Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 15:09

Op mijn eerste stal hadden we ook een porta potti, maar daar had de eigenaar van het terrein een verhoginkje onder gemaak. Zo kon je toch enigszins fatsoenlijk zitten en had je geen hijskraan nodig om weer omhoog te komen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 16:05

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 16:12

Wow hele mooie zadelkamer Lorette!

Nogmaals gefeliciteerd Marjan!

LysPPA Jammer van het huis, komt vast nog wel iets op jullie pad.

Hier komen ze morgen de bak levelen. Drainage is gelegd onder de bak, zaterdag nog afgraven naar de sloot en laatste stukje leggen. Bak is mooi droog gebleven de afgelopen dagen :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 16:20

MarjanB schreef:
Dank je!

Hebben deze, https://www.kampeerwereld.nl/kampa-khaz ... xaEALw_wcB

Oh edit. We hebben de hoogste van de twee en deze link is de lage

Deze is de goede https://www.kampeerwereld.nl/kampa-king ... 120000834/

Veel gebruikt tijdens verbouwing (iets met ‘s nachts niet naar buiten willen naar de wc unit) daarna nog meerdere keren uitgeleend aan vrienden die ook aan het verbouwen waren.

Is niet mega hoog maar ik vond het prima werken

Die van mij lijkt dan toch hoger te zijn. Al ziet die van jou er mooier uit (en lijkt optisch hoger?).

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 18:15

Wat een gave trektocht zeg! Mooi die herfstkleuren. En lekkere wakkere paarden. Wel een fikse groep zeg.
Jammer van het huis!

We hebben in de caravan ook een vrij hoge wc en dat is standaard, niet aan geknutseld ofzo, dus ik denk inderdaad een caravan winkel.

Gefeliciteerd Marjan!

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:28

Hallo, trouwe meelezer hier. Hebben jullie advies voor het volgende: we hebben een shetlander (zo'n grote zwarte) die ieder jaar een gigantisch dikke wintervacht aanmaakt. Nu de temperatuur niet echt koud is, zweet ie zich iedere dag echt een ongeluk. Het is een gezelschapschapspony die alleen grasmaait, dus helemaal scheren en met dekens aan de gang wil ik niet. Ik overweeg daarom om alleen hals eruit te scheren, maar zou ie dan wel genoeg warmte houden als het toch ineens kouder wordt? Hebben jullie nog tips welke andere delen scheren helpt om warmte kwijt te raken? Hele onderkant wil ik eigenlijk ook niet...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 19:56

Gewoon ff borst en hals er uit scheren werkt vaak voldoende

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 20:16

KletsKoekje schreef:
Hier komen ze morgen de bak levelen. Drainage is gelegd onder de bak, zaterdag nog afgraven naar de sloot en laatste stukje leggen. Bak is mooi droog gebleven de afgelopen dagen :)

Jaloers :P ik ga morgen weer voor de derde keer deze week met trailer op pad voor n droge rijbak.

Gefeliciteerd Marjan!

We waren met 12 deelnemers, maar dan heb je nog 4 gidsen en zijn 9 jarige dochtertje reed ook een paar dagen mee (en won de race :+ haha). Maar totaal geen last van gehad van de omvang, we hadden ook echt een hele gezellige groep (met geheel toevallig 10 Nederlanders).

Wb scheren, ik hou ze meestal teddy in de winter, hoef ik niet te twijfelen of ze t niet te koud hebben. Ook onze menpony's. M'n rijpaard maakt nooit een dikke vacht aan gelukkig :D

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 21:22

Lys_PPA schreef:
KletsKoekje schreef:

Jaloers :P ik ga morgen weer voor de derde keer deze week met trailer op pad voor n droge rijbak.

Gefeliciteerd Marjan!

We waren met 12 deelnemers, maar dan heb je nog 4 gidsen en zijn 9 jarige dochtertje reed ook een paar dagen mee (en won de race :+ haha). Maar totaal geen last van gehad van de omvang, we hadden ook echt een hele gezellige groep (met geheel toevallig 10 Nederlanders).

Wb scheren, ik hou ze meestal teddy in de winter, hoef ik niet te twijfelen of ze t niet te koud hebben. Ook onze menpony's. M'n rijpaard maakt nooit een dikke vacht aan gelukkig :D

Ik ben ook vd teddy, maar nu heeft ie er gewoon last van...

Paardengek81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 21:23

Lys_PPA schreef:
KletsKoekje schreef:

Gefeliciteerd Marjan!

Ik ben ook vd teddy, maar nu heeft ie er gewoon last van...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 22:44

Ik zou dan de borst eruit halen en een streep aan de onderkant van de hals, dat gaat meestal wel goed qua temperatuur als het kouder wordt.

Als je dat misschien nog wat spannend/teveel vind kan je evt ook een streep onder de manen doen. Maar mijn ervaring is dat ze vrij snel al wel weer flink wat vacht hebben in de plaats. Mijn paard meent dat er een IJstijd aankomt en zou ik bijna voor de derde keer in 2 maanden tijd kunnen scheren.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 22:58

Ik heb mijn shet ook al 2x geschoren en ben bang dat ik nog een derde keer moet. Maar hier staat ze voor de kar dus ze gaat helemaal kaal en dan deken op. Mijn kwpn merrie krijgt gelukkig geen dikke vacht dus dat is een stuk makkelijker.

Ik zou als ik jou was een baan aan de onderkant van de hals eruit halen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 23:09

Ik zou eerst de borst scheren. Meer kan altijd nog :j

Lys, wow 3x per week op pad voor een rijbak. Moet je ver rijden?

De lekkage is voor nu verholpen en de paarden hebben water middels een noodleiding. Nu op het gemak een nieuwe leiding ingraven, naar nu hoeft het niet meer a la minute.

30 liter per uur, vermoedelijk al jarenlang. En waar is het water allemaal heen? Geen idee! Maar de meter blijft nu keurig stil staan dus blij mee :j waar dit topic al niet goed voor is :j

Marjan,gefeliciteerd met je E rijbewijs :D

Lorette, ik voel mijn knieën al als ik nog maar naar die wc kijk :')

Ln, opknappertjes weten altijd hun weg naar jou te vinden :j hopelijk heeft ze niks onder de leden en is het inderdaad alleen van het afspenen.

Nickeltje, wij hebben hier idd die karabijnhaken met rolletje. Onlangs nog een bekende haar paard die zijn oor had open gehaald aan een normale karabijnhaak en zelf haalde ik mezelf ook geregeld open..ze zijn gewoon vlijmscherp :=

Mensen hier nog goede tips tegen ratten/muizen onder het dak? Het is hier al weken drama ;( ik neig inmiddels naar afbranden van het huis :roll:

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 02:23

Dais: tupoleum werkt als de brandweer. Wel even handschoenen aan doen. Wij hebben van die blokjes waar het al op zit en strooien die op plekken waar we ze zien / horen (ook onder het dak). Sinsdien niet meer gezien of gehoord maar gaan binnenkort preventief weer een rondje.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 06:32

Ik zag laatst een filmpje met iemand die dan met fretten en honden komt. De fretten gaan dan in de holen en jagen ze eruit en dan pakken de honden de ratten en bijten ze dood.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 07:28

bah ratten

het kneusje was ontwormd maar vermoed dat die ook daar behoorlijk van is leeggetrokken en last van heeft
ik heb ooit 1 erger gezien in mn leven, een jaarling die vol bloedworm zat, niet meer op de benen kon staan en door de eigenaar over beton gesleept was om daar in te laten slapen. Vol schaafwonden, broodmager, 1 hoop ellende.
Via mijn dierenarts naar mn toenmalige werk verplaatst om nog een kans te geven en met een harnas om de paar uur opgetild om te lopen maar die was echt te verzwakt en is overleden. Ik kijk inmiddels nergens meer vanop hoe mensen met dieren om kunnen gaan.

paardengek, ik zou net als wat de rest zegt de borst uitscheren, groeit wel weer bij als die het koud zou krijgen
Ik heb mn trailer te koop gezet, wil kijken voor een 2 paards maar jullie waren niet te spreken over cheval liberte toch?
Ik zoek zo licht mogelijk 2 paards, alluminium met zadelkamer en een voorkeur voor draaideur/ klep combi maar dat is geen noodzaak.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 07:32

Ik ben er wel over te spreken. De paarden staan er ook fijn op en zijn gemakkelijk te laden.
Ligt ook fijn achter de auto.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 10:10

Lynn_Nikita schreef:
bah ratten

het kneusje was ontwormd maar vermoed dat die ook daar behoorlijk van is leeggetrokken en last van heeft
ik heb ooit 1 erger gezien in mn leven, een jaarling die vol bloedworm zat, niet meer op de benen kon staan en door de eigenaar over beton gesleept was om daar in te laten slapen. Vol schaafwonden, broodmager, 1 hoop ellende.
Via mijn dierenarts naar mn toenmalige werk verplaatst om nog een kans te geven en met een harnas om de paar uur opgetild om te lopen maar die was echt te verzwakt en is overleden. Ik kijk inmiddels nergens meer vanop hoe mensen met dieren om kunnen gaan.

Verschrikkelijk ;(
Ik hoop dat je huidige kneusje meer geluk heeft.

Gisteren kwam mijn 'probeerpomp' (goedkoper model) binnen en ik wilde natuurlijk meteen aan de slag. In het donker probeerde ik alles aan te sluiten, maar ik bleek niet eens in de buurt van de plas te kunnen komen met mijn verlengkabels. :P Toen overhaast nog een extra lange kabel besteld, die vanmiddag wordt bezorgd. Maar... De plas is sinds vanochtend te klein/laag voor de pomp. Ik ben bijna teleurgesteld. :Y) Moet nog wel iets verzinnen voor de pomp, want met het verplaatsen van de slang viel hij steeds om.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 11:04

Ben enorm blij met mijn CL 2-paard trailer. Heb met voorlader.

Shet heb ik al 2x geschoten en ga zeker nog 2-3x moeten m.
Welsh ga ik zeker ook scheren, weet nog niet of ik m helemaal ga doen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 11:06

Geschoten :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:15

Qimm schreef:

En nog niet het gewenste effect :')

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:20

Taaie hufter die Shet. Maar daar staan ze ook wel om bekend
Lorette een kuil graven als laagste punt en daarin de pomp geen optie?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 12:36

Ja hier ook met voorlader. Door die open te gooien, laadt Diekke heel gemakkelijk.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 13:00

MarjanB schreef:
Qimm schreef:

En nog niet het gewenste effect :')

:')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 15:05

_Lorette_ schreef:
Gisteren kwam mijn 'probeerpomp' (goedkoper model) binnen en ik wilde natuurlijk meteen aan de slag. In het donker probeerde ik alles aan te sluiten, maar ik bleek niet eens in de buurt van de plas te kunnen komen met mijn verlengkabels. :P Toen overhaast nog een extra lange kabel besteld, die vanmiddag wordt bezorgd. Maar... De plas is sinds vanochtend te klein/laag voor de pomp. Ik ben bijna teleurgesteld. :Y) Moet nog wel iets verzinnen voor de pomp, want met het verplaatsen van de slang viel hij steeds om.

Bijna teleurgesteld ook echt :')

Mijn vader heeft een nieuwe dompelpomp besteld ook, en ik was er érg blij mee! Gisteren is ie er mee aan de slag gegaan en toen gingen we van dit:

Afbeelding

Naar dit:

Afbeelding

Voor nu gewoon gat gegraven in laagste deel van de plas en de pomp daarin. Ging als een tiet!! _/-\o_ M'n bak is gelukkig helemaal droog, die ligt een stuk hoger, maar de paddocks waren allemaal volgelopen. Nu zijn ze weer droog, want het laatste beetje is vannacht weggezakt :):)