het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:20

Neem aan dat testen die wel oppikken? Want hij test negatief?

FeliciaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:30

Hoeft niet, de oude testen pakken de nieuwe varianten niet altijd op. Hier ook al iemand gehad die negatief bleef testen thuis, maar wel uiteindelijk positief bleek te zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:31

Hmmm ok, maar dan bacteriële longontsteking? Want verhoogde ontstekingswaarden dus niet viraal.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:32

MarjanB schreef:
Hmmm ok, maar dan bacteriële longontsteking? Want verhoogde ontstekingswaarden dus niet viraal.

Ga er idd maar vanuit dat dit geen covid is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:33

@FeliciaJ: Klopt, ook al vaker gehoord. De testen kunnen ook te oud zijn, maar ook niet reageren op een nieuwe variant.

@marjan: als je een virus hebt ben je ook extra vatbaar voor bacteriën.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:34

Hoe gaat het eigenlijk met Hera momenteel Marjan? Komen jullie een beetje aan het rijden of blijft ze staakgedrag tonen?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:35

@Marjan ik zou gewoon uitgaan van wat de huisarts zegt. Lijkt mij dat die wel op de hoogte is van de situatie want die ziet dagelijks wat er speelt in de praktijk.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:38

Ja volgen de huisarts idd

@fudge, staken doet ze eigenlijk niet meer maar rijden is lastig door drukte en t klote weer.. dus stap er twee keer in de week op als het mee zit. Ze is dan redelijk braaf :+

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 19:45

Fijn dat het staken er toch zo snel ook weer af is! En ach dat rijden op een laag pitje door oa het weer hebben er vast meer last van.. hier in elk geval ook. Ik ben recent lid geworden van een rijvereniging in de buurt zo kan ik 1x/wk in de les meerijden, niet zozeer om de les, maar wel een stok achter de deur om savonds wat te doen.. en af en toe extra naar de binnenbak kunnen is ook fijn!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 08:25

Vandaag een dag vrij en ga ik met een vriend mee slopen, extra centjes bijverdienen want het is al een dure maand maar al die struiken bomen en hout kost alleen maar extra.

beetje schemer, ik was pas laat klaar, zijn nu 35 meter aan extra afscherming
Afbeelding

Afbeelding

Potentiele bijrijder was nog een 2e keer gekomen en heeft een les genomen ij mijn instructrice om te kijken of dat klikte. Paard liep echt ontzettend fijn een ze was erg positief en ze zou die week een beslissing maken tussen mijne of 1 andere.
Uiteindelijk voor een totaal ander paard gekozen dat ineens op dr pad gekomen was 8)7
Baal ervan omdat het toch een gevoel van afwijzing opleverde bij mij, dat de accommodatie bij mij of mijn paard niet goed genoeg te zijn.
Maar liever dat ze nu al niet begint dan dat ze blijkbaar zo makkelijk overgaat naar een ander.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:34

Lynn_Nikita schreef:
Vandaag een dag vrij en ga ik met een vriend mee slopen, extra centjes bijverdienen want het is al een dure maand maar al die struiken bomen en hout kost alleen maar extra.

beetje schemer, ik was pas laat klaar, zijn nu 35 meter aan extra afscherming
[ [url=m/l0EFXB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/padJWK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Potentiele bijrijder was nog een 2e keer gekomen en heeft een les genomen ij mijn instructrice om te kijken of dat klikte. Paard liep echt ontzettend fijn een ze was erg positief en ze zou die week een beslissing maken tussen mijne of 1 andere.
Uiteindelijk voor een totaal ander paard gekozen dat ineens op dr pad gekomen was 8)7
Baal ervan omdat het toch een gevoel van afwijzing opleverde bij mij, dat de accommodatie bij mij of mijn paard niet goed genoeg te zijn.
Maar liever dat ze nu al niet begint dan dat ze blijkbaar zo makkelijk overgaat naar een ander.

Mooi geworden zeg!! Zal je wel veel plezier aan beleven tegen inkijk. En dat in combinatie met de hagen gaat het echt afmaken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 10:03

Die schutting ziet er zeker mooi uit... laat je er straks ook iets tegen aan groeien of alleen er voor ??

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 10:19

Hard gewerkt Lynn Nikita. Ziet er goed uit.

Beterschap voor je vriend Marjan en fijn dat het rijden beter gaat.

Nog 1 week werken en dan kerstvakantie :o
Bijna 2 weken. Joehoe!
Quality time.

Gisteren Tess gepakt voor grondwerk en longeren, net voor de hoosbuien.
Vandaag wil ik Diekke doen.
Morgen is Mirtje aan de beurt.
Doel is dat ieder paard minstens 3x per week wat doet. Ik vind het een behoorlijke opgave met mijn werkzaamheden en momenteel veel aan borrels en etentjes en niet te vergeten buiten de regenbuien om werken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 10:44

Dat is mooi gedaan Lynn.
Natuurlijk en toch afgescheiden.
En wat jammer van de bijrijder.

Beterschap met je vriend marjan, hopelijk knapt hij snel op.

Boemel
nu met die korte dagen valt het ook niet mee. Bijna en de dagen gaan weer lengen.

Ik vond het nu net wel lekker weer buiten, geen wind en niet koud. Kreeg een beetje een lente idee. Helaas moet de hele winter nog...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 11:05

Mooi gedaan LN!
Jammer van de bijrijdster.

@boemel, mooi streven.
Ben je niet bang dat het teveel als moeten gaat voelen, of als het niet lukt dat het juist extra als falen voelt?
Dat heb ik nl heel erg :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 11:12

Ik ben iig blij dat ik er geen 2 meer hoef te doen, ook al deed ik die om de dag. Zeker nu met de winter is Boon op 'winterreces' :) en het is maar afwachten hoe ik er aan toe ben als het weer beter wordt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:00

Heel mooi LN! Hoop dat t snel weer een beetje een fijn beschut gevoel geeft.

Vriendlief knapt iets op nu met de antibiotica. Nu ben ik alleen ook ziek :') had hem niet uit moeten lachen om mannengriep (karma) _O- werk rustig door maar wellicht dat ik morgen niet naar België ga. Wil ook niet iedereen besmetten.

Ik heb m’n doel maar los gelaten dat ik om de dag wat wil doen met Hera. Van t voorjaar maar weer…

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 12:59

Ik hoef Diekke niet alleen te doen. Mijn vriend doet Diekke 1 tot 2x per week zelf. En 1x per week een bijrijdster.

Voor Tess en Mirtje is 30 minuten wel de max als ik het heb over grondwerk en longeren.
Ik rijd Tess meestal maar 1x per week. Voelt ze zich goed en ik heb tijd, dan rijd ik haar nog een keer.
Het is dus niet zo dat ik volle bak 9x per week iets met een paard moet doen :D
En als ik mijn vriend vraag Tess even te longeren dan doet hij dat ook.
Maar, ik blijf het best een opgave vinden hoor.

Het is natuurlijk best een lastige situatie met Tess, die echt te goed is om in te laten slapen, van stilzetten niet gelukkig wordt en met veel beleid wel rustig doorgewerkt wordt. Dat kost best veel tijd. Uberhaupt kost een 3e paard veel tijd. Gelukkig is ze een paard met een enorme werklust en is ze wel een energiegever.

Onze persoonlijke situatie is recent gewijzigd en er zijn hier geen kinderen in co ouderschap meer. Door de afstand tot school en sport ging daar ontzettend veel tijd in het reizen zitten. Dat was voor niemand meer haalbaar/ leuk.

Hoewel verdrietig dat het zo gelopen is, geeft het echt meer lucht en daardoor meer energie voor de paarden of andere dingen.

Beterschap Marjan!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:45

Ik krijg het met 3 paarden en 40+ uur werk ook niet goed geregeld nu. Zeker nu met donker en dit slechte weer. Ben al blij als ik de wei, paddocks en stallen dagelijks heb gemest :')

Heb een paard wat altijd binnen halve minuut te laden was in mn eentje.... Laatste keer naar dierenarts ging perfect, maar sindsdien.... Niet meer op de trailer te krijgen. Blokkeert volledig, veel stress signalen en na een uur de voorvoetjes op de.klep. Ik snap er echt helemaal niks van, maar wel verdomd lastig. Iemand suggesties?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:47

@boemel, jammer dat het zo gelopen is maar kan mij voorstellen dat het meer lucht geeft.

Op wat finishing touches en de omheining na is de nieuwe paddock klaar.
Ze gaan van:
Afbeelding
(Foto stamt nog uit drogere, betere tijden :') )

Naar:

Afbeelding
(Panorama foto)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 13:50

@karin: dat is een fijne verbetering!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:20

Mooi Karin!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 14:22

Mooi karin!

Manzano, wat hier werkte met Hera was alles naar voren belonen en als ze een stapje naar voor deed, weer achteruit. Beetje Jo Jo idee zeg maar. En heel, heel veel geduld.

Nu loopt ze er uit zichzelf op en blijf ik op de klep staan.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 15:50

Afscheiding is mooi geworden LN!

Knap Boemel dat jullie zoveel met ze doen. Hier schiet de shet erbij in. In t donker op pad werkt gewoon niet. En ik heb een hekel aan regen…

Balen van het laden Manzano, hier ook wel gedaan wat Marjan zegt. En belonen in de trailer met wat voer.

Beterschap voor vriend Marjan, en ook voor jou. Hopelijk valt t mee. Zou maar niet naar België gaan.
Prachtig Karin, ga je veel plezier van krijgen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 16:03

Zal eens testen. Hij gaat gewoon op rust staan voor de klep en houdt dat een uur vol :')
Snap er alleen geen jota van waar het door komt. Hij was echt met 2 vingers in je neus te laden. Lastige is dus dat naar les met de trailer (binnenbak) dus ook niet lukt.