Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kamsel schreef:Daarmee had ik ook een heel hoog verbruik, dus ik dacht, laat ik het dit keer eens doen zoals de fabrikanten zeggen...
mirim schreef:Soms moet je bij jezelf te raden gaan als je niet tevreden bent. Je kunt het niet altijd bij je leverancier neerleggen….het is al heel erg mooi dat je de leverancier op bezoek gehad hebt en zelfs 10 zakken cadeau hebt gekregen. Heel erg netjes. Daarnaast is natuurlijk nog de vraag of je ook de suggesties van de leverancier hebt toegepast……….
granu schreef:kamsel schreef:Daarmee had ik ook een heel hoog verbruik, dus ik dacht, laat ik het dit keer eens doen zoals de fabrikanten zeggen...
http://www.strovan.eu/paardenstrooisel
ik zie 6-8 zakken per 10 m2, geen 5 zakken als aanbeveling
als je te weinig strooit in het begin zal het sneller verzadigd zijn
Simonesimone schreef:Ik las laatst een advertentie van stable stabile die ook korrels levert en ook de mest meeneemt voor het zelfde bedrag is grote mestzakken oid. Heeft iemand hier ervaring mee?
En is dit product nou ook echt geschikt voor hele natte paarden, dus die veel plassen?
mirim schreef:Jullie mogen niet vergeten dat de luchtvochtigheid ook een grote invloed heeft, ook op stro of wat voor strooisel maar ook. We hebben in lange tijd niet zulke natte maanden achter elkaar gehad. Mooi droog vriezend weer zou voor nu lekkerder zijn, maar we moeten het maar doen met wat we krijgen.
Sjarett schreef:De mesthoop bij ons wordt afgevoerd voor de champignonteelt. Eigenlijk is het de mestboer alleen maar te doen om het stro en de ammoniak. Dat is namelijk voornamelijk nodig voor de compost voor de champignons.
Als het is gestort in de composthal, dan komt er nog meer stro bij, en kippenmest en weet ik veel wat nog meer. Maar strokorrels en vlas en al die andere bodembedekkers zijn niet goed voor het composterings proces.