Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:41

Maar op het land is het prima!!! Na 1 seizoen heb ik een keurige zwarte hoop troep in de mestbak waar tuiniers gek op zijn!!!

Ik heb momenteel ook viezere en nattere stallen, ik twijfel ook nog om weer vlas te nemen. Maar dit mest nog net even makkelijker uit en de opslag is ook kleiner. Bovendien is mijn weiland ook bagger (en het bos ook) dus dat zal zeker invloed hebben. Ze plassen ook meer lijkt wel.....

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:46

Margee schreef:
Maar op het land is het prima!!! Na 1 seizoen heb ik een keurige zwarte hoop troep in de mestbak waar tuiniers gek op zijn!!!

Inderdaad, in de moestuin en voor de rozen is dit zeer gegeerd

fokfanaat

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:52

vandaag eens een pallet zeolite bestellen, kan ik een vergelijking maken.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:51

Ik ga volgende week ook een aantal zakken aanschaffen om het uit te proberen. Ben toch wel benieuwd of het goed werkt voor héle vieze paarden ( dus alles door de stal heen lopen en overal plassen en poepen )

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 08:28

Ik heb een paard die beduidend minder proper op stal is dan de anderen. In deze stal gebruik ik wel eens de "resten" uit de andere stallen zoals bijvoorbeeld de strokorrellaag onder de hooinetten. Zo hoef ik niet altijd een nieuwe zak bij dit paard erin te gooien en voorkom ik dat bij de andere paarden de motlaag wordt aangetast door teveel hooi want dat zeeft niet meer makkelijk.

Shimene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 18:36

Bij mij op stal staan ze ook op stro korrel, werkt prima. Ik gooi altijd eerst even wat water en azijn over de stro korrel, de paarden eten het als ik dit niet doe namelijk op! En door het water zetten de stro korrels uit!

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:31

Shimene schreef:
Bij mij op stal staan ze ook op stro korrel, werkt prima. Ik gooi altijd eerst even wat water en azijn over de stro korrel, de paarden eten het als ik dit niet doe namelijk op! En door het water zetten de stro korrels uit!

En met de vorst die er nu aankomt zullen de strooiselbedden op basis goede strokorrels weer mooi drogen en uiteenvallen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:34

Idd, ik merk nu echt een duidelijk verschil in mijn stallen, in vergelijking tot een maand geleden is het zoooo veel beter!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:10

Merk nu zo wie zo een verschil nu de stalvloer opgehoogd is. Heel stuk droger dan dat het geweest is en droogt nu ook veel beter.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:28

Ja mijn stallen drogen ook wat op, alleen de ratten vinden de korrels veel beter smaken dan het heerlijke gif dat er staat. Ik denk dat er zeker 10 zakken van de pallet leeg zijn gelopen en de rest is allemaal aangevroten. Het is een grote bende en ik wordt er beroerd van als ik korrels wil pakken.
Verder heb ik nergens last van die beestjes en ze eten zeker op andere plaatsen van het gif, want ik heb een stuk of vijf dode ratten gevonden.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:37

Sjarett, zitten er nog graankorrels in je stropellets? Dat zou nog best een mogelijkheid zijn.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:32

Sjarett schreef:
Ja mijn stallen drogen ook wat op, alleen de ratten vinden de korrels veel beter smaken dan het heerlijke gif dat er staat. Ik denk dat er zeker 10 zakken van de pallet leeg zijn gelopen en de rest is allemaal aangevroten. Het is een grote bende en ik wordt er beroerd van als ik korrels wil pakken.
Verder heb ik nergens last van die beestjes en ze eten zeker op andere plaatsen van het gif, want ik heb een stuk of vijf dode ratten gevonden.

zou het niet kunnen dat de ratten een droge plek zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 10:50

Het is goed dat je ze verdelgt want een plaag heb je zo. Ze knagen aan alles, zullen ook het gif eten, belangrijk dat je die korrels nooit met je handen aanraakt en dat je elke dag je schoteltje vult, ze moeten blijven eten, dus geen dag zonder zitten...

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:05

Hihih ik zorg goed voor al mijn diertjes dus ook voor de ratjes. Ze mogen van mij altijd onbeperkt eten, maar wel van dat wat ik ze voorzet. Ik controleer iedere paar dagen en de laatste week is er geen korrel gegeten. Ik denk dat de ellende die ik nu aantrof dus al langer bestond maar nog niet zichtbaar was omdat er nog een redelijk hele pallet voor stond. Die zakken zijn nu bijna op en daardoor zie ik de pallet die erachter staat beter staan. Ik denk dat de muizen en ratten bij ons genoeg droge plekjes hebben om te schuilen, vind deze container eigenlijk helemaal niet aantrekkelijk voor ze, maar ach ze hebben duidelijk een eigen wil.
Er zitten volgens mij geen graankorrels meer in. Het is Zeolite en die gaan toch voor kwaliteit dus de korrel zal wel zonder graan geperst worden.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:12

Sjarett schreef:
Er zitten volgens mij geen graankorrels meer in. Het is Zeolite en die gaan toch voor kwaliteit dus de korrel zal wel zonder graan geperst worden.

In stro zit er altijd wat graan in, dit is onvermijdelijk

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:35

Ik zou de strokorrels graag een keer proberen, om die reden wil ik dan ook niet meteen een hele pallet bestellen. Is er misschien iemand in dit topic waar ik 10 zakken van over kan nemen (zuid-Holland) of weet iemand een bedrijf (Zuid-Holland) waar ik 10 zakken op kan gaan halen?

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:28

Smart, ik heb korrels te koop. Woon in zuid Holland.

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 11:14

Misschien niet dadelijk een thema voor dit forum, maar toch even vermelden.

Juist voor de hevige sneeuwval heb ik wat strokorrel verdeeld over een deel van onze parking,
een deel als pure korrel, een deel als uiteengevallen materiaal na bevochtigen,

daarna gewoon even gewacht, laten sneeuwen erop,
en deze morgen met de borstel was de sneeuw heel eenvoudig weg te vegen.

de ondergrond kon heel eenvoudig sneeuwvrij gemaakt worden.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:15

strokorrels....borstel.... ?
wij hebben gewoon sneeuwschuivers en een bezem om de sneeuw te verwijderen ;)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:29

Ja kom...ik ga die fijne strokorrels die in de paardenboxen hoort te liggen niet buiten op het pad strooien :? Het zal een bende worden zeg! De sneeuw verdwijnt vanzelf wel weer als water voor de zon :) , maar de strokorrels die dus helemaal uit elkaar zullen vallen door het vocht zal een hoop bende geven :x

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:41

Dure hobby, die strovan strokorrels op het pad strooien..

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:27

Ja misschien wel duur, maar vallen over gladde plekken is ook duur.
Ik vind het geen gek idee, maar mijn erf bestaat jammer genoeg niet uit glad beton en als de sneeuw weg is moet ik dan al die rommel die blijft liggen alsnog weg harken.
Ik schuif en strooi met zout en zand.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:29

Zout lijkt mij een betere, schonere en Voordeliger optie.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:46

Totdat er honden overheen moeten. Die lopen er niet altijd even lekker op.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:26

Zand is een voordeligere oplossing tegen gladheid en veilig voor dieren.