lijkt me dat er veel op de grond valt.
Hoe doen jullie dit? Normaal voer ik uit mazen 3x3.
Heb wel eens zo'n ton gezien maar dat vind ik hard, zeker omdat ik vermoed dat mijn jongste er flink mee gaat smijten...

Wij hebben bij de geiten een voorraadton hangen tussen 2 bomen. Zo'n blauwe met een zwarte deksel. Zelf ronde gaten ingeboord over de hele ton, het idee van de zak. Werd prima, zijn er lekker mee zoet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:44

Ik dacht voor de regen nog even een rondje te doen, maar Buienradar zat er weer eens naast...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:47

DubbelDun schreef:
Ik dacht voor de regen nog even een rondje te doen, maar Buienradar zat er weer eens naast...

Buienradar zit er ècht vreselijk naast de laatste tijd. Moet diva eigenlijk bij elke bui een deken op doen maar dat is geen doen zo.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:56

Is een ongevoerde regendeken te dik ??

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:03

DubbelDun schreef:
Is een ongevoerde regendeken te dik ??

Als de zon er even op staat nu wel, moet misschien een lichtere zoeken voor erbij. Nadeel is ook weer dat ze onder een ongevoerde dan weer ijskoud staat zodra het daadwerkelijk regent :roll:

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:05

En hier zou het volgens BR al weer een poosje regenen maar valt er niets.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:18

Ik houd meestal aan onder de 15 graden is een normale ongevoerde regendeken en boven de 15 is een deken waar helemaal geen voering meer in zit (dus alleen de buitenkant). Die is wel waterdicht, maar niet warm.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:21

Toch zweette mijn oudje met ppid, die dus ook geen goede vacht meer had, als de zon nu met dit weer doorkwam.
En dan was alleen de rug en bovenkant hals regendeken, zonder voering, de rest vliegengaas.

Moeilijk vond ik dat om het goed te doen.

https://www.bol.com/nl/p/qhp-combo-deke ... 063830313/

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:40

Een paar foto's zoals beloofd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:49

Wauw mooi plekje zo!

Hier nog wel een rondje kunnen doen en geen noemenswaardige regen.

Er begint wel spontaan gras te groeien op verschillende plekken bij ons :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:19

Mooi plekje.
Is dat dak niet erg warm als het heet is ??

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:26

BoRo schreef:
Een paar foto's zoals beloofd!

[ [url=m/H9ftAc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PsikLY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sp7SzN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige omheining! Zoiets willen wij ook tzt, we konden nu niks betaalbaars vinden.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:29

Weer terug van weggeweest, de afgelopen weken erg druk geweest hier om het huis, met de paarden en de laatste weken op mijn werk voor de vakantie.

Maar afgelopen maandag begon mijn vakantie en begin nu een beetje te acclimatiseren.

Wat een rot nieuws voor sommige zeg, erg verdrietig allemaal. Sterkte voor de mensen die het nodig hebben.

Welkom voor de nieuwe mensen hier! Ik heb mooie plekjes voorbij zien komen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:32

BoRo: wauw prachtig hoor, mag wat kosten gok ik :D maar het is het zeker waard schitterend.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 21:37

Ik las btw ook iets over regen, ik ben de regen zat :D, van mij mag het wel weer een week droog en warm zijn. Na die week mag er wel weer wat regen vallen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:00

Komend weekend (zondag) zou het beter worden.

Overigens ook nieuws op het paardenzoekfront... er lijkt zich iets aan te dienen wat iets zou kunnen worden :)

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:10

Heel mooi Kojack, heel chique die omheining.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:31

Hebben jullie ervaring met het aanleggen van een longeerbak? Nu we minimaal een jaar moeten wachten met het aanleggen van de bak wil ik graag een longeerbak maken in het bos. Ik lees allemaal verhalen over paddockroosters en rijbak matten, iemand ervaring hiermee?

Vanaf donderdag gaan we verder met de stal. 1 van de zijkanten moet nog dicht, ivm de regen hebben we daar zondag een zeil gespannen en vastgemaakt zodat de shet niet steeds nat werd. Als het goed is kunnen we donderdag of vrijdag de nok ophalen zodat er ook geen kier meer in het dak zit waar water doorheen kan (viel gelukkig nog wel mee, de pony's waren niet nat, alleen de stal iets).

Achter de stal is al een stukje bestraat, daar moeten we nog verder. Tussen de stal en het houthok gaan we ook bestraten zodat daar hooi en stro opgeslagen kan. Ik heb als het goed is voor het hele jaar rond hooi gekocht. 20 midibalen, 100 kleine pakjes en 4 grote pakken hooi, dit zou voldoende moeten zijn voor een shet en een kleine welsh c toch? Groot paard is er nog niet, ben wel aan het rond kijken maar vind de prijzen erg hoog momenteel.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 22:47

Yeaahhhh nog meer Friezels :):) <3 :):)

Ik wil ook lekker weer... -O- Mijn energielevel is zo ongeveer 0 op het moment.. beetje 20+ graden en een zacht zonnetje zal wonderen verrichten....

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 01:02

Wat een mooi plekje BoRo, prachtige omheining

Omdat mijn weiland huur is, en ik met paddock paradise nogal veel omheining nodig heb, en mijn indeling ook als "test" was, heb ik overal simpele prikkers staan. Op de hoeken en vertakkingen een houten paal, zodat ik wel goed kan opspannen. Dankzij een goede klap stroom blijven de paarden er prima achter, dus is het zo gebleven

Afbeelding

Maar met de komst van een hengst, die in het verleden me wel eens over een palletbox is gesprongen, leek me dit soort omheining niet zo'n goed idee. Dus zijn domein heb ik 1.60 - 1.80 hoog met 3 lagen koord af gespannen, met hoe mogelijk een nog flinkere klap stroom. Tot nu toe gaat het prima, ook voor de paarden hier in training vind ik het toch wel erg fijn zo.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:20

Dat ziet er prachtig uit BoRo!!! Heel chique.

Caily dat is ook een mooie oplossing voor een huurweide toch?! Fijn dat de hengst wel lekker naar buiten kan zo.

Hier eindelijk wat regen van betekenis..... Ik hoop zo dat er morgen nog een dikke plens valt! Wij hebben echt nog heel weinig regen gehad de laatste weken. Krijg mijn schrikdraad paaltjes niet met goed fatsoen in de grond, zo hard is het.

Sinds een paar dagen krijgen wij (of nou ja, onze kippen) bezoek van een witte mus! Dacht eerst dat het een ontsnapte kanarie was, maar na wat googlen, bleek er zoiets als een witte mus te bestaan. Erg leuk!
Met een beetje moeite zie je hem/haar zitten op het uiteinde van de boomstronk. Hopelijk komt ie vandaag weer en kan ik een betere foto maken.
Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:33

Mooi Boro!

Ziet er goed uit de afrastering zo Caily.

Ik heb paddockroosters Kojack. In overdekte paddock zit onderin puin dan klein laagje zand, dan doek dan de roosters en dan weer zand. Buiten geen puin. Als je drainage hebt dan iets zand, goed vlakken, dan doek + roosters en zand. Zonder drainage idem. Zorg dat je toch wel 12-15 cm zand erop doet dat is dan incl de roosters want daar zakt het in. Qua dikte zou ik minimaal 3 cm nemen. Van Tonn zijn ze goedkoper maar 2 cm vind ik wat dun als je er vol op laat bewegen. Ecoraster blijft goed hier.
Heb je ze er niet los in staan? Als de bodem niet al te drassig is, kan je ook overwegen om het zonder roosters te doen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:35

Prachtig RoRo!!

Wat een lieve foto van die veulentjes.

Hier groeit het gras ook weer heel hard, wat we pas hebben gemaaid staat zelfs er al weer best lang op
Afbeelding

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:23

DubbelDun schreef:
Mooi plekje.
Is dat dak niet erg warm als het heet is ??

Geen idee of de schuilstal warm gaat worden. Het dak is wel heel hoog. Maar het mooie weer komt eraan, dus we gaan het ervaren!