damian23 schreef:Palousa, hebben die van jou geen poephoek? Die twee van mij zijn redelijk zindelijk op de wei en hebben een vaste poephoek. Daar laten ze het gras ook hoog staan. Vorig jaar wel een incident gehad met een babyhaasje in de poephoek. Mijn paard ging zijn behoefte doen, loopt weer weg en toen een hels gekruis wat door merg en been ging. Ik er heen gerend, wat er worden hier wel eens vaker dieren aangevallen. Ik had verwacht dat een ekster een babyhaas te lijf was gegaan, maar mijn paard was er op gaan staan. Dat diertie zijn hele achterpootje in puin. Vel eraf en je zag de botjes zitten. Huilend heb ik mijn schoonvader geroepen en die heeft hem naar de groene weides gestuurd. Dat is wel de mindere kant van het buiten wonen. De natuur is keihard. Vorige maand had ik een nestje scholekster in de bak. Ik dus weidepaaltjes er om heen gezet zodat we er niet op gingen staan. De dag nadat ze waren uitgekomen hebben ik en mijn instructrice ze nog uit de bak gezet omdat ze plat op de grond gingen liggen en ik niet wilde dat mijn paard ze zou doodtrappen. Een paar dagen later zette ik de paarden op het land, weer een hoop geschreeuw en ik zie zo een ekster met het laatste kuiken wegvliegen. Het is hier echt af en toe moord en doodslag. Vorig jaar werd er bij de buren een babyhaas doodgepikt en opgegeten door kraaien en eendjes leven hier ook nooit lang. Achter ons huis zit een nest met kiekedieven en die lusten ook wel een kuikentje. Toen we hier pas woonde had een ekstergezin ruzie met een kraaiengezin. Gevolg...alle eksterkuikens dood op de grond. Eksters die duivenkuikens gewoon uit het nest gooien.......Live is hard.....
Nee helaas, de hele wei is poep hoek