Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:38

Kijkt mij vooral dat je een idee hebt waar de bakranden zijn, echt veel licht zal het niet zijn denk ik. maar natuurlijk altijd meer dan niks

ja, het is echt in 1 keer herfst.
bak ligt weer vol blaadjes en ik kan de komende 2 maanden elke week bladblazen. Het is heerlijk een bos rondom te hebben, mooi en fijn met schaduw maar deze periode is veel extra werk

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:58

Die ledslinger leek mij ook interessant als extra licht. Helaas geen handige omheining om hem vast te maken. Wel in de zadelkamer en daar is het meer voor de leuk. :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:27

Ik heb onder de carport ledslingers hangen als verlichting. Hij geeft voldoende licht om hooi te pakken en netten te vullen. Met kleine bevestigingsbeugels zit ie aan een balk vast.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:34

Mij gaat het ook niet persee om echt goed licht, maar meer dat ik niet in een "donker hol" kijk bij de paarden. Hun paddock grenst aan ons terras, maar als ik in de avond nog even wil checken of iedereen er nog is dan moet het nu altijd met zaklamp.

Ben ook benieuwd of ze geen last ervan hebben. Ik kan die slinger boven de omheining dan zetten, maar dan is het ongeveer op ooghoogte van mijn fjord.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:11

Vind het echt knap hoe alles bij jullie zo droog blijft (lijkt tenminste)...
Wij hebben nu al werkelijkwaar geen enkel droog stukje meer nu.
Continu die heftige stortbuien bizar...

De paarden kunnen van de stal (rechts bij de boom net buiten beeld) altijd naar de bak en terug.

Screenshot van de bak tijdens het rijden vandaag tijdens rijden van de eerste
Afbeelding

En toen weer zo'n achterlijke bui :')
Afbeelding

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

Zoals die onderste foto ziet het er bij ons nu ook uit. Hele ochtend onweer en hagel, nu even wat zonnestralen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:27

Bij mij ligt de paddock op afschot richting de sloot. De ene helft is dus altijd droog (in de herfst en winter heel fijn, in de zomer dus altijd stoffig en vaak sproeien!) en de andere helft heeft heel kort wat plasjes. Nergens zak je in ieder geval weg.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:32

Bij ons is het kletsnat. Heb drainage in de bak en paddock. In principe kunnen ze het water in een paar uur redelijk afvoeren, maar nu heeft ook de drainage de moed opgegeven. Er is nog 1 droge hooiplek buiten en verder alleen bij de schuilstal. Om te huilen. Steeds als we een maatregel treffen tegen het water, lijkt er alweer een nieuwe nodig te zijn.