Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

geen aanrader als je een slecht bekken hebt. Voor mijn ijslander heb ik nu tijdelijk een boomloos 'western'zadel (Randolls: https://www.google.be/search?q=randolls ... VtLbWoM%3A , heb geen eigen foto van op ijslander) en dat zit eigenlijk écht ok voor een boomloos zadel. Wordt nog vervangen door een Topreiter of Hrimnir.
hij was daar 23 jaar en buiten een paar hobbelritjes deden we niks, nu ook gewoon op pensioen)
Mooi hoor! Wij 'kennen' elkaar wel uit het fjordenwereldje toch? Of ben ik nu in de war?
Maar ik heb bekrepen dat er in Haf met arabier is gewerkt om een luxer type te krijgen. Dat doet soms ook iets met het karakter. Heb een paar wakkere Haffen meegemaakt, maar die waren dan weer niet zo stug als een fjord.
. Maar goed, ik kijk het nog even aan. Volgens de osteo was ze nog helemaal goed, dus mss zit het gewoon tussen mijn oren. Ik raak redelijk in paniek met zadels die goed zijn voor haar (heel breed en heel kort) en mij (pas eigenlijk niet op brede paarden, dus moet een smalle zit in een zadel hebben. Wie weet kom ik ook nog eens op een western. Ik vind ze ook tof!
Fantastisch! Kan nog pagina's vol schrijven over hoe en waarom ik dat fantastisch vind, maar dat zal ik jullie besparen. Voor de bouw hoef je het niet te doen. Fors, breed, korte pootjes, enorme voeten en korte, gedrongen nek/hals. Dus was ie mooi? Nee! Was ie leuk? Hell yeah! 
maar het ging me ook meer om de korstjes zodat dat zich niet verder uitbreidt. Ik was er al een beetje bang voor met al die modder, maar haar vacht is ook zo dik dat ik ook als ik met mijn vingers door haar vacht wroet ik bijna niet op haar huid kan komen. Wat ik wel gek vind is dat de korstjes zijn ontstaan op het schoonste stuk vacht. Maar ja ook daar de vacht heel dik en dicht. Mijn shetlander beertje is er niks bij. Is dit nu altijd zo of heeft ze ook nog wel een veulenvacht?
Leuk zo de paardjes van een ander bekijken
Rijden doe ik zo weinig...voor het aantal x dat ik rijd per jaar heb ik 1 paard teveel