Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25573
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:48

Wat fijn dat hij thuis is, al is dat qua extra werk voor jou ook weer belastend.
Ik heb handschoenen op batterij maar ook de roekl thermo doet het voor mij vrij goed.

Mer1980

Berichten: 18995
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:58

Pittig Chasey, maar wel fijn dat hij weer thuis is.

Winterhanden vallen bij mij wel mee, op stal draag ik nu werkhandschoenen die niet te dik zijn gekocht bij de action voor 85 cent, maar heb ook wel mijn fijne leren rijhandschoenen aan tijdens het lesgeven. Die waren een heel stuk duurder :=

belle_boef

Berichten: 10778
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:18

Sterkte chasey. Laat vooral datgene liggen wat wel even kan wachten.

Hier lag een klein laagje. Honden helemaal blij en paarden die vonden et wel best. Wat voorzichtig op de ongelijke grond. Helaas wel de leiding bevroren naar de waterbak buiten. Op een ander stuk dan ik had ingepakt. Gelukkig gaat het weer dooien en moet ik er aan denken bij de volgende vorst de kraam dicht te zetten.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:23

Ik heb vooral last van tenen en handen die gevoelloos zijn en heel lang koud blijven nadien (ook al ben ik al lang weer binnen). Maar niet van kloven oid.

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:25

Dikke knuffel Chasey :(:) het is allemaal ook niet niks!

Hier ligt best veel sneeuw :+ alle dieren helemaal uit hun dak in de sneeuw :') behalve de kippen, die zijn niet uit het nachthok geweest vandaag. Hij stond wel gewoon open, maar geen kip te zien. Ik heb ze dus maar voer in het nachthok gegeven en het licht aangehouden :+

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:37

Je hebt wel goeie hulpjes, Chasey! Een eenhoorn én de kerstman, dat moet goed komen =:)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 02:06

CHasey, fijn even een rondje buiten samen. Logisch dat je kapot bent. Buiten het werk, heb je ook je mentale zorgen maken die je vermoeien. Sterkte!

Ik heb vorig jaar voor mn man die O keefe handcreme gekocht. Maar ik heb reuma, dus bij mij helpt geen creme of iets. Ze zijn ook niet droog.

Had eigenlijk nooit last, maar dit jaar voor het eerst wel. Had ook even mn medicijnen niet kunnen nemen, omdat ik uitslag had. Die plekken op mn handen doen wel extra pijn bij kou of handschoenen. Maar ze trekken vast wel weer weg.

Ik zoek nog steeds, maar wil eigenlijk even kunnen passen en kijken, maar we hebben hier zo weinig winkels.....

Had vandaag niet zo erg last meer van mn heup en rug en ML was nog aan het snotteren, maar wel redelijk oke, dus in bos gelopen. Vandaag ook voor het eerste koude benen met een gewone jeans, dus even kijken.....
Neem nu mn medicijnen weer, dus dan gaat alles ook were minder zeer doen.

Er lag vanmorgen wat sneeuw. Vorig jaar kwam onze jongste kat nog niet buiten en nu had ik hem op de tafel gezet waar laagje sneeuw lag. Die heeft zich wel even vermaakt.
Met de hondjes op de hei was het wel mooi. Daar lag echt een witte laag. Bos ernaast was meeste al weg.

Karin_deB

Berichten: 8292
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 07:18

@Chasey, fijn dat jullie er even uit konden!
Geloof meteen dat je helemaal kapot bent 's avonds.

Nou de sneeuw is weg en vandaag regen, regen, regen :+

Taar_tje

Berichten: 312
Geregistreerd: 07-08-09
Woonplaats: Minilandgoed in Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:21

Warme en droge handen voor weinig......:
https://www.oxxa-werkhandschoenen.nl/ox ... 1-860.html
Voor 6,59 euro.

Ik moet hooinetten nat sproeien (zolang het overdag boven nul is kan dat), en mijn handen blijven perfect droog en warm. Wel 1 maatje groter dan normaal, door de voering van fleece vallen ze iets kleiner. Van maat 8-11 verkrijgbaar.

Ethelate

Berichten: 21126
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:42

Bedankt voor alle handschoenentips, ga ze even naspeuren. Heb nu een paar snowboardhandschoenen (warm maar veel te grof), werkhandschoenen (werkt fijner maar niet waterdicht en heel warm) en 2 paar rijhandschoenen maar zoek dus de goede combi..

Fijn Chasey dat een stapritje kon. Goed voor jezelf zorgen is ook heel belangrijk nu, want jij kan nu niet wegvallen.

Zaterdag na 2 maanden eindelijk weer op mijn Uk gezeten. Eerst even een paar rondjes in de bak gekeken of alle hulpen nog bevestigd waren en toen lekker in het bos rond gestapt. Heerlijk beest is het toch ook :)

Ik dacht dat de sneeuw niet zou blijven liggen gezien de temperaturen en baalde gister dus flink toen alles wit zag. Snel naar de wei want mijn merrie heeft ijzers voor. Vorig jaar winter geprobeerd zonder maar toen stond ze na een paar dagen bijna bevangen, (stond ze nog in pension en kwamen ze in draf over verharding binnen/buiten) te weinig draagrand, dus toch weer ijzers.. Nu vond de smid vorige keer met beslaan haar hoeven wel veel verbeterd dus volgende week even overleggen of het we het nog een keer proberen. Ze liep op flinke ijsklompen maar stapte er heel behendig mee rond. Was echt hard werken om ze er onder uit te krijgen. Dik ingevet bleef het klompvrij maar is natuurlijk geen oplossing als de sneeuw keer echt blijft liggen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 11:44

Hier schuif ik de sneeuw weg en als het glad dreigt te zijn of worden strooi ik vogelzand :o Dat is lekker stroef door de schelpjes.

Ik heb dit weekend eindelijk de stallen leeg gekregen en de garage opgeruimd. Het heeft 3 weekenden gekost, een 10m3 afvalcontainer vol en enorm veel spierpijn maar het gaat lukken ze voor de kerst ook de binnenstal te geven *\o/*

Morgenavond alle hoofdstel-, zadel- en andere haken van de muur en dan is het wachten op rubber en stro. Maar ik verwacht ze er de 23ste of 24ste in te kunnen hebben. Wel zo prettig met dit natte weer. Als de 2 grote in schuilstal staan laten ze de 2 kleintjes er niet bij zag ik gister.. Dankzij 4 extra netten in de schuilstal hebben ze eten in overvloed. Vind ik wel zo prettig.

Mocht iemand nog een goedkoop groot net zoeken:
https://www.minihorseshop.nl/harrys-hor ... slowfeeder

Niet duur en fijne mazen. Hier kunnen 2 plakken van een groot pak in.

Irritant zeg ijsklompen. Eventueel dichte ijzers een idee? Die heb je toch ook?

Ethelate

Berichten: 21126
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:49

Wow hard gewerkt. En fijn dat je ze een mooi kertscadeautje kan geven.
Hopelijk waarderen ze dat sneller dan de schuilstal ;)

Selka schreef:
Irritant zeg ijsklompen. Eventueel dichte ijzers een idee? Die heb je toch ook?

Heb eerder sneeuwbeslag geprobeerd maar vond dat weinig effect geven. Heb ook sneeuwringen, van die losse die je in het ijzer klemt, dat werkt wel even maar ook dan is na een paar uur gewoon een klomp.
Nu heb ik wel een Fries die sneeuw geweldig vindt en zodra de plassen bevroren zijn met het ijs aan het spelen is. Volgens mij is die de hele dag aan het checken of ze 'it giet oan' kan hinniken ;)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 12:13

Whaha ik zie haar al staan :D

Ik heb nul verstand van ijzers maar hoop dat je snel een oplossing vindt. Of nog beter... geen sneeuw!

Lynn_Nikita

Berichten: 25573
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:23

smid gebeld, kan hij over 3.5 week pas, wilde de ijzers achter eronderuit namelijk. Hij zal wel vakantie tussendoor hebben normaal was het bellen en binnen aantal dagen kwam hij al

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:24

Taar_tje schreef:
Warme en droge handen voor weinig......:
https://www.oxxa-werkhandschoenen.nl/ox ... 1-860.html
Voor 6,59 euro.

Ik moet hooinetten nat sproeien (zolang het overdag boven nul is kan dat), en mijn handen blijven perfect droog en warm. Wel 1 maatje groter dan normaal, door de voering van fleece vallen ze iets kleiner. Van maat 8-11 verkrijgbaar.


Die heb ik. Maat 8 is nog echt te groot en ze gaan bij mij echt snel kapot. Heb van dit merk alle handschoenen wel liggen en ze gaan allemaal snel kapot.
Als er bijv een linker kapot is, bewaar ik ook rechts en als er een andere stuk is, doe ik ze bij elkaar weer.

Maar als ze nieuw zijn, zijn ze wel fijn en ook genoeg waterdicht om natte dingen vast te pakken enzo.

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:32

Zou ik mij soms mogen voorstellen als nieuweling? :)

Azmay
Berichten: 18008
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:33

Jolynne schreef:
Zou ik mij soms mogen voorstellen als nieuweling? :)

* onderdrukt een sarcastische nee *

Uiteraard, ga je gang :Y)

Mer1980

Berichten: 18995
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:46

Jolynne schreef:
Zou ik mij soms mogen voorstellen als nieuweling? :)


Ja hoor :D

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 14:52

Natuurlijk!

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:01

Ik ben dus Jolynne (mijn echte naam vertel ik niet omwille bepaalde redenen) en ben 23 jaar. Al heel mijn leven paarden aan huis, maar sinds vorig jaar wonen mijn vriend en ik volledig alleen in het huis waar we al 6 jaar wonen. Het is niet zoals we het willen qua indeling etc, maar we doen met wat het is en laten het zo. Het is leefbaar voor ons en voor de paarden, maar het is niet ons droomplekje..Na mijn studie zal dit huis wellicht verkocht worden, zodat we ons droomplekje kunnen vinden met de mogelijkheden waar wij naar op zoek zijn.

Ik heb momenteel 4 miniatuurpaarden aan huis staan, waarvan 3 van mij en 1 van een vriendin. Aan huis zelf hebben we net geen HA grond. Op 5min stappen hebben we nog zo'n 5HA, maar die weide word enkel in de zomer gebruikt omdat het in een heel nat gebied ligt.

Dit zijn mijn poowns:

10 jarige hengst Braveheart, gefokt door Anke hier in het topic. Hij is beleerd onder zadel, maar word voornamelijk gereden in de koets. Wel enkel recreatief en niet te intensief omwille een eerdere blessure. Hij is goedgekeurd voor 2 stamboeken met een 1e premie.
Afbeelding

Ijsje is een zilvervosbonte hengst van 98cm, al reeds goedgekeurd met een 2e premie. Maar gaat dit jaar hopelijk voor een 1e premie.
Afbeelding

Madrileno is een hengstenveulen van dit jaar, waarvan zijn verwachte schofthoogte 102cm is.
Hij zal later ook beleerd worden voor de wagen en de mensport in gaan, naast dat hij ook naar de hengstenkeuring zal gaan.
Afbeelding

De ondergebroken stippenlijntjes is hoe het ingedeeld is. We hebben een grote schuur van 6x10m waar 2 stallen van 4x4,5 zitten. Buiten hebben we nog 2 stallen van 2x2m met een uitloop van ongeveer 3x6m. We hebben ook een paddock van zo'n 12x25m, die eigenlijk steeds open is naar de weides toe..zodat ze zelf kunnen kiezen of ze op de wei willen of juist op de paddock hooi eten.
Afbeelding

En onze grote wei op 5min wandelafstand. Het lijkt meer bos als weide, maar dat valt zeer goed mee, er staan voornamelijk heel hoge en brede bomen, maar al deze bomen staan ver uit elkaar. Ook hebben ze hierbij een stukje bos, net zoals ze thuis hebben.
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18995
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:15

Wauw het ziet er wel echt heel gaaf uit hoor <3

belle_boef

Berichten: 10778
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:25

Selka schreef:
Hier schuif ik de sneeuw weg en als het glad dreigt te zijn of worden strooi ik vogelzand :o Dat is lekker stroef door de schelpjes.


Mocht iemand nog een goedkoop groot net zoeken:
https://www.minihorseshop.nl/harrys-hor ... slowfeeder

Niet duur en fijne mazen. Hier kunnen 2 plakken van een groot pak in.

Irritant zeg ijsklompen. Eventueel dichte ijzers een idee? Die heb je toch ook?


Volgens mij heb ik die ook van de EJ. Staat alleen geen harry's horse op maar daar is die goedkoper. Of is die van jou nog groter dan 120x90?

Djoena
Berichten: 11521
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:40

Voordat ik er een topic over open, weten jullie misschien een goede anti-lik spray voor honden? Lucy heeft sinds vorige week hotspots en ze blijft ze steeds kapot likken. We hebben al zalf gehad van de dierenarts om de hotspots aan te pakken, maar ook die is schijnbaar lekker genoeg om eraf te likken := :roll:

Welkom Jolynne! Mooie paardjes heb je :j

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:00

Jolynne welkom!! Mooie paardjes en vanuit de lucht is het wel een droomplekje.

Djoena, hier geen hotspots, maar wel jeuk. Wij proberen nog steeds het ideale voer te vinden hiervoor. Smeren is hier geen optie. Als zij het niet eraf likt, doet haar broer het wel.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:29

Ik heb ook geen tip voor je qua spray's. Hier werkt het alleen om het pootje met de hotspot (want daar lijkt het nu toch wel echt op en geen erger nieuws! :(:) :7 waar ik zo bang voor was) een sokje om te doen. Nu zijn wij eindelijk zo ver dat ik het sokje alleen nog maar de ochtend om doe (omdat ik dan niet in de gaten kan houden of ze er aan likt) en voor de rest vd dag het kan drogen aan lucht. So far so good! Maar ik heb al wat sokken van mij zelf verknipt en onderweg kwijtgeraakt...