Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:43

kojack schreef:
Hier de hele dag gewerkt, in mijn pauzes de stallen gedaan en hooi gevoerd etc. Het was verrassend lekker weer dus kon tussendoor mooi de dekens afhalen.

Morgen mag ik ook werken (de jaarlijkse subsidie aanvraag voor agrarische ondernemers loopt tot 15 mei dus we werken morgen gewoon door), de kids zijn vrij dus die kunnen de pony's mooi doen. Vrijdag werk ik op de zaak dus stap ik s'morgens om 7 uur in de auto en ben ik s'avonds rond half 10 weer thuis ivm verlengde openingstijden. Zaterdag ook aan het werk en op de zaak dus dan mogen de kids en mijn man alles doen :D

Ik heb gisteren besloten op zoek te gaan naar een Freiberger. Ze spraken en spreken me heel erg aan en ik ga nog bij een hele knappe Spaanse man kijken. De Spaanse man staat alleen aan de andere kant van het land dus het moet allemaal 'even' passen om erheen te gaan.

Kojack, ik heb hier een freibergerdame lopen en bij Doetinchem loopt een freibergervent. En hier staan er nog minimaal 3 in de omgeving.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:50

Dat wordt echt mooi Malenka.

Ik zit te duimen dat ik toestemming krijg voor de schuilstal bij de wei.

Ik heb bloem en kruidenzaad gehaald. Er komt een strook langs de hele wei langs de straat. Zo heb ik meteen een beetje afstand tussen de weg en de wei. Ik heb ook een stukje afgezet als snoep wei. Daar komen de kruiden. Een stuk afgezet die voor paddock mag dienen. Een opening naar het bos. Ik heb een schrikdraad systeem gemaakt op een zonnepaneel. De schaapjes doen het goed, ze staan nog bij huis. Ik had even wat gedoe met de oude verhuurder . Ik wil als het lukt ze komend weekend naar de wei doen.

Zo dat was ik die even onder een steen vandaan kom.

Malenka

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 21:20

Bedankt voor alle leuke reacties. Ik ben ook echt helemaal blij nu!

En luchtfoto's zijn leuk! Ik heb ook een screenshot gemaakt van Google Earth. Daarop zie je bij ons alleen de heipalen nog maar in het veld staan. En nu staat er gewoon een huis!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 08:50

Dat is ook gaaf Malenka omdat naast elkaar te leggen die luchtfoto's.

Kvulden, een schuilstal zou wel erg fijn zijn , hopelijk mag het.
Leuk al die bloemetjes dadelijk :j

Kojack op paardenjacht :)

En dank je wel :j

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:00

Leuk om alle plannen te lezen, de luchtfoto's te zien en het huis van Malenka! Heel gaaf! Ik ben zo benieuwd hoe het uiteindelijk vanbinnen gaat worden :D.

Hier is er niet veel spannends te vertellen. Het is heel druk op het werk, dus ik werk momenteel extra. Behalve uitmesten en voeren doe ik nu niks met de paarden, gewoon de puf niet voor.

Wel check ik elke dag even mijn zaaigoed en dat komt nu al mooi op. Ben benieuwd hoe dat zal zijn over een maand of 3!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:14

Ik hoop dat jullie zaaigoed beter gaat dan mijn graszaad, want daar gebeurt nog steeds niets. Ik heb de hoop dan ook maar opgegeven.

De heupjes voelen vanochtend nog iets beurser als normaal, dus ik doe het maar even rustig aan :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:48

Vooral het onkruid kiemt enorm goed. En verder had ik van Ukies het bloemenmengsel en kruidenmengsel gezaaid rond koningsdag. Dat komt nu allemaal mooi op. Graszaad zal pas van het najaar zijn dat het gezaaid zal worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:50

Bekend probleem van onkruid :)
Hier is het wat bewolkter aan het worden, maar ik zie direct nog geen regen komen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:03

Mijn man heeft de dag van zijn leven. Er komen hier non stop oldtimers langs :D

Ik ga het gras nog maar eens maaien!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:18

Hier van de week net gedaan (was hard nodig)... oldtimers komen hier in de zomer ook wel eens in groepen langs. Die organiseren in het weekend nogal eens tochten.
Ik ga zo in de wei maar eens wat onkruid steken wat ze toch niet eten. Ik ben al een paar keer naar mijn zonnetentje gelopen en dan zat ik net lekker en dan ging de zon weer achter een dikke wolk schuil...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:20

Mijn paarden kruiden mengsel begint iets uit te komen, geen idee welke van die kruiden het is , maar het is 1 soort, verder gebeurt er vrij weinig

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:33

Buienradar weet geloof ik niet wat het word vandaag.
Dan vanaf 16.00 regen, dan weer niet, dan weer wel.
Van mij mag er een bui komen :j

Straks lekker ff gereden op mijn merrie. Was weer een hele tijd geleden.
En ze deed toch weer zo enorm haar best :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:42

Zei iemand iets over onkruid? :')
Afbeelding

Dit hele stuk moet er nog uit. Er stond ooit gras, maar lijkt nu alleen maar Winterpostelein te staan, tenminste, ik gok dat dat het is. Schijnt heel lekker te zijn, dus de liefhebber mag het komen ophalen. Wel graag zelf eruit trekken :))

Heb nu een paar vierkante meter gedaan, maar aangezien ik nog steeds op krukken loop gaat het niet heel gemakkelijk. Dus iedere dag een klein stukje en dan inzaaien met gras zodat er weer een mooie mat komt te staan.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:08

Lynn_Nikita schreef:
Mijn paarden kruiden mengsel begint iets uit te komen, geen idee welke van die kruiden het is , maar het is 1 soort, verder gebeurt er vrij weinig

Herkenbaar, wij hebben bloemenvelden ingezaaid maar behalve paardenbloem en gras lijkt er niks op te komen |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:27

Ik zag toevallig op een foto van Maartje dat ik ook veel kamille krijg :+

Voor de rest komt mijn gras mooi op en de wilgen doen het top. Ik ben er blij mee :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 16:31

Ik heb een volle tubtrug er uit gehaald terwijl de meiden ook aan het schransen waren :)
Heb ik mooie kleine hooibakken aangeschafd staan ze gezusterlijk uit hetzelfde net te eten :)
Overigens ook nog een klein rondje gewandeld met Boon en 3 druppels regen gehad. Buurman op het zandpad 'om de hoek' was zo 'aardig' om een buitenboordmotor te starten toen ik net 10 mtr voorbij was...
Maar de reactie was ingecalculeerd 8-)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:23

:D zo fijn om op mijn paard te zitten en een rondje buiten te rijden. Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:37

Robijntjah schreef:
Ik zag toevallig op een foto van Maartje dat ik ook veel kamille krijg :+

Voor de rest komt mijn gras mooi op en de wilgen doen het top. Ik ben er blij mee :D

Graag gedaan :))
Hier doet alles het eigenlijk wel heel goed! De zomerlindes komen nu ook in het blad. Alles is zo bizar groen!

Vanmorgen buitenritje gemaakt met degene die hier nu nog staat, nu het nog kan. Ik heb nog nooit zo relaxt met Elevada buiten gereden, ik begin weer hoop te krijgen

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:44

Wat fijn Maartje! En alles is echt opeens groen hè? Het viel me net in het bos ook op.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:45

Ja super fijn! Was echt even genieten!
En inderdaad, mega groen allemaal! Wel heel mooi <3

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:59

Wij hebben vanochtend vroeg ook een ritje gemaakt, wat een fijn weer! Wel bewust vroeg gegaan want met mooi weer is het direct druk.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 17:59

Superfijne ritjes zie ik. Hier ook lekker gereden. En dat groene is echt heerlijk inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:28

Ik heb jullie hulp nodig..... Weet iemand wat voor vogeltje dit is?
Afbeelding
Hij vloog tegen mijn tuindeuren aan en bleef op zijn rug liggen, dacht dat hij dood was, maar toen ik hem op wilde pakken ging hij rechtop zitten. Heb hem even in een doos op een rustige plek gezet en na ruim een uur nog even gekeken. Hij heeft nog even op mijn hand gezeten (en gepoept _/-\o_ ) en vloog toen weg.
Hij heeft een beetje een bol snaveltje, doet mij denken aan een vinkachtig iets. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ben erg benieuwd.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:31

Hier ook lekker gereden. Rondje Holterberg. Was gezellig en het was droog.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:38

[***] schreef:
Ik heb jullie hulp nodig..... Weet iemand wat voor vogeltje dit is?
[ [url=m/zLk3uz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij vloog tegen mijn tuindeuren aan en bleef op zijn rug liggen, dacht dat hij dood was, maar toen ik hem op wilde pakken ging hij rechtop zitten. Heb hem even in een doos op een rustige plek gezet en na ruim een uur nog even gekeken. Hij heeft nog even op mijn hand gezeten (en gepoept _/-\o_ ) en vloog toen weg.
Hij heeft een beetje een bol snaveltje, doet mij denken aan een vinkachtig iets. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ben erg benieuwd.

Het doet eigenlijk wat aan een (juveniel) zebravinkje denken?

https://docplayer.nl/docs-images/99/142 ... s/36-0.jpg