Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:41

ohjajoh6 schreef:
Zou eventueel wel kunnen dat een ander het voor mij doet. Maar die kleine sloopte ook nooit wat, dus de dekens en halsters en tuig ( heb zelfs nog een zadeltje maar daar was na amper gebruik 1 zweetblad al van losgescheurd, dus gooi die maar gewoon weg denk ik) en alles eigenlijk is toch al weer een paar jaar oud, heb ook geen idee wat ik er voor moet vragen?

Ik zie nog geen toekomst hoor caily. Ik kan nog niks omdat ik nog geen ja of nee heb van de boer voor mijn plannen hier. Wat trouwens heel logisch is, zijn worden ook een dagje ouder tenslotte. Nu heb ik wel een plan B, maar of ik dat ga trekken, nog minstens een jaar hier blijven wonen voordat ik kans maak op een huurwoning hier en dan paard kopen en bij vriendin zetten, vraag ik mij oprecht af.
Ik ben nog steeds niet geland van het gat waar ik in donder op moment, heb niks omhanden. Dat maakt het verdriet alleen maar groter...

ik kijk naar wat nieuwprijs was en daar de helft van als het nog goed uitziet en anders zoek ik op MP wat er ongeveer voor gevraagd wordt, of tegen elk aannemelijk bod. Verkoop ook snel via fb in paardenverkoop groepen. kan het zadel niet gestikt worden? als het verder netjes is is het zonde om weg te gooien. jammer dat je ver weg woont heb hier werk zat te doen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:47

Kun je niet sowieso een paard bij je vriendin zetten? Of is dat met deze woning (financieel) niet haalbaar?

Vandaag weer dezelfde route gereden als dinsdag. Was toch wat minder relaxt vandaag. En waar dat dan aan ligt.... :o? De hele heenweg is dramatisch (behalve de eerste 3 km, want die gaan aan de fiets). Dat was dinsdag ook. Nou ok, dan. Maar nu de terugweg ook dramatisch, met als hoogtepunt in een greppel belanden, omdat ze over de zeik ging van koeien in een wei. Lopen ik weet niet hoeveel koeien overal. Geen probleem. Maar díé koeien zijn verdacht.... Pfffff ik verloor toen echt mijn geduld. Heb haar een lel gegeven om haar oren (met mijn hand, want ik heb geen zweep mee) en gedreigd dat ik haar naar de slacht zou brengen }:)

(Ok, ben ik niet trots op, maar na bijna 2 uur gezeik was ik t ff zat). Daarna nog gezeur over mensen die aarbeien aan het plukken waren. Maar toen had ik mijn geduld weer gevonden en kon ik haar er redelijk langs loodsen.

Ze was zelf ook opgelucht dat we weer bij de fiets waren en de laatste kms aan de fiets mocht.

Wel grapoig dat je er zelf minder zenuwachtig van wordt. Bij zo n greppel (ze gaat dan niet meer vooruit, maar alleen maar achteruit) calculeer ik m al in, zodat ik niet achterover kieper. Ze schrik zelf ook van die greppel, gelukkig, dus daarna geen greppel meer van dichtbij gezien. Het blijft wel een rare muts.... _-:(

Caily

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 13:55

Ziet ze wel goed? Bizar paard...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:03

Ogen zijn gecontroleerd. Dus zouden goed moeten zijn. Het is inderdaad een bizar paard. Maar ze houdt gewoon niet zo van alleen op pad zijn. Ik denk echt dat dat het probleem is. Maar ik ben nou eenmaal (bijna) altijd alleen. In de groep is ze beter te pruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:08

Voor een ander paard moet ik eerst gaan sparen, ik hield niks over.

En zoveel mensen ken ik ook weer niet hier in de omgeving en ik ben te zwaar voor de meeste paarden. Weer gaan groomen of mennen is een idee, maar ik hik zo tegen het feit aan dat ik dan nog steeds prutsmuts thuis moet komen en tegen lege stallen aankijk. Ik ga dat niet trekken...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 14:17

Nou ja, omdat het fietsen wel goed gaat, zou ik meer denken aan een leider moeten hebben. Of jij dat nou bent met de fiets of een ander paard, het helpt haar schijnbaar. Misschien is ze de ene dag zekerder van zichzelf dan een andere dag :+ Doe je ook wel eens wandelen?

Dan zou ik zeggen een paar kleine ponys om mee te mennen misschien? Maar zit je wel weer in de kosten etc. Pfff, lastig hoor. Het allermooiste voor jou zou zijn een paard in bruikleen, zoals ik Bo had. Maarja, vind dat maar eens. En dan ook nog een passende combinatie.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:59

Wandelen deed ik ook veel, ja. Gaat ook prima. Maar ik ga geen uren meer wandelen. Geen zin meer in. Dus vandaar nu de fiets. De honden mee ging ook goed. Of in ieder geval beter. Maar die zijn nu bejaard en kunnen niet meer 20 km mee. Van de winter mss wel weer de kleine rondjes van 7 km.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:43

Helaas is hooien geen optie bij mij, want er zit nogal wat jacobskruid tussen.

Voor degene met droes, dat heeft zijn tijd nodig. Als het kan 2x per dag temperaturen en afblijven. Als het echt openbreekt met de rommel uit, dan kan je het met zacht stromend water afspoelen, maar echt zacht stromend. De slang er boven en van boven naar beneden laten stromen. Met een harde straal spuit je het vuil erin en het moet eruit.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:06

kvulden: zo te lezen heb je steeds ontwormd met kuren op basis van ivermectine. Er is al op grote schaal resistentie bij grote (veulen)spoelwormen vastgesteld tegen deze stof.
Pyrantel pakt de volwassen, eieren-leggende spoelwormen aan. Wil je ook van de larven afkomen dan helpt totnutoe alleen nog fenbendazol. Let op: dat is een ouderwets middel waar àlle andere wormsoorten inmiddels immuun voor zijn! Mijn eigen aanpak zou zijn: nu fenbendazol, over 6 weken pyrantel en dat is dan weer 8 weken werkzaam tegen bijna alle wormsoorten.

Zeker tot het derde jaar van Rosie zeer regelmatig ontwormen met pyrantel en fenbendazol en bij die jonge dieren niet vertrouwen op mestonderzoek. Grote spoelwormen-eitjes kunnen tot 3 jaar overleven buiten een paard en zitten gewoon overal, ondanks keurig mestruimen. De meeste paarden bouwen na een jaar of drie een natuurlijke immuniteit op tegen grote spoelwormen. De meeste, maar niet allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:18

Even voor mijn bezigheidstherapie? Wat zijn over het algemeen de rassen, van de engelse jachtpaarden? Ik dacht dat dit vaak de Hunter was, maar die zijn volgens de wiki veel kleiner dan ik dacht? Ik zoek echt die flatgebouwen van paarden zeg maar...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:26

Misschien weet Dynamiek daar wel antwoord op ohjajoh6, zij heeft lang op een jachtstal gereden!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 18:39

Württemberger en westfaal zie je geregeld in die tak van de sport.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:43

Claudia...de Ierse Hunter is een vriendelijk en krachtig paard,fantastische paarden,schofthoogte rond de 1,60m.
Als je grotere paarden wil,kun je beter naar de Duitse rassen kijken...of Tennessee Walker die hebben ook flinke schofthoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 18:50

Thanks! Effe een pbtje er aan wagen...

Vind de Hunter idd een geweldig dier maar toch wat klein, viel effe tegen eigenlijk... :+
Zoek idd een sterk en groot paard, wil gewoon eens kijken wat die gaan kosten zeg maar...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:08

ohjajoh6 schreef:
Even voor mijn bezigheidstherapie? Wat zijn over het algemeen de rassen, van de engelse jachtpaarden? Ik dacht dat dit vaak de Hunter was, maar die zijn volgens de wiki veel kleiner dan ik dacht? Ik zoek echt die flatgebouwen van paarden zeg maar...

volgens mij zijn dat toch gewoon de Ierse paarden?
Iers Warmbloed?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:31

Mijn DA geeft zo geen wormkuur mee. Dus neem graag iets over.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:42

Ik heb ook nog wel van vanalles restjes over. Bij mij gaan ze nl nooit leeg. Dus als ik daar iemand blij mee kan maken.....

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:43

Terug iets tuiger-achtigs zoals Lona? (of was ze geen tuiger? :) )

Een grote gelder of trakhener?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:46

Jawel was een oppertuiger zelfs. Maar ik wil voor nu niet hetzelfde soort paard meer, ga ik alleen maar zitten vergelijken en dat wint geen ander paard van haar nooit... Een grote gelder is ook wel een idee ja...
Ik weet wel, zou eigenlijk een shire of een trekpaard moeten, maar daar ligt mijn voorkeur gewoon helemaal niet...

stuur maar pb kvulden

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:48

Ohjajoh, je zegt altijd wel dat je zo zwaar bent, maar op de foto's ziet het er echt niet zo dramatisch uit hoor :o stevige gelder met een gespierde rug kan volgens mij ook gemakkelijker dragen dan een shire... :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 19:56

Precies want bij een shire is er nooit op gefokt om op te gaan zitten...
Groninger vind ik ook tof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:58

Dat is ook zeker waar ja! Van de shire en het trekpaard. Komt mij best uit eigenlijk...

Ik vind Gelders en Groninger ook zeker leuk. Maar ligt wel dicht bij Tuiger. Ach ik weet het toch nog niet voorlopig, was zomaar om te kijken wat zo een paard nou tegenwoordig gaat kosten...
Zodat ik weet met wat voor een tijdsbestek ik weer wat voor mijzelf kan hebben zeg maar.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:06

Waar woon jij ergens Ohjajoh? Dan kan ik mijn oren en ogen openhouden voor je. Je weet maar nooit.

Nu we het toch over workmates hebben.. Ik heb gister en vandaag iets gevonden in de mest van Graulann. Ik heb er ff een foto van geknipt. Iemand die weet wat het is?

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:11

Horzellarve

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 20:13

Advies: ontworm met ivermectine. Die vieze larfjes ontwikkelen zich in de mond :r