Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:41

S.hit! Dat is jammer.....

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:22

Ze hadden bij de Aldi vanmorgen wel mooie hangplantjes,ik heb daar maar wat van meegenomen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:42

Hangend geld is ook goed :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:50

We gaan het zien als de 1e muntjes uit gaan groeien tot stevige bankbiljetten :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:50

Uitkijken voor nachtvorst hè :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:37

Jaaaaaa... :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 21:28

Geldplantjes? Die wil ik ook! :D

Wilde vanavond gezellig relaxed rijden, maar dat was buiten een vuilzak gerekend. Paard vond het vre-se-lijk eng dat de buren het huisvuil al hadden buitengezet.. Dan heb je een veertienjarige die al jaren op drukke concoursen loopt, maar O WEE een vuilniszak... Geen relaxed ritje dus :(

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:03

Paarden zijn rare wezens. Zet maar eens een keer een tuinstoel naast de bak anders. Wedden dat er dan gek naar gekeken wordt. Of een emmer naast de bak om een mol te vangen. Maar van een grote graafmachine wordt dan weer niet opgegeken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:05

Maar is het niet over dan als je 10 meter voorbij die vuilniszak bent ???

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 09:18

Ik was in de bak aan het rijden, dus hij zag ze de hele tijd staan ;) en dan zou je denken dat het na een paar rondjes wel overgaat.. Niet dus :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:20

Volgende keer flink wat vuilnis zakken IN de bak zetten en er een leuke trailoefening van maken :D

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:22

Bij mij gaat het na een paar rondjes flink kijken en snurken, en we zijn niet opgegeten of aangevallen, wel over.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:32

Vaak belachelijk van wat paarden wel en niet schrikken. }:0

Een geldboompje wil ik ook. _/-\o_ *D

Wij kunnen eindelijk gaan mesten op de weide bij ons toekomstig huis. Ben benieuwd hoe het nog bijtrekt en hoeveel kale plekken erover blijven.

De paardjes hun tijdelijke plekje is af. Gras stond super hoog, dit hebben we vorig weekend afgereden met de zitmaaier. Moet nog wat los gras gaan opruimen en dan kunnen de paardjes erop.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:00

Goed bezig Kirr, leuk!

Ik heb wsl weer een verzorgmens gevonden, toch wel fijn als je 't zo druk hebt. Ze gaf wel aan heel onzeker te zijn en dat zag ik ook wel, zeker erop, maar ze is heerlijk aan het lange lijnen geweest en houd net als ik wel een beetje van het natuurlijke. Ik heb meerdere momenten gezien waarop ik dacht nou ik ben benieuwd of Modena haar nu eens flink in de maling neemt, maar dat heeft ze niet gedaan, dus ik geloof dat paardlief haar ook oprecht aardig vind. Ze was ontzettend lief, rustig en geduldig bij haar. (Blijkbaar is ze van mening dat ik wel een stootje kan hebben?)

Vind het zelf wel heel spannend, maar ach er is ook een bepaalde gunfactor bij deze.

Je schijnt ze zo op te moeten kweken he. 8-)
Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:09

Hier ben ik met een veldje bezig, dat is 3 jaar geleden illegaal ingezaaid met tarwe. Dit is toen af gemaaid maar verder niets mee gedaan.

Ben er nu voor het 2e jaar alleen maar aan het maaien om het onkruid kort te houden en het gras een kans te geven, en dat gaat eigenlijk best goed.
Met grote machines kun je er bijna niet komen (de weg erheen is best krap en door het bos) dus dat gaat nog wat worden als we er gaan hooien volgend jaar.
Verder hebben we er dus niets mee gedaan, geen mest, geen kunstmest en niet gezaaid.

Je moet er wel wat geduld en tijd voor hebben, 1 keer maaien duurt zo 5 uur.

Maar wat ik wil zeggen, je hoeft niet heel moeilijk te doen om ergens gras te krijgen, het is net hoe snel je het wil hebben.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:13

Zo da's een hoop werk, maar wel fijn dat het inmiddels toch op een grasveld gaat lijken. :j

Ik zou er te ongeduldig voor zijn, maar begrijp dat je niet veel keus hebt behalve 't zo te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:26

Klinkt als "veel werk" palousaboy.

Hier hebben we verleden week een mooie bosmaaier van Husqvarna gekocht en de hele middag met ons nieuwe speelgoed gespeeld. De bramen zijn weg *\%/* *\%/* . Verdwijnen als sneeuw voor de zon, met de bosmaaier. Ook hebben we bij het gehele land het hoge gras rond de palen en onder het schrikdraad weggemaaid. Ten eerste knapt het er ontzettend van op en het was ook nog eens leuk om te doen.

Verder heb ik ontdekt dat we een privézwaan hebben!!!! Hij/zij zit in de sloot naast ons land op een mega-groot nest. Ben heel benieuwd of het gaat lukken om baby zwanen te produceren. Uiteraard blijven wij op gepaste afstand, maar zwaanlief lijkt (nog) niet onder de indruk van ons. Wij lopen er dagelijks met een kruiwagen om de mest op te ruimen. Als ik het goed heb gezien zijn er intussen ook 2 zwaluwnesten voorzien van eitjes, dus ik hoop over een week of wat ook baby zwaluwen te hebben....

Gisterochtend rond een uur of 6:30 liepen er ineens 2 grote hazen op het terras voor de tuindeur en ons pas ingezaaide gras. Zo gaaf! Ze hebben er zeker wel 5 minuten rondgehupst. Heb uiteraard een paar filmpjes en foto's gemaakt. Die beesten zijn van zo dichtbij nog veel groter.

Vandaag nog even werken en dan lekker lang weekend *\o/* .

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:29

Ah husqvarna, volgens mij heb ik daar mijn vriend ook wel eens over gehoord, mooi! Haha dood aan de bramen. Het is in een keer een stuk netter he, en veel meer prik op je draad!

Bijzonder die zwaan, zijn mooie dieren. Wsl zit er nog ergens een dan, ze zijn nooit alleen. Het word een hele dierentuin zo! :oo

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:34

Het is ook best veel werk (of eigenlijk niet want zit alleen in de trekker heen en weer te rijden) maar het is iig de goedkoopste oplossing en ik hoef niet de grond van de buren kapot te rijden omdat ik anders de draai niet haal met trekker + grote machines erachter. Met de bloter erachter haal ik het op 5 cm net.

Bosmaaier is idd erg fijn gereedschap tegen bramenstruik. Hebben jullie er ook een mes aan zitten of alleen draad?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:41

Ah het is een Husqvarna geworden :) :$ Kleine aanslag op je portemonnee, niet? :P Ga er van t weekend ook nog eens mee aan de slag. Heb ook wat bramen staan maar ben eigenlijk wat bang van die messen. Beeld me dan altijd in dat die van het machine gaan afvliegen en dan mijn benen doorsnijden -O-

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:41

Wij hebben met de zitmaaier toch ook 2uur bezig geweest met maaien. Gras stond echt hoog en hier en daar stonden er ook andere sterke dingen tussen.

Heb geen voor foto gemaakt. Dus enkel de na!
De wei is in 3 stukken opgesplitst.
De kleine opening aan het witte huisje, daar zit hooi in. Het linkse grote stuk is open als schuilstal.
En de stal rechts is ook een schuilstal verdeeld in 2 stukken. Tussenin staan 2 watervaten, die al goed gevuld zijn door de regen van de voorbije weken, dus daarmee zouden we moeten toekomen. Is de eerste keer dat we op een weide zonder elektriciteit zitten. Gelukkig is het zomer. :+

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:47

Verderop op het land zit inderdaad nog een zwaan.

Ja de bosmaaier heeft mijn geldboom kaal geschud (650,=euris) :oo . Ik heb er eentje gekocht waarbij je met mes en met draad kan werken. Met draad kan je veel beter langs je weidepalen en langs muren. Anders knalt je mes steeds tegen de muur (of paal) en daar knapt hij meestal niet van op. We hebben meteen een cursus bosmaaieren gehad :D , bij de leverancier. Ook hebben we een zwaardere gekocht dan we in eerste instantie nodig dachten te hebben. Zijn we wel heel erg blij mee!

Kirr dat ziet er netjes uit!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:50

miezelke schreef:
Ah het is een Husqvarna geworden :) :$ Kleine aanslag op je portemonnee, niet? :P Ga er van t weekend ook nog eens mee aan de slag. Heb ook wat bramen staan maar ben eigenlijk wat bang van die messen. Beeld me dan altijd in dat die van het machine gaan afvliegen en dan mijn benen doorsnijden -O-

Haha ja dat is een kwestie van goed vast draaien :)
En in theorie kan de moer niet losdraaien door de draairichting van de as, dat is tegen elkaar in dus eigenlijk draait de motor de moer vast.

Hier komt ook een goede zware (ooit) zodat hij niet bij elk dikker takje ofzo vastloopt. Tot die tijd leen ik er een :)
De betere merken zijn wel duur maar dat merk je niet alleen in je flappentap maar ook aan de machine zelf gelukkig.

En zo maai ik ;)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:55

Mooie foto!

Oh ja, op de cursus hebben wij dat ook geleerd, de draairichting is tegengesteld dus hij kan niet los raken.....

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:56

En zo'n mes werkt echt geweldig. Zeker bij de dikkere takken van bramen etc. waarbij je draadje wel heel erg snel slijt.

Kirrr is er een speciale reden dat je het hebt gemaaid?