[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:43

Lynn_Nikita schreef:
Horsier schreef:
Leuk stuk zo Sharonnn, die voerbal op stok is ook echt heel leuk.

alleen die punt die uitsteekt :o doodeng zo op ooghoogte

Goed om te vermelden dat ie er inmiddels af is :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:44

Horsier schreef:
Leuk stuk zo Sharonnn, die voerbal op stok is ook echt heel leuk.

Dankjewel! :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:54

MarjanB schreef:
Malenka schreef:
MarjanB, hoe lang geleden is ze bekapt? Dit ziet er uit als maanden geleden. Waar twijfel je precies over?

3 weken geleden en ze gaat elke 6 weken.

Ik vind de teen te lang en twijfel of daar de slechte wand niet door komt. Ook lijken de steunsels erg naar buiten ipv recht naast de straal groeve

De wanden en de tenen zijn te lang en niet afgerond. De steunsels zien er niet mooi uit omdat die ook te lang zijn en plat over de zool gaan groeien.

Er zijn meerdere plekken waar je een bekapcursus kunt volgen en waar je kunt oefenen op dode hoeven.

Echt een aanrader als je in een omgeving zit met weinig keuze qua hoefsmeden/natuurlijk bekappers.

Je kunt dan, als de hoef weer netjes bijgewerkt is door de bekapper, het tussen de beurten door zelf wat bijvijlen en bijwerken.

ricojoreen

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:47

Ik zou ook niet blij zijn met die voeten, ben het helemaal eens met Joyce.
Ik weet niet of het hier mag, maar de hoofnerd fundamentals cursus is een aanrader, ook erg duidelijke uitleg met voorbeelden!

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:49

Hoe gaan jullie verspilling van hooi tegen? Ik heb 2 enorme rommelmakers en ze gooien veel hooi naast de ruif, dit willen ze dan ook niet meer eten :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 08:51

Netten in de bakken.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 09:00

ricojoreen, voeren uit Netten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 09:54

MarjanB schreef:
Ik lig wakker… hoeven van kaatje… alweer. Zit toch te twijfelen om dr ijzers er maar af te houden. Hebben jullie tips voor een goede bekappen regio Boxmeer? Via de site van Heleen Davies kom ik karin van burk tegen. Maar die is verder onvindbaar?

Reden dat ik grote twijfels heb:
[ [url=m/AaE7QD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij komt Lizanne van hoof hoefverzorging in die buurt? Dat is iig wel een hele goede. Wij doen onze paarden zelf, maar ze bekapt ons pensionpaard.

Edit zie nu dat je haar al ge appt hebt en ze vol zit, jammer

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:38

ricojoreen schreef:
Hoe gaan jullie verspilling van hooi tegen? Ik heb 2 enorme rommelmakers en ze gooien veel hooi naast de ruif, dit willen ze dan ook niet meer eten :+

Ik voer uit hooinetten. Alles wat er dan nog naast ligt, eten ze niet meer op. Ik gebruik het om op de natte plekken van de track neer te leggen :D

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 12:49

Hooinetten, hooibakken en verharding onder hooiplaatsen is wat hier zorgt voor echt maar minimaal tot geen hooiverlies. Steekt wel dagelijks wat werk in dmv de boel goed proper houden, maar hier wordt zo goed als alles opgegeten.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 13:29

ricojoreen schreef:

Neem een shet. Haha.
Sinds ik 2 mini’s heb is er weinig verspilling. Voer al wel uit hooinetten.

Hier smelt je toch voor.
Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 13:40

Bezempony :))

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:29

tamary schreef:
Bezempony :))

Ja :')

Had echt toevallig net foto van hem gemaakt zonder deken. En toen zegt mijn vrouw. Joh weetje nog hoe hij eruit zag. Even foto’s naast elkaar gezet.
Even de overige wintervacht weg denken. Ze hadden luis daarom hebben we ze geschoren. Alleen benen en hoofd niet.

Links was juni 2021 en rechts net gemaakt.
Afbeelding

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 15:59

Aah, schattige bezem!
Hier is de mini ondertussen net zo verwend als de andere 2 diva's en laten ze hooi gewoon liggen..
Achja, beter verwend dan verwaarloosd is het motto van de dieren hier ;)

Voor de verspilling voer ik alles in netten en aan het puzzelen welk hooi in welke maas moet zodat ze voldoende kunnen eten maar niet te veel knoeien. Ik had netten als 'zak' in de hooibakken en nu frames gemaakt, voor mijzelf handiger vullen, past er meer in de bak en ik hoop ook minder geknoei aangezien de mini telkens wel ergens een opening vond en de Arabier dan ook dacht wel door die opening te passen met zijn pony neusje en dat vond ik er soms toch iets te link uitzien..

Ik wil gaan zaaien met de kruidenmix, de temperaturen schieten mooi omhoog maar er komt maar geen regen. (Die waren we allemaal beu toch.. :+ )
Zandgrond is droog, van het weekend 2 lange palen als schuur/borstel palen geplaatst en pas op 1,5m diepte kwam er nat zand naar boven..
Zaaien en sproeien?
Hoe pakken jullie dat nu aan?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:13

Voorzaaien, dan weet je tenminste wat er opgekomen is. Dat kan je dan door een stuk nat, bruin karton planten, beetje compost/slecht hooi/oid er op strooien voor vasthouden vocht en eerste tijd wat water bijgieten als nodig. Zelfde werkt voor groentes, etc. ook. Karton voorkomt verdamping van water en onkruid dat je planten verdrukt zonder een bult extra werk voor jouw.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:14

Ohhhh ik mis het hebben van een shetje wel als ik dit zie! (Al dacht ik er toen ook wel eens heel anders over hahaha)

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb dus hetzelfde dilemma als Ethelate (met al onze wateroverlast ;-))

Was ook alweer aan het Googlen naar: wanneer lavameel strooien en.of bemesten. Wanneer doen jullie dat?

Hier net de track gemest. Wat doen die hufters (altijd zelfde liedje :D )
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:17

Shetje is een bol buikje kwijt! Leuk ding!

Ik ga ook voorzaaien en dan planten. Vorig jaar hebben de vogels al mijn zaadjes gejat >;)

En een beeeeetje regen zou wel weer even fijn zijn, kunnen we de weide mesten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:09

Ik wil ook zo’n bezem!

Bekapper is geweest vandaag en nu ff schoenen aan. Zal straks proberen foto’s te maken
Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:24

Haha. Zo herkenbaar de track uitmesten en vervolgens poepen ze gelijk weer!

Ik ben wel gezegend met deze mini’s. Ze zijn niet vervelend. Breken nooit uit, op sommige delen van de track staat geen stroom. Ideaal.

Marjan, wat heeft je paard? Zijn wel super fijne schoenen trouwens!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:30

Had last van een slechte hoefsmid :') _O-

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:54

Wat een fantastische reden om er een kleine pony bij te nemen. O:)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:58

Ooh wat een leukerd Mayo.
Zo 1 loopt er hier ook ze zijn idd zo leuk. Met hetzelfde geschoren solhouetje. :D

Afbeelding

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:22

Marjo89 mijne is ook geschoren door luizen, vervelend is dat hè?

Ethelate ik heb ook zaden besteld voor een kruidentuintje, ik zaai het op een kaal gevreten/gelopen stuk :)

Olympia dat mesten is inderdaad heel erg herkenbaar :’)

Marjan wat vervelend zeg van de hoefsmid! Gaat het een beetje met die hoefschoenen?

Belker wat een schattige pony!

Vandaag een extra snack plek gemaakt voor de pony’s. Zal er straks even een appeltje op leggen.

Afbeelding

Dit zijn trouwens de bewoners van de achtertuin: Pip is de vos en Pascha is de zwarte. Het zijn halfzussen van bijna 1 en 3

Afbeelding

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:29

Marjan, jeetje dat is toch ook wat!! wat deed de hoefsmid precies verkeerd?

Belker, wat een lieverd ook. Deze is wel iets groter of niet? mijn etters zijn 80 cm. Echter onderdeurtjes. Maar ik vind ze serieus geniaal.

En die luizen, my god ik wou dat ik ze van zomer toen ze kwamen gelijk gewassen had met iets. Want dan was het waarschijnlijk wel goed gegaan.
Het was een samenhang van de slechte (of bijna geen) voeding die ze kregen, ik voer ze nu iedere dag vitamine brokje bij en verder hooi en beweging en allerlei ander lekkers. Ze zijn alleen wel mega kieskeurig.
Wat ik leukste aan geheel vind dat ik nu 5 pony's heb en ze zich echt wel gedragen als een kudde.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:48

Ja vreselijk is dat… ik wilde ook niet scheren, maar nood breekt wet. Ik heb “maar” 2 pony’s, wil in de toekomst graag een veulen fokken en die er dan bij houden. Waar 2 staan, kunnen ook 3 staan :D ik heb de pony’s trouwens op onbeperkt hooi staan en ze krijgen elke dag luzerne en een paar keer per week mineralenbikkels.