het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 10:27

Het is ook zo vochtig :( Hier was de vloer van de schuur ook helemaal donker van het vocht.

MarjanB; Heel veel beterschap voor jullie beiden!

MarloesHJ; Ik deed gisteren ook ineens de spagaat. Alles wordt spekglad van die nattigheid :')

Boemel, wat een handig cadeau _/-\o_

LN; Wat een werk heb je weer verzet, maar het is weer mooi geworden :j

Zitten hier trouwens nog ervaringsdeskundigen? [ED] Zelf stal metselen - ervaringen/tips gevraagd! :D

DubbelFun

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 10:42

@dais: waarom kies je voor (zelf) metselen? Kalkzandsteen is erg vochtgevoelig en ondanks dat het 'binnen' is heb je toch last van optrekkend vocht, je wilt ze misschien eens schoonspuiten of er komt urine oid tegen aan.
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor cellenbeton.

Heb je al eens gekeken naar de mogelijkheid van betonelementen zoals silosleuven (met L-profiel). Als er een heftruck in je stalgebouw kan komen worden die zo op hun plek gezet. Als scheidingswand heb je dan een erg sterkte muur.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 13:48

Geen ervaring met metselen maar zou idd geen kalkzandsteen pakken.

Vanmorgen al bij oogarts geweest. Moet elk uur blijven druppelen overdag. Maandag moet ik weet terug naar de oogarts. Doet goed pijn. Vriendlief voelt zich gelukkig wat beter.

Straks maar ff op gemak de paarden doen

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 15:43

Nou wij zijn met Missje bij SMDC. Ze heeft wat behandelinngen gehad in haar voet bij onze eigen DA maar probleem bleef terug komen dus nu even een second opinion. Wij vermoeden zef dat het uit de schouder komt. We gaan het zien!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 16:21

@marjan en Flubberboot: het beste er mee!

Ik heb het blad van de afgesloten track geveegd en langs de weg gekieperd. Als ik straks weer puf heb ga ik al die ankers uit het doek wippen en hopelijk de boel voor donker nog weggeruimd krijgen. En anders is er morgen weer een dag :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 17:05

Flubberboot schreef:
Nou wij zijn met Missje bij SMDC. Ze heeft wat behandelinngen gehad in haar voet bij onze eigen DA maar probleem bleef terug komen dus nu even een second opinion. Wij vermoeden zef dat het uit de schouder komt. We gaan het zien!

Spannend! Fingers crossed dat het meevalt!

Marjan, hopelijk betert het snel. Weten ze ook de oorzaak?

Qua stenen zou het sowieso beton worden. Bouwmarkten adviseren kalkzandsteen maar in combinatie met vocht en vorst lijkt me dat geen goed idee, dus daar ging ik sowieso al niet in mee :). Je hebt echt betonstenen die je kunt lijmen, dus die staan nu klaar in mijn winkelwagen online. Voor de zekerheid ga ik morgen nog even langs een ander bouwcentrum :).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 17:40

Hier is de track weer begaanbaar. Ik ben wel kapot nu, maar het zand er onder was gewoon schoon op een klein beetje blad na wat er onder gewaaid was en een paar stevige mollengaten (geen hopen maar gat te groot voor een muis... kan ook een rat geweest zijn natuurlijk).
De worteldoek was wel een beetje zwaarder als toen we het er op legden :D
Ik wilde de paarden er nog op laten, maar Boon vond het etenstijd en geen 'ren'tijd :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 19:47

@Dais als je eens een foto wilt zien van mijn betonblokken stallen stuur me maar een pb.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:10

Flubberboot wat een pech! Geen probleem in de hals? T is een erg gaaf dier

Oog is door beschadiging van contactlens waar bacteriën in gekomen zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:15

@marjan: balen, maar het komt wel weer goed ??

Toen ik 100 jaar terug nog contactlenzen had moest ze eens de x tijd in een badje met 'iets' doen om bacteriegroei te voorkomen. Daar moesten ze een nacht in en de volgende dag stonken ze afschuwelijk :x

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:27

Ja ik heb ze elke nacht in de waterstofperoxide.. helaas toch onvoldoende effect. T is even afwachten of ik er een litteken aan overhoud. En of ik nog lenzen kan. Ik heb echt een hekel aan bril dus dan moet ik denk ik laten laseren

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:31

Laseren heb ik me eens in ingelezen, maar was toen alleen leuk als je alleen bijziend was. Heb je varifocus nodig dan kon dat niet, dus moest je alsnog een leesbril op.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:39

Ieh bah door lenzen..die draag ik ook.
En laseren geen optie, teveel sterkte.
Hopelijk komt het goed :j

DF hard gewerkt zeg!

FB spannend, hopelijk iets makkelijks om te behandelen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:54

Ach weer pech Flubberboot. Beterschap!
En jij ook Marjan. Ik was vroeger ook lenzendrager en heb moeten stoppen door oogproblemen. Een bril went voor 90% :D

Hier is weer ontzettend veel regen gevallen. Ook in de regen weer een sessie met Mirtje gehad. Vandaag haar in vrijheid gelongeerd en dat accepteerde ze heel goed.

Verder net terug van werk. Ga zo de paddock mesten. Morgen lange project teamdag tot uurtje of 21.30 en dan weekend… zucht :o

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:55

Miss heeft ontsteking bij C6-C7-borstbeen. Nu gericht behandeld. In principe goede prognose! Kans is groot dat ze dit al dik 3 jaar heeft. Over 4 weken controle.

Hier ook enorm veel regen gevallen... Hebben al allerlei gootjes gegraven zodat het water weg kan

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 23:40

Fijn dat het wel goed te behandelen is Flubberboot :j en 3 jaar is wel lang. Dat gaat dus ook niet spontaan over? Hoe kun je het nu behandelen?

Marjan, ooh wat akelig zeg! :(:) Je hoort het niet vaak als je je bedenkt hoeveel mensen lenzen hebben. Hopelijk moet je niet aan een bril, dat vind ik persoonlijk zo onhandig in combinatie met paarden := .

Boemel, succes met de lange dag morgen! Bijna weekend :):)

Mijn 100 meter gemengde haag wordt morgen geleverd *\o/* Zaterdag maar eens een begin mee maken :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 08:21

Hier komt morgen ook haag maar ik heb niet zo heel veel. Toch zaterdag vrij gevraagd, eens een dag niet rennen en stressen is ook wel fijn.
Gisteren weer een plannetje gemaakt om de overdekte poetsplek 50 cm naar achteren te schuiven en 1.5 meter te verbreden zodat ook mijn kruiwagen opslag overdekt is en ik ook meer daar kan plaatsen. manlief was al blij met mijn plannen...not. maar het meeste werk doe ik toch zelf en anders schakel ik hulptroepen in.

Flubberboot wat fijn dat er duidelijkheid is en goede prognose.

De merrie die aanviel, weet even de naam niet meer, staat die ook nog op pijnstilling of nu alleen gedrragstherapie?

Mijn dochter was gisteren in het ziekenhuis, al jarenlang klachten en nu krijgt ze medicatie mee om wat dingen uit te proberen. ben ik gaan googlen wat het was, is het psyllium en omeprazole. van de psyllium heb ik net 5 kg gekocht en de omeprazole heb ik ook nog een aantal tubes liggen.
had het bijna zelf op kunnen lossen dus. :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 09:35

Hahaha LN vriendlief hier zegt ook altijd jij met je ehbo kit bij de paarden en dat ik ook dingen uitwissel, zalf voor paard bij mens en andersom :+ sterkte voor je dochter!

Boemel fijn dat mirthe beter gaat.
Flubberboot, toch hals.. je hoort er zoveel die daar last van hebben. Qua rijden is er gelukkig ook veel in te behalen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:13

C6C7 hoor en lees je steeds meer over idd. Sterkte ermee Flubberboot.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:27

Oehh, hier worden morgen ook de plantjes geleverd :):) :D
Wil in een van m'n weides een eilandje maken met een mooie boom (of meerdere) en wat haagplanten er omheen... lijkt me leuk om het jaar door beetje wisselende kleuren te hebben en bijv. met de herfst mooi gekleurd blad <3 Welke boom zouden jullie doen?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:30

Ik lees nog steeds mee maar met werk, laatste studie maanden en de verbouwing hou ik jullie amper bij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:36

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 14:01

Fijn dat de haag vandaag geleverd wordt Dais!!!

Balen voor je dochter Lynn!! Hopelijk is ze er snel vanaf!!

Ze is eerder ingespoten in de voet omdat het vermoeden was dat daar het probleem zat. Met ontstekingsremmers is ze toen ingespoten. Die hebben toen 6 maand geholpen voordat ze weer last kreeg. DA van SMDC zei dat dat best kan dat het via het bloed alsnog bij de hals is gekomen en dat dus verklaard waarom ze 6 maanden goed was. Nu is ze ingespoten in de hals en metacam kuurtje. Wij hebben zelf enorm veel hoop dat dit het gewoon was en ze er vanaf blijft. Als het over een aantal jaren weer terug is kijken we dan wel. We weten nog niet zeker hoe en wat dit betekent voor haar carriere, kan nog alle kanten op gaan. Over 4 weken weer controle en dan weten we meer. Zijn eigenlijk wel blij met deze diagnose. Is nog heel open, ze is niet direct afgeschreven en eindelijk weten we wat er precies is!
Ze was wel een echte koekebakker. Eerste klinische keuring zodat DA haar kon zien lopen, lopen we zo een 6 keer op en neer in hetzelfde (!!!) straatje. 6e keer schrikt ze van een kastje wat er al die tijd al gezeten heeft :') En voor de foto's was ze natuurlijk flink verdoofd, ze kon amper blijven staan maar toch telkens weer gaan lopen als het apparaat in de buurt kwam... Is 3 keer bijgespoten :')
Afbeelding
Lief meiske <3

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 14:12

xXutopiaXx schreef:
Wil in een van m'n weides een eilandje maken met een mooie boom (of meerdere) en wat haagplanten er omheen... lijkt me leuk om het jaar door beetje wisselende kleuren te hebben en bijv. met de herfst mooi gekleurd blad <3 Welke boom zouden jullie doen?

Berk heeft in de herfst mooi goudgeel blad. En de paarden vinden het heerlijk dus die ruimen mooi de blaadjes voor je op. :D Berken zijn van zichzelf niet heel erg breed in de kroon en staan erg mooi in een klein groepje. Zeker als je een variant kiest die mooie witte stammen krijgt.

Ik moet echt een keer langskomen! (Zeggen we al een jaar of twee...)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 14:26

Haha wat een doos Flubberboot :') Hopelijk gaat 't wat doen voor d'r!!

Malenka schreef:
xXutopiaXx schreef:

Berk heeft in de herfst mooi goudgeel blad. En de paarden vinden het heerlijk dus die ruimen mooi de blaadjes voor je op. :D Berken zijn van zichzelf niet heel erg breed in de kroon en staan erg mooi in een klein groepje. Zeker als je een variant kiest die mooie witte stammen krijgt.

Ik moet echt een keer langskomen! (Zeggen we al een jaar of twee...)

Haha jaa, zou zo leuk en gezellig zijn <3 Maar berk vind ik inderdaad erg mooi!!