[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:55

Is onderaan alleen damwand of is daar nog iets verstevigd? Ik heb alleen damwand gehad en mijn paard er bijna aan verloren nadat ze erdoorheen schopte tijdens het eten.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:04

MarjanB, hoe lang geleden is ze bekapt? Dit ziet er uit als maanden geleden. Waar twijfel je precies over?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:10

Malenka schreef:
MarjanB, hoe lang geleden is ze bekapt? Dit ziet er uit als maanden geleden. Waar twijfel je precies over?

3 weken geleden en ze gaat elke 6 weken.

Ik vind de teen te lang en twijfel of daar de slechte wand niet door komt. Ook lijken de steunsels erg naar buiten ipv recht naast de straal groeve

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:15

Die hoeven hebben nodig en beurtje nodig en komen weinig op verschillende ondergronden lijkt het? Ik vind ze erg lang voor 3 weken geleden. Hoeven is vooral voeding en gezondheid. En balans vinden tussen groei en belasting. Die balans kan wel meer dan een jaar duren. Ik heb trouwens ook een gewone hoefsmid, maar hij weet mijn visie en wensen. Ik vijl ook zelf tussendoor. Maar andersom ben ik ook wel zo ruimdenkend dat mocht mijn nieuwste aanwinst te snel afslijten nu hij km gaat maken, ik een ijzertje overweeg. Al bedenk ik me nu ik dit schrijf dat het geen Tinker is, dus deze wel hoefschoenen aan kan :D

Ik heb ook die schuilstal, maar dan paar meter smaller denk ik (4 meter) en heb precies zo het net erin hangen. En aan de andere zijkant hing een net aan het bovenste frame.

Onderaan is gewoon damwand. Heftig met je paard. Hoe is dat gebeurd? Mijn stal staat buitenom tussen de draadjes en omdat hij vanbinnen rond is, moet het raar lopen willen ze er tegenaan gaan schoppen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:22

Daihyo schreef:
Ah nice! Ziet er goed uit. Hoe hoog heb jij 'm? De hoogste denk ik? En huur of koop?
En je kunt dus wat aan het frame hangen. Handig :j
Heb jij er alleen zand in liggen of onder het zand ook nog bestraat of iets?

De hoogste inderdaad. Het grootste paard is 1.78 hier. En die kan er goed onder staan. We hebben hem nu gehuurd. Maar gaan hem overnemen.
Hier alleen zand. We hebben de track vorige maand laten keren. Dit gaat prima zo. Wellicht als er echt een keer flink en langdurig vorst komt dat ik er een balk voor maak, matten erin en vullen met stro. Mits ze er wel gaan staan haha.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:24

Lynn_Nikita schreef:
Is onderaan alleen damwand of is daar nog iets verstevigd? Ik heb alleen damwand gehad en mijn paard er bijna aan verloren nadat ze erdoorheen schopte tijdens het eten.

Het stalen vreem loopt onderaan door. En dat frame staat op betonblokken die in de grond gegraven zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:29

Daihyo schreef:
Heeft hier iemand van die metalen schuilstallen van schuilstallen.com? Bevalt dat? Is het groot genoeg? Kun je er slowfeeders aan hangen?

Ik heb hem in bestelling staan en krijg hem later deze maand..... ik heb de stal besteld met een luifel eraan.
Ik ben zeer benieuwd. Iedereen die ik ken die deze stal heeft is overigens zeer tevreden.

Ik vind het vooral fijn dat het heel minimaal is, en dat je door het gladde oppervlak minder last hebt van allergenen (stof en schimmels) die in het hout kruipen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:34

Onze buurvrouw heeft er eentje, met zo’n stukje opslagruimte aan de zijkant. Zij heeft ook een luifel met regengoot en daaronder een waterbak.
Volgens mij staat ie met gewone grondankers vast, de drie stormen van laatst heeft ie prima overleefd. Zij heeft haar slowfeeder hangen zoals op de foto hierboven, en nog een palletbox in de hoek staan.
Zij heeft er trouwens geen vloer in, gewoon zo op de wei gezet. Ik denk dat ik dat zelf anders zou doen, zodat het stevig blijft en niet steeds dieper komt te liggen. Of regelmatig zand bijstorten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:35

MarjanB schreef:
Malenka schreef:

3 weken geleden en ze gaat elke 6 weken.

Ik vind de teen te lang en twijfel of daar de slechte wand niet door komt. Ook lijken de steunsels erg naar buiten ipv recht naast de straal groeve

Ik zou inderdaad het 'ijzer-traject' aan de wilgen hangen.
Ik heb exact dezelfde route gevolgd, en ben zelfs trouw iedere 8 weken naar Visdonk gereden naar Nassau.
Verder heb ik ALLES geprobeerd.... maar dan ook echt alles.

Zoek inderdaad een goede natuurlijk bekapper. Zorg dat je schoenen hebt voor je activiteiten buiten.
En mijn wondermiddel, en dat is echt bizar, is Farriers Formula. Ik voerde echt kwaliteit, maar wat dit spul doet is ongelooflijk. Ook zogenaamde dunne zolen, dunne wanden, altijd alles kapot en schimmels.
En nu is alles spijkerhard.

Eerlijk = eerlijk: het is best even een traject alles goed te krijgen en neem daar ook de tijd voor.
Maar dit verhaal met die ijzers is een heilloze toestand.
Hoe de voeten er nu uitzien is ook zeer herkenbaar (dat bedoel ik niet positief)....

Ik heb bij Klaas Feuth van Hoofwear zelf een cursus gevolgd om te begrijpen waar ik exact op moest letten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:38

Met luifel en goot is wel handig inderdaad. En ik zag die met opslagruimte. Ook handig.
Heel interessant. En ook goed om te lezen dat het goed bevalt.
Er zit een set voor verankering bij. Dus dan zou je 'm ook op stenen kunnen plaatsen toch? Lijkt me op zich wel fijner en dan kiezen voor een bodembedekker ofzo.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:44

De meneer die ze verhuurd/verkoopt plaatst ze ook. Is hij in een paar uurtjes mee klaar, en doet hij alleen. Vind het erg bijzonder. Die van mij is tussen kerst en oud en nieuw in de kleigrond gezet. Wegens omstandigheden op het laagste punt van de track (was niet mijn idee), dus de bodem pak ik dit voorjaar aan. Maar zelfs nu de paarden de bodem kapot hebben gelopen, er mega veel water is gevallen en dikke storm is geweest, waarbij de dakpannen van de naast gelegen schuur zijn gegaan, staat deze schuilstal nog steeds als een huis. Geen beweging in te krijgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:55

Caily schreef:
eter) en heb precies zo het net erin hangen. En aan de andere zijkant hing een net aan het bovenste frame.

Onderaan is gewoon damwand. Heftig met je paard. Hoe is dat gebeurd? Mijn stal staat buitenom tussen de draadjes en omdat hij vanbinnen rond is, moet het raar lopen willen ze er tegenaan gaan schoppen.

Ik was er niet bij een toenmalige pensionklant vond haar in een gigantische plas met bloed, boven de kroonrand tot het bot opengesneden , bot geraakt en aders door. Vermoedelijk tijdens het hooi eten naar achteren geschopt en erdoorheen gegaan hie reen foto tijdens de verbandwissel
Spoiler:
Afbeelding

Wond is na maanden "klooien" dichtgegaan, botsplinters zijn ingekapseld en de hoefgroei is weer vrij normaal maar door het lange ontlasten heeft ze artrose in haar bekken gekregen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:08

Heftig Lynn, was dat een stal van schuilstallen.com? Want mijn Arabier heeft mijn stal goed getest en op wat hobbels na, niks kapot gelukkig.

Daihyo schreef:
Heeft hier iemand van die metalen schuilstallen van schuilstallen.com? Bevalt dat? Is het groot genoeg? Kun je er slowfeeders aan hangen?

Ik heb een jaar geleden een gekocht voor op de (tijdelijke) wei en deze is door schuilstallen.com verhuisd naar onze nieuwe plek. Heb de 4 meter brede en de hoogste (en dus diepste) maat, ze stonden er op de wei regelmatig met zijn 3e in. (Kocht het voor 2 paarden, maar de mini propt zich er wel tussen).
Aan beide zijkanten een net hangen en dat werkt prima. Als je huurt mag je er niks aan bevestigen.

Afbeelding
Die borstel hield natuurlijk niet lang :+
Ik had er (na deze foto) rubber stal matten in en voor liggen.

Marjan balen van die hoeven. Hier ook lang getobt met Fries die echt niet zonder ijzers kon, altijd gedoe, wordt nu 2 jaar natuurlijk bekapt en hoeven zijn beter dan ooit :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:29

MarjanB: hier exact hetzelfde met de nieuwe. Wilde haar al van de ijzers af proberen te halen. Smid zou een week later komen. Ijzer er af getrapt, in een nagel gaan staan. 1,5 week kreupel 8)7
Ik ben er dus weer even helemaal klaar mee. Voorlopig komt er geen ijzer meer in. Die andere 2 hebben geweldig goede voeten dus heb goede hoop.

Dan ga ik daarna wel zien of we 1.het gaat lukken zonder ijzers, 2. of en wanneer we aan eventing starten toekomen 3.of we daar echt ijzers bij nodig gaan hebben. Voor buitenrijden, dressuur en springen heb je ze tegenwoordig iig bijna niet meer nodig.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:42

MarjanB schreef:
Ik lig wakker… hoeven van kaatje… alweer. Zit toch te twijfelen om dr ijzers er maar af te houden. Hebben jullie tips voor een goede bekappen regio Boxmeer? Via de site van Heleen Davies kom ik karin van burk tegen. Maar die is verder onvindbaar?

Reden dat ik grote twijfels heb:
[ [url=m/AaE7QD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe lang geleden is deze voet bekapt? Sorry, 3wk lees ik. Te lange hoefwand (toon) en flinke steunsels. Zo hoort t niet na 3 weken!

Zit Lennart Denkhaus niet in jouw buurt? Anders Klaas Feuth even mailen met suggesties voor bekappers.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:47

Daihyo schreef:

Ja die heb ik. 5x2.20 hoog.
Ja bevalt, maar ik zou wel met een afdaknemen. Ik heb er hooinetten inhangen. Kom maar kijken.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:51

Maar even voor de duidelijkheid bij de foto van MarjanB: dat is toch een hoef war net een ijzer afgetrapt is? Dat ziet er wel even anders uit dan een hoef die net bepakt is om blootsvoets te staan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:54

Die is ook niet van 3 weken na ijzer er onder, enkel op de hoefwand kan niet en er achter zou 6 maanden geleden betekenen, want dan is de hoefwand er geheel over/omheen gegroeid. Voet is te lang voor correcte bekapping 3 weken geleden of dat nu voor met of zonder ijzers was.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:56

Ethelate schreef:
Heftig Lynn, was dat een stal van schuilstallen.com? Want mijn Arabier heeft mijn stal goed getest en op wat hobbels na, niks kapot gelukkig.

Daihyo schreef:

Ik heb een jaar geleden een gekocht voor op de (tijdelijke) wei en deze is door schuilstallen.com verhuisd naar onze nieuwe plek. Heb de 4 meter brede en de hoogste (en dus diepste) maat, ze stonden er op de wei regelmatig met zijn 3e in. (Kocht het voor 2 paarden, maar de mini propt zich er wel tussen).
Aan beide zijkanten een net hangen en dat werkt prima. Als je huurt mag je er niks aan bevestigen.

[ [url=m/gwlpSX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die borstel hield natuurlijk niet lang :+
Ik had er (na deze foto) rubber stal matten in en voor liggen.

Marjan balen van die hoeven. Hier ook lang getobt met Fries die echt niet zonder ijzers kon, altijd gedoe, wordt nu 2 jaar natuurlijk bekapt en hoeven zijn beter dan ooit :)

Wij mochten er gewoon een net aan hangen, enkel geen likstenen staat in het contract.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:01

Klopt 3 weken geleden bekapt en ijzer er onder.

Lennart gebeld en die zit vol helaas

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:03

Daihyo schreef:

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:24

Hij wijst em ff aan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:35

Geniaal _O-

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 11:36

Was wat minder….. zat vast in het hooinet, buurman zag het en heeft haar losgesneden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 12:12

Oh das minder, je ziet t alleen niet op de foto. Wel fijn zo’n buur!