Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:13

Tika fotogeniek

20 km een flinke ronde gereden!

Imaverol voor schimmel en sebacil voor beestjes.
Heb nu pour on geadviseerd gekregen als middel (ook preventief) tegen luizen.

Vandaag de nieuwe bijrijder voor het eerst op Wondergirl. Ging goed:
Afbeelding

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:16

Zo allemaal kleine leuke paardjes zag ik voorbij komen helaas voor mij niet te doen met mijn postuur :o

oh ik zie een 3 uur rit vandaag langs komen, heerlijk zo langs het strand rijden. Ik ben ook altijd te porren voor zulke ritjes heerlijk.

voor het lampje van de trailer zou je bij de country mill een mailtje met foto kunnen sturen Kraay aanhangers en trailers zit bij hun in het pand in en die zou best losse onderdelen verkopen :j

ps mijn hooileverancier is geweest en krijg mooi nieuwe balen in plastic van hem, dus een super service van die man, ben ik erg blij mee.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:20

Oh dat is wel heel fijn!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:21

dynamiek dat is fijn!

Anke leuke combie en gaaf paardje <3

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:33

Fijn zeg Dynamiek. Goede service!

Anke, leuk dier en zo te zien een passende bijrijder.

Andor hoest niet meer. Ook niet als hij moest lopen. Vandaag zijn checkrondje aan de longe gehad om in de gaten te houden hoe hij loopt op de volte. Dat dier is gewoon gestoord soms. Af en toe krab ik mezelf toch achter de oren waarom ik ook alweer altijd perse met dat dier wilde rijden. Het is wel bewezen dat 1 keer in de week gaan rondhobbelen echt niets voor hem is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:41

Oh fijn zeg dat hij niet meer hoest!

Wondergirl is een 3,5 jarige E-pony appaloosa merrie.

Afbeelding

juni 2015 is ze in het stamboek opgenomen met 1.52 m.
Laatst bijgewerkt door Anke op 26-01-16 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:43

Leuk stel! Maar dat dekje kan echt niet hoor! _O-

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:45

Haha...had alleen dikke pads voor eronder.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:54

Mooie pony anke!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:06

Thanx. Heb haar als jaarling gekocht.
Eigenlijk is ze "over". Heel erg getwijfeld tussen verkopen of houden.
Nu een bijrijder die twee keer per week komt.
Wellicht over een paar jaar dan een leuke rijpony voor Dunya ( ze wordt bijna 7 ).

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:07

Dynamiek ik wil eigenlijk alleen weten hoe ik het kapje eraf kan halen. Zodat ik hem door kan meten en als het nodig is het lampje vervangen. Ik zie niks waar hij mee open kan.

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:14

Jeetje wat gaan jullie hard zeg!
Wat fijn dat het met Vliegje weer goed gaat, wij zijn onze eerste pony toen der tijd helaas verloren aan koliek :(
Voor de rest voel ik me wel erg jong tussen jullie met mijn 21, ik heb ook niks met grote paarden geef mij maar een haflinger of fjord :D nou ben ik zelf ook niet zo groot dus dat scheelt weer.
Afbeelding
Mijn draak van 143, die andere is 150 ook een prima maat.

Eindelijk 1,5 week vrij van studie dus de moed hij elkaar gevonden om een begin te maken aan onze achtertuin.
Dit wordt de stal, achterkant komt nog een opening in het midden een schot. Ben nu de stenen eruit aan het halen want er komt beton en de stenen komen op de voerplekken.
Afbeelding
Voerplek 1, echt een beste klus om alles alleen te doen, ligt ongeveer 10cm aan blad en daaronder 15cm humus :\

Afbeelding

En voerplek 2, komt overigens wel wit zand onder de stenen
Afbeelding
Afbeelding
Omheining is er al, maar moet helaas nog even wachten met neerzetten omdat er nog een aantal bomen tegen de vlakte moeten :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:27

Tjeempie wat een werk!succes!

Bwor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:30

Voerplek 1 is inmiddels al helemaal blad vrij, kon alleen niet verder want ze waren een gul aan het graven voor de waterleiding ;(
Ik denk dat we ook de komende 2 jaar bezig zijn met al dat blad, we gaan voorlopig alleen weghalen waar de paarden komen anders kunnen we geen drol vinden als we straks moeten mesten :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:42

Vliegje is weer thuis. Zo, zijn mannelijkheid liet hij flink zien. :o Andor heeft besloten dat hij de stal niet meer in komt. :7 En terecht. :P In de kliniek steigerde hij al.

Afbeelding

Daarna in de gehuurde trailer Andor gepland en een dropping gedaan :D Manlief reed de trailer naar t bedrijf, en ik reed Andor in vlot tempo naar huis. Heerlijk even samen uitwaaien. :j

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:45

AbbyBlues schreef:
Z. Dus als jij gaat stressen dat er een vuilniszak langs de kant ligt gaat zij dat ook doen. Denken jullie dat ik daarvoor moet oppassen? Ik ben wel een onzekere ruiter, maar niet voor de reactie van het paard of wat er kan gebeuren, maar meer of mijn hulpen en zo wel kloppen.
Maar goed. Ik ga ook zeker even rijden, dan heb je zo in de gaten of er een klik is of niet, toch?

Ik zou t niet doen. Onzekere paarden hebben echt een duidelijke leider nodig. En leiders zijn niet angstig.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:03

kvulden schreef:
Dynamiek ik wil eigenlijk alleen weten hoe ik het kapje eraf kan halen. Zodat ik hem door kan meten en als het nodig is het lampje vervangen. Ik zie niks waar hij mee open kan.

Ik zou gewoon bellen wie weet kunnen ze je advies geven hoe je dat doet. ja heb je en nee kan je krijgen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:04

Vliegje is weer thuis *\o/*

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:15

Wat fijn voor vliegje! *\o/* lekker weer thuis. Mooie bak ook.

Leuke haf zie ik en fijne plek in het bos.
Vind sowieso al die foto's erg leuk!

Ahh.. Hypos vandaar dat ik haar/hem leuk vond, ik ben arabierenfan. Wel de sporttypes, niet de show. Zo'n extreme dis hoeft van mij niet.

Ik ben altijd een voorzichtige ruiter geweest. Niet echt veranderd nu ik een zoontje heb, want ik was al geen held :p ik stap zeker niet overal op, maar moet een bepaald vertrouwen hebben in een paard. Ik val wel geregeld zo'n 2 tot 4x per jaar :p vandaag een bodyprotector van racesafe gescoord op mp. Toch wel verstandig denk ik. Ik ben ook al een paar keer met paard en al onderuit gegaan, maar geen enge dingen zoals palousaboy gelukkig.

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:59

Doordat ik eigenlijk altijd alleen rij, zijn er weinig foto's van mij te pony. De oplossing is:geef telefoon aan dochter, krijg 800 foto's, waarvan de helft echt mislukt is (voeten, gras, glijbaan) een deel te verweg, en nog een paar die best redelijk zijn.
Als beloning mocht ze uitstappen.
Zijn foto's van afgelopen zomer.

Afbeelding
Afbeelding

Zie trouwens leuke projectjes voorbij komen

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:00

Super dat vliegje weer thuis is!

Abby ik heb zelf ook zo'n paard en ik kan er alles mee.. maar ik ben zelf heel nuchter en niet snel onder de indruk.. ik rij met mijn angstig en onzeker paard inmiddels overal heen.. nog wel over n Kermis als t zou moeten.. gewoon omdat ik vind dat dat moet kunnen en hij zich niet moet aanstellen.. Dit heb ik natuurlijk wel in 10 jaar voor elkaar gekregen want weet zeker dat t me 5 jaar geleden niet gelukt was.. en ik weet ook zeker dat hij het met een ander (en als k er niet bij ben) ook niet zal doen.. en afhankelijk van hoe zeker de ander is, hoe meer hij durft.. ik weet zeker dat hij bij een onzeker persoon niet tot zijn recht zal komen en zowel eigenaar als paard uiteindelijk ongelukkig..
Dus als je twijfelt of je zeker genoeg bent dan raad ik het je af.. maar ga lekker kijken en rijden en luister naar je gevoel ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:06

hypos heel herkenbaar
Ik ga alleen al op wedstrijd omdat daar fotograven zijn en mijn paardje er dan gewassen en al mooi op de foto komt :P :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:18

Op het moment staan ze er hier ongeveer zo bij
Afbeelding

Ze hebben al een tijdje geen borstel van dichtbij gezien, laat staan shampoo :+

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:41

Zonder shampoo is de nieuwe trend

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:48

Ik lees wel eens dat mensen de benen en staart van hun paard wekelijks wassen; als ik één keer per jaar was is het veel :')