En toen kwam er toch een stortbui rond 7 uur, die niet op de radar stond. Die stortbui heeft wel even anderhalf uur aangehouden. Al 40 mm vandaag, en het regent maar door... En een paar km verderop bijna niets... Wel ff blij mee.
De paddock is nu wel een zwembad en heb de ponies vannacht op stal gezet.
MarjanB; wat een fijne berichten. En paardje ziet er weer knap uit zo! Chique keuken!
Belker; wat een werk heb je eraan! Geen ervaring mee, maar hopelijk slaat alles aan.
Hoe gaat het met de paardenoogjes?
Bennie's oog is weer ok. Moet wel blijven zalven, maar hij heeft er geen last meer van en het streepje op zijn hoornvlies is ook niet meer te zien. Dat schijnt snel te herstellen en gelukkig geen infectie.
Gistermiddag was ik ineens een kipje kwijt. Alles afgezocht, de hele tuin door, geroepen, in de struiken gedoken, onder de heggen liggen loeren, langs de weg en onder grote bomen gezocht. Niets maar dan helemaal niets te vinden. Nog geen veertje! Zo bizar.. Vannacht dus ineens een kipje minder op stok en wat heb ik daar slecht van geslapen.

Vanochtend weer zoeken, hopen dat kipje ineens op zou duiken. Andere kippen uit voorzorg binnen gehouden vandaag. Ik begon me er al bij neer te leggen dat ze niet meer terug zou komen. Een roofvogel? Geen idee, maar ik kon er met mijn verstand niet bij.
Zit ik net op de bank te wachten tot die stortbui voorbij is om de paarden eten te geven, begin schemer, hoor ik daar het bekende roepje van precies die kip, keek naar buiten en zag niets. Ik zal het me wel verbeeld hebben..
En toen ineens in mijn ooghoek een witte vlek; jahoor! Daar was ze, helemaal doorweekt, verkleumd en hongerig. Ik als een idioot naar buiten en haar snel opgepakt. Ze moet wel in de struiken hebben gezeten, vlak voor het woonkamerraam.. pff heel blij nu. Ze zit nu op stok bij de rest, in een hele diepe slaap. Morgen maar even kijken of ze helemaal ok is.
Ik zal lekker slapen vannacht...