Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:16

Hier is het ook waanzinnig nat. We hebben zelfs plassen in de paddock.
Ze lopen nu lekker in de rijbak kantjes te grazen en mogen vanmiddag een uurtje op het hoogst gelegen weitje.
Verder ontzie ik de wei liever even.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:17

Wij zitten onder een dijk, dus hier is het dikke ellende met het water, maar de rijbak is helemaal droog en rondom de hooibakken ook, dus ze mogen niet klagen.

Lorette, onze meter is 5 jaar geleden vernieuwd en wij verbruiken al 5 jaar heel veel water. Maar tot aan vorig jaar was dat ook wel te verklaren ivm verbouwingen en water geven van de nieuwe aanplant. Maar afgelopen jaar had écht minder moeten zijn en het was juist weer méér en dat kan echt niet.

Nu druk aan het testen waar het mogelijk kan zitten!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 09:43

Ik hoop dat jullie het snel ontdekken!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:10

Wij zitten op zandgrond op de hondsrug. Bovenste paddock is normaal altijd vrij droog op 1 plas na. Maar vorige week hebben we een nieuw dak gekregen op de stallen en de regengoot is nog niet geleverd.
Het is nu in 3 dagen zo verschrikkelijk slecht geworden, modder tot over je enkels.
Dus we hebben heel snel modderplaten gehaald en gelegd en zo voor de eerste nacht al heel blij mee.

(hier halverwege het leggen. We hebben een strook van 11 meter lang en op het breedste stuk 2 meter breed (niet over de hele lengte, maar op de ergste plek)
Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 10:28

Hier staat de dompelpomp weer z'n best te doen. Is het al weer voorjaar? ;(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 11:04

Bak is goed te doen, maar het waait nog steeds erg. Ondanks zijn drama gedrag met wind toch 15 min gereden. wat begon in elke meter omhoog willen komen wel met redelijke ontspanning afgesloten. verder ga ik op binnen poetsen na en vanmiddag samenkomen ivm verjaardag van mijn overleden vader ook niks meer doen. Ik ben af aan het tellen naar het voorjaar

pjer, fijn dat je al zo snel platen kon leggen, toch nog een deel droog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 11:41

Pff... het is overal dus ellende lees ik hier...

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 12:12

pjer schreef:
Wij zitten op zandgrond op de hondsrug. Bovenste paddock is normaal altijd vrij droog op 1 plas na. Maar vorige week hebben we een nieuw dak gekregen op de stallen en de regengoot is nog niet geleverd.
Het is nu in 3 dagen zo verschrikkelijk slecht geworden, modder tot over je enkels.
Dus we hebben heel snel modderplaten gehaald en gelegd en zo voor de eerste nacht al heel blij mee.

(hier halverwege het leggen. We hebben een strook van 11 meter lang en op het breedste stuk 2 meter breed (niet over de hele lengte, maar op de ergste plek)
[ Afbeelding ]

Die platen zijn echt heel fijn! Vorig jaar heb ik die op een middag in de zeikende regen en diepe modder neergegooid omdat ik er helemaal klaar mee was en ze liggen nog steeds prima. Scheelt echt zoveel!

Ik leg ze alleen niet op doorgangen want als ze er overheen racen zijn ze wel glad.

Ln, knap dat je toch de motivatie vond om te gaan rijden. Ik rijd niet meer vanaf windkracht 5, niks leuks aan ;(

Inmiddels weten we 100% zeker dat de lekkage richting de paardenstallen zit -O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 13:53

dais, 1 geluk dat je wel weet dat er een lekkage is, nu nog opgelost zien te krijgen. Zijn er nergens natte plekken zichtbaar?
ik ben ook een mooi weer ruiter, maar wilde het nu wel proberen.
vanaf wij verhuisd zijn is hij zo onzeker in de bak en ik was nooit een bange ruiter. na 2 kinderen en een wegschietend paard ben wel veel banger geworden en ik wil daarvanaf!! Nu dus mijzelf een schop onder de kont gegeven en 15 minuten geprobeerd en na ontspanning gestopt.

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 13:58

Ik lees voornamelijk mee maar wij hebben een op groot deel van onze paddock grote rubberen tegels van 8cm dik. Deze zijn waterdoorlatend en bevallen ontzettend goed! Verder hebben wij paddockroosters met heel grof zand dus die zijn ook snel droog.
Afbeelding(foto van afgelopen zomer..)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 14:01

Ah heeft het toch doorgezet Marjan, beterschap!

Hopenlijk hebben jullie snel duidelijkheid Daisy

Kiko dat scheelt wel dat je op zandgrond zit. Wij zitten op klei. Vrijdag hebben ze de drainage gegraven, morgen komt het zand. Dan kunnen we hopenlijk zo goed als het komende seizoen doorrijden

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 14:25

Oh wat fijn zeg KletsKoekje. Hier staat soms wel eens een grote plas maar dan is het wel hard eronder dus dan kan je prima wat doen. Alleen heb ik nu de bladblazer achter de trekker dus sleep nu met een biels :-). Krijg je niet zo vlak maar toch wel een beetje

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 14:50

Wij zitten op kleigrond maar hebben alles afgegraven en rivierzand erop gebracht. Zo ziet de paddock er nu uit na net een flinke hoosbui, en dat is vaak met een uurtje weer volledig droog. Valt me niks niet tegen. Het ligt nu een jaar of 2.

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 15:17

Bij ons
Afbeelding

Rond de schuilstal een plas maar rechterkant volledig droog. De paden zijn nat maar geen drek. Ligt op afschot naar een wadi die nu vol is maar met een droge nacht weer goed is. Beide kanten van de wadi liggen dikke rubberen matten zodat we de wadi droog over kunnen steken.

Komend jaar ga ik de schuilstal naar achteren verplaatsen, wordt die plek en de huidige natte plek opgehoogd en wil ik de schuilstal nog vergroten. Dus stal op terp en 2 meter dieper en dan is het echt perfect.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 17:26

Ik heb enkele slechte stukken maar er is meer droog dan nat :)

We hebben nog even lekker een stukje gemend, maar Doortje liep niet helemaal fijn. Dus weer omgedraaid.
Maar toch, was wel lachen met die wind haha.

Interessant om te lezen wat voor ondergronden iedereen heeft :)

Wij gaan t.z.t. meer ruimte geven nog en probeer meer watersturing toe te voegen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 18:25

Ziet er goed uit KK! Ben benieuwd naar het resultaat.

Ik blijf jouw plek heel leuk vinden Belker.

Voor het eerst sinds lange tijd niet naar het bos geweest vandaag. Het weer was me te onstuimig en wisselvallig. Gelukkig vanmorgen met een vriendin beiden paarden kunnen rijden in het zonnetje.
Vanmiddag is hier echt heel veel water gevallen.
Dit weekend zou ik een partij hooi binnen krijgen, maar dat was echt te moeilijk planbaar met de regen.

Dus zelf een baal gehaald. Rond kunnen we uit de trailer rollen al was het ff zwoegen, want t is een zware jongen. Afbeelding

Wel handig dat de klep ook als deur kan. Bij het eruit halen, hebben we de baal op een pallet gezet, die we met de pompwagen verplaatsten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 19:58

Sirius of welk merk heb je?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:01

Handig zo boemel.

Kletskoekje, fijn zeg.

Hier zand/leem dus ook lekker nat.
Paddock moet nog opgehoogd.
Maar helaas laat de portemonnee niet alles tegelijk toe.

Zelf flink ziek geweest dus even weinig gedaan met de paarden.
Verzorgstertje van creamy is vandaag geweest. Ze hebben lekker gerommeld.
En jar is bezig om te zorgen dat we bij de nieuwe stal stroom en lampen krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 20:50

Fijn om daar ook licht te hebben Horsii. Brave Creamy.

Handig Boemel. Wij rollen de rolgewoon van de klep af onder de overkapping.
Dank, het is een fijne plek, maar het kan nog beter. Hopelijk snel weer wat doen, masr gezien mijn mans rooster wordt dat pas volgend jaar.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 21:39

Ik zag laatst trouwens iemand op instagram die had een ledlicht string rondom hun rijbak. Heeft iemand dat hier toevallig ook? Dat lijkt me wel handig voor de paddock, en ook prijs vriendelijk.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 22:07

Ik heb het ook gezien. Zag er mooi uit. Geen ervaring mee, ben benieuwd. Het lijkt me niet echt een geweldige lichtbron.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 22:11

Heeft Feline (felinehoi / Feline Fauve) dat niet? Ik betwijfel hoeveel licht het geeft en of het voor je paard nou prettig is of niet.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 22:57

Hier geen ervaring mee.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 23:05

Je staat op uitgelicht Boemel.

Geen ervaring met die ledlichten.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:16

Waardeloos Dais dat er een lek zit, sterkte met het speuren.

Handig Boemel!
Echt waardeloos dat de herfst is losgebarsten. Komende week ook veel regen pfff. De grote paddock is regelmatig een zwembad. De drainage kan het niet bijbenen. En makkelijk aan te passen is het niet, want ligt volg met paddockroosters.

De slingers ledlichten weet ik van dat het gebruikt wordt als je geen echte verlichting mag i.v.m. geen vergunning. Zelf geen ervaring mee.