Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:10

Hilary schreef:
Wij hebben vliegenvallen van BSI hangen. Stinkt als een bunzing, dus niet in je huis neerzetten :+

Deze heb ik ook, werken als een tierelier.
Ik heb ze tussen mn huis en de paarden hangen, zorgt wel voor een stuk minder vliegen aan de kant van het huis, waardoor er ook minder binnen komen gevlogen door open ramen/deuren

greendragon

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:09

Hier ook overal horren, maar toch komen die zwarte beestjes nog binnen. Het zijn er niet veel, maar genoeg om irritant te zijn. Vandaag waait het, dus weinig vliegen buiten...

Baal weer een beetje.. Mijn oudje was immers kreupel aan de schouder, staat nu inmiddels op de buut en gisteren ging het zo goed! Ze liep eind van de middag weer redelijk normaal, met een onregelmatige maar wel soepele pas. *\o/* Ja ze staat op de pijnstilling natuurlijk, maar toch al een hele vooruitgang.

Waren we dus gisteravond met buurmeisje en shetlander in de bak bezig, soort van schriktraining met een zeiltje op de grond en een plank, een paar springhindernisjes, lekker aan de hand werken. Merrie ondertussen lekker in het land grasjes eten. allemaal hartstikke leuk.
Kwam er ineens een of andere idioot met een motor of quad door het dorp crossen met heel veel lawaai; kapotte uitlaat ofzo. Mijn merrie schrok hier zo van, dat ze in volle galop het weiland uit kwam denderen en het pleintje bij de stallen op rende. Ze stond te stuiteren op de harde stenen. Ze wilde de bak in, maar ja, die was afgesloten omdat wij daar bezig waren...

Ik was er al bang voor, maar vanochtend stond ze dus weer op drie benen... -O- Ze staat nu wel buiten, maar kwam echt met trillende beentjes die stal uit strompelen. Zo sneu... terug bij af... Vanochtend de dosis buut maar weer omhoog gedaan en hopen dat het weer een beetje afzakt vandaag... Verder is ze nog haar vrolijke zelf, dus de pijnstilling doet in ieder geval zijn werk.. zucht...

Ik heb gewoon haar regendeken maar weer opgedaan, want ze blijft natuurlijk stomweg op één plek staan en het giet... Hoop dat haar spieren zo beetje warm blijven..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:20

@greendragon: waardeloos die akties. ;(
Ze komen hier ook regelmatig zo langs en Missy leek er ook steeds meer van te schrikken, terwijl ze toch echt bomproof was.
Ik heb haar ook een tijdje aan de buut gehad, maar dat vond haar maag niet zo leuk.
Hopelijk gaat het snel weer beter met haar.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:26

Die motor/quad dingen die zoveel herrie maken zouden ze moeten verbieden, nergens goed voor! :n
Hopelijk blijven haar spieren wat warm onder de deken en is ze snel weer wat beter :(:) .

DubbelDun schreef:
Ik kwam mijn Bonte op internet tegen, die bleek in Canada te staan ;)

Wauw, die is per vliegtuig naar NL gekomen dan?

Azmay, wat een mooie set! <3

Ik kan bijna écht meekletsen in dit topic. Nog een goede 2 weken en we krijgen de sleutel. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen van onze verzekeraar dat de enige schuur met asbest er wel 1 is met groot risico op brandgevaar. Kost echt de hoofdprijs om dat ding te verzekeren ;( . We wilden er voorlopig niks mee doen en in de toekomst verbouwen naar paardenstallen (is een oude varkensschuur), maar dit plan gaat wel naar voren geschoven worden denk ik.

En verder ben ik eigenlijk al een hele week bezig met het opzoeken van omheiningen, maar ik denk dat ik er nu wel een eindje over uit ben wat het gaat worden. Ik kan nu ook geen normale foto's met paarden meer bekijken, ik zit overal naar omheiningen te zoeken in de achtergronden :') .

Er komen trouwens straks 2 Spaanse merries aan huis te staan en ze hebben ongeveer 4500m2 grond met zijn 2'tjes. Als het hopelijk nog lukt dit jaar komt er volgend jaar nog een veulentje bij en dan is het wel prima. Er zijn 5 stallen aanwezig, maar ze hoeven niet per se vol natuurlijk :o . Over een goede 2 weken als we de sleutel hebben zal ik wat foto's delen :D .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:08

@dais: klinkt leuk. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat worden.

Hier staat eengroen 'heras' hekwerk (gaas) met metalen palen. Geen onderhoud en blijft mooi.

Boon is idd komen vliegen en geland in Luxemburg. Dus ik had iemand ingehuurd om haar papiertechnisch in te voeren en op te halen. Ik zag haar dus pas in het echt toen ze hier van de laadklep af kwam :)

Hier valt al een aantal uren een smerig miezertje.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:06

Hoe heeft ze de reis doorstaan? En was ze precies wat je hoopte? :D

Heras hekwerk is ook nog een idee! Eens informeren hoe of wat.
Ik las ook nog over beo-band, dat vind ik ook best mooi en veilig er uit zien, maar wij komen dicht aan zee te wonen en het waait daar altijd. Ik denk dat dat zo kapot waait/slijt? Alleen koord vind ik niet zichtbaar genoeg en lint gaat binnen no time kapot/verslijten. Iemand hier ervaring met dat band?

Zo'n houten doorsteekomheining vind ik ook heel mooi, maar dat komt nog wel eens als ik de loterij win :') .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:09

Beo-band moet je regelmatig naspannen en dat lukt niet met de hand, heb je een tractor oid nodig om goed strak te houden.

Ze heeft de reis prima volstaan, al stond ze wel klem in de vervoersbox (9 maanden drachtig).
Op luxemburg heeft ze een nachtje mogen blijven slapen in een grondbox omdat de keurende DA 's nachts niet werkte.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:37

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:40

Succes DD

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:45

Ik ben benieuwd of en hoeveel reacties er komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:50

Wow, er was al één reactie ook :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:58

Citaat:
Ik kan nu ook geen normale foto's met paarden meer bekijken, ik zit overal naar omheiningen te zoeken in de achtergronden :') .

Heel herkenbaar dit :')
Hopelijk loopt alles voorspoedig en kunnen we straks meegenieten van foto's :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:19

DubbelDun schreef:
Ik gooi hem hier ook maar even neer... :)
m1572054743
https://www.marktplaats.nl/plaats/m1572 ... mympSeller

Is dit bij jou DubbelDun? Wat een mooi plekje! Zo heb ik gelijk goed beeld bij de gaasomheining.
Daarbij zie ik die groene tent staan, ben je daar tevreden van? Maken ze er veel gebruik van? En zijn ze winterweer/storm/hagel/sneeuwproof?

Sorry voor de vele vragen hoor :D.

Goed om te lezen dat ze de reis goed heeft doorstaan, zelfs inclusief veulentje!

Ik zag inderdaad filmpjes van mensen die dat band gingen opspannen met de trekhaak van de auto... lijkt me niet ideaal :o

Utopia, ben je ook op zoek naar een nieuwe omheining?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:25

Greendragon: ach jeetje wat rot dat dat dan ook nog erbij komt. Is er niks te zien?

Dais_ schreef:
Hoe heeft ze de reis doorstaan? En was ze precies wat je hoopte? :D

Heras hekwerk is ook nog een idee! Eens informeren hoe of wat.
Ik las ook nog over beo-band, dat vind ik ook best mooi en veilig er uit zien, maar wij komen dicht aan zee te wonen en het waait daar altijd. Ik denk dat dat zo kapot waait/slijt? Alleen koord vind ik niet zichtbaar genoeg en lint gaat binnen no time kapot/verslijten. Iemand hier ervaring met dat band?

Zo'n houten doorsteekomheining vind ik ook heel mooi, maar dat komt nog wel eens als ik de loterij win :') .

Hier in de buurt wordt het veel gebruikt, mijn buren hebben dit ook. Hoeft niet vaak gespannen te worden hoor! Heb het ze in de afgelopen jaren nog nooit zien doen! Gaat jarenlang mee. Wonen wel in Limburg. Opspannen kan denk ik ook gewoon met een spanner?

Dubbeldun, kan je advertentie niet zien. Wat staat er op?

Hier vandaag weer flink geklust

Voor en na

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:40

Mooie plek DD
Daar moet je wel reacties op krijgen.

Wij hebben buitenom ook gaas hekwerk, helemaal geen spijt van.

Flink gewerkt maartje

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:55

@Dais_: de schuiltent wordt heel veel gebruik van gemaakt, zeker nu er alleen maar rul zand in ligt.
Hij staat achter de stallen (eigenlijk in het verlengde er van) en staat dus best wel uit de wind.
Sneeuw is wel een dingetje. Dat is best zwaar en áls het hier eens sneeuwt dan moet ik het er wel op tijd afvegen anders ben ik bang dat het zeil knapt.
Overigens heb ik hem gekocht als kraamtent bij Boon haar 2e (bij mij) dus hij staat alweer 10 jaar.

@Maartje1990: even op MP die code kopieren :)

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:11

dank voor de vliegentips, een vliegenlamp hebben wij ook, nu nog in huis, maar bedoeld voor in stal. Binnen heb ik ze ondertussen weer uitgemoord, maar ik begrijp gewoon niet zo goed waarom er hier met name in stal, maar ik denk door de paarden ook in huis, zoveel meer zijn dan op de pensionstal waar ik stond. Moet wel zeggen dat daar binnen amper een vlieg te vinden was, maar toch. als de vliegenlamp straks niet afdoende helpt ga ik ook eens zo'n bsi val proberen.
Vandaag de waterleiding grotendeels aangesloten, hopelijk helpt dat ook, dan kunnen de bakken met water weg uit de stal.

DD, mooi plekje, moet wel lukken lijkt me :)

maartje, ziet er goed uit, mooi opgeruimd :D

beoband ken ik wel van stallen en bij kennissen, heb ik wel altijd erg mooi en veilig gevonden, maar nooit op zichzelf voor een weide, denk dat mijn shetlander er ook gewoon in gaat hangen of eronder/over gaat :))

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 07:01

Hier ook veel vliegen binnen, zeker nu met de verbouwing.
De elektrische vliegenmepper doet goed dienst hier.
Buiten vliegenvallen en strips hangen.
Hier zie je ze vooraal veel in de stal, bij de varkens en de prullenbak.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:10

Je woont prachtig DD!

Lekker veel gedaan Maartje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 09:05

Mooie plek DD. Ben erg benieuwd naar de reacties.

Ik heb een tijdje geleden ook zoiets geplaatst, maar dat viel mij toen niet helemaal mee...... Toch veel mensen die wel alle dagen willen rijden en dan dus ook alle dagen bij mij op het pad komen. Vaak ook nog met aanhang.

Hè greendragon wat een pech weer. Hopelijk doet de buut snel zijn werk. Sterkte ermee.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:49

Ik heb al wel een paar reacties binnen, maar nog niet echt iets waar ik heel enthousiast van wordt; een paard van 1.64 uit Nijmegen (te groot en te ver weg), een pony van 28 van iemand die een manege heeft met 5 ha weiland en de pony 'rust' wil gunnen (waarom kan dat thuis niet ?? ) en een kennis die al maanden sukkelt met een paardje dat maar niet 100% op de benen wil worden (mooie grootte, dichtbij, bekend, maar is nog onzeker).
Wel is er al flink vaak naar gekeken.

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:56

DubbelDun schreef:
@Truedreams: men zegt dat je er 'tegenaan moet lopen'...

Ik kwam mijn Bonte op internet tegen, die bleek in Canada te staan ;)

Er is dus iets leuks op ons pad gekomen. Qua leeftijd niet wat we zochten maar het ras wel en bij de fokker vandaan *\o/*

Laat het weten als hij echt bij ons komt wonen.

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 10:59

DubbelDun schreef:
Ik heb al wel een paar reacties binnen, maar nog niet echt iets waar ik heel enthousiast van wordt; een paard van 1.64 uit Nijmegen (te groot en te ver weg), een pony van 28 van iemand die een manege heeft met 5 ha weiland en de pony 'rust' wil gunnen (waarom kan dat thuis niet ?? ) en een kennis die al maanden sukkelt met een paardje dat maar niet 100% op de benen wil worden (mooie grootte, dichtbij, bekend, maar is nog onzeker).
Wel is er al flink vaak naar gekeken.

Ik weet nu al dat ik daar nooit aan ga beginnen. :')

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:54

Ik vind het ook niet makkelijk om passende mensen te vinden. Ik krijg af en toe ook de gekste reactie op mijn advertentie voor een opfok plekje :+ .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:49

De ad wordt bekeken als een malle en al een aantal reacties gehad, inkl. mensen die mij weidegang aanbieden :D