Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 20:37

Ik ging nu uit van dat er gezegd werd dat het ivm stro was.
Hardvoer is idd duurder geworden. Maar ik geef 2 zakken voer in de maand. Hoeveel is voer gestegen. Zeg 5 euro per maand?
Dan zou 15 euro totaal wel reeel zijn ja.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:34

stro gaat nog duurder worden, grote balen komen eind van de lente tegen de 55 euro of meer. goedkoper gaat het nergens worden. eerder duurder ben ik bang

een pak zaagsel is inmiddels 7,20

pffff

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:07

sassefras schreef:
stro gaat nog duurder worden, grote balen komen eind van de lente tegen de 55 euro of meer. goedkoper gaat het nergens worden. eerder duurder ben ik bang

pffff

Zoo dat is nog goedkoop, bij ons in de buurt durfen ze al 95 euro te vragen voor 1 grote baal stro Wow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:21

Wij betalen niks extra,maar we betalen zelf onze bodembedekking en voer.Alleen hooi zit bij de prijs in.
Momenteel betaal ik 6 euro voor een grote baal zaagsel en 7,5 voor de vlas (biobed) van de zomer betaalde ik nog 6 euro voor een baal biobed vlas.

Ik voer mijten en dat is sinds september met 1,5 euro per zak gestegen.Ik vraag me af waar de prijzen heen gaan.
Ik ga het weekend rubber tegels halen voor in de stal om het allemaal enigzins betaalbaar te houden.
Mijn ene merrie is en viezerik,voor de andere heb ik maar drie balen zaagsel in de maand nodig die is zo schoon die plast en kakt in één hoek en ook nog eens waar de goot onderloopt.Als me andere nu ook een szo was (zucht)
Ik vrees eerlijk gezegd dat de prijzen nooit niet meer terug gedraaid worden ze zullen eerder nog meer stijgen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:26

coco25 schreef:
sassefras schreef:

pffff

Zoo dat is nog goedkoop, bij ons in de buurt durfen ze al 95 euro te vragen voor 1 grote baal stro Wow!

Hier ook 85 Euro. Wow! Kreeg bijna een hartverzakking. Dus ik ben heel zuinig met die baaltjes op de zolder van 1.75 per stuk. Maw, ze lopen heel veel buiten op een stuk wat ze kapot mogen lopen, staan 's nachts in een potstal en strooi met weinig stro en overmatig hooi.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 07:35

die 55 euro wordt inkoop prijs, dat is dus wat de leverancier minimaal gaat betalen. dat is ook zonder transport.

mischien daardoor de verschillen.

niet meer scheren en de paarden buitenlaten. mischien is dat de beste tip voor volgend jaar Vork

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 13:24

Dus stro-prijzen per ton, zullen niet meer onder de 100 euro komen? Als dit het vooruitzicht is, dan weet ik genoeg.

Maar ik vind stro voor mijn paard toch het fijnst.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 20:43

Wij op stal betalen nu 135 euro per ton inclusief transport. Ik zoek me eigen rot om aan goedkoper stro te komen, soms heb ik geluk en kan ik ergens weer wat voor weinig vandaan plukken.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:07

Ik lees hier wel dat ik mazzel heb Clown

ik heb niks van prijsstijgingen gemerkt.
Nu moet ik ook zeggen dat ik maar een zeer minimaal beetje stro gebruik Knipoog

Padoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:10

Bij ons is het stalgeld ook verhoogt met 15 euro vanwege het stro. Wij betalen nu €195 i.p.v. €180

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 21:12

Stro zit bij ons niet inbegrepen in het pensiongeld, ik ben nu 10 euro per maand omhooggegaan voor het stro, sommige mensen betalen wel heel erg veel voor stro Wow!

Calvin016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 15:53

bij ons ging het per 1 februari 15 euro omhoog...

valt mee dus.. maar bij ons gaat elk jaar de stalling 10 euro omhoog, dat is wel stom naja

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:39

weten jullie wat een groot pak stro op het moment kost?

bij ons gaat het ook omhoog, terwijl het in oktober gewoon al omhoog was gegaan.. vind het niet leuk meer

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:08

ik dacht dat onze stalhouder een maand geleden omgerekend per baal 45 euro betaalde.
Moet hier welbijzeggen dat het om flink wat grote balen ging (3 wagens vol gestapeld)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:11

oke. maar zijn wel grote balen dus. bij ons zeggen ze dat het 90 euro was. dus vandaar.. maar oke. 45 euro als je heel veel besteld. nou ja met 30 paarden heb je wel wat nodig

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 00:08

bij mij op stal zijn de prijzen nog het zelfde maar ik hoorde de eigenaar wel klagen over de stro prijzen en overweegd om het stalgeld omhoog te zetten , heb 3 paarden dus dan word het wel erg duur. we laten met mesten meer liggen zodat er minder stro in hoeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 08:35

Ik heb nu rubber stalmatten erin gelegd.Tweedehands gekocht op marktplaats.
Ik moet zeggen dat het enorm scheelt qua verbruik vooral bij de oudste ,dat is zo'n smeerkees.Nu ligt er idd minder in stal en toch liggen ze zacht.Wij gebruiken Vlas en ik denk dat het me een pak of 2 in de maand gaat schelen.Dat is nu toch zo'n euro of 15.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:38

daar zat ik ook aan te denken indd. silvana. die stalmatten ligt altijd beter

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:45

We zijn net overgestapt om vlas. Ik heb eerst maar een beetje stro erover gedaan. Ik vind het eng, ik ben bang dat ze het vlas gaat opeten.
Stro vind ik toch het meest paardvriendelijk. Hun spijsvertering is gemaakt om de hele dag te scharrelen, en met alleen vlas valt er weinig te scharrrelen. Dan moet er meer hooi bijgevoerd worden, tja wat is dan duurder he? Ik denk dat het onder de streep niet gek veel uitmaakt, stro of vlas.
Daarbij, niet elk paard is even netjes. Mijn paard wil nog weleens de hele bodembedekking doorelkaar, da's niet zo handig met vlas.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:48

wat ze ook wel doen is paarden op vlas en dan 1 plakje stro.. dan kunnen ze daar wat mee ompruntsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 09:50

Ik geef ze hier ook altijd 1 plak stro erbij
Niet zozeer voor het vervelen maar als ze gewoon wat extra behoefte hebben aan wat meer grof voer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 12:52

De mijne kan niet op stro dat is een hoester,vandaar de vlas ook.Mijn ander staat niet op vlas die eet het idd op.
Maar ze staan alleen s'nachts op stal en dan gaat er een berg kuil mee.Dus dat ze hun stro missen lijkt me niet zo erg.
Qua prijs denk ik dat het niet uitmaakt of je ze op stro of vlas hebt.De vlas is nu al opgeslagen naar 7 1/2 euro voor een pak.En mijn grootse is zo'n vetkadet die redde het niet met een pak per week,ik vulde ongeveer om de drie dagen met een pak bij.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 20:58

Bij mij op stal is het stalgeld vorig jaar al verhoogd met 25 euro.
Wel logisch als je hoort waar het vandaan moet komen!!! Gestoord

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:17

Bij ons is de prijs van kale box niet omhoog gegaan.
Het stro betaal je achteraf apart.

Wij betalen nu al 4,50 per baal Nagelbijten / Gniffelen
En ik gebruik 2 balen in de week x 52 / 12 = 9 balen in de maand.

9 x 4,50 = 41.50 + 185 (kale boxhuur) = 226.50, en dan heb ik nog bakhuur (externe les) en stapmolen Nagelbijten / Gniffelen

Ach, ik mag ook niet klagen hoor, we hebben 2 goede bakken, 2 paddocksen, mooie stallen, leuke stalgenoten, en het belangrijkste: Mijn paard is er gelukkig !

En woon 15 km van Amsterdam, en we krijgen nog een binnenbak, dan mag ik al helemaal niet klagen!!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:31

vera23 schreef:
nou ik neem aan dat als we volgend jaar weer een beetje een "normale" zomer krijgen en weer goed stro kunnen maken dat het dan weer gewoon gaat zakken hoop ik Bloos

Dat denk ik niet.