Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:Quote:
hallo
wil je het verhaal weten dat ik net teweten bent gekomen.
mooi hou je vast.
een bokker hier heeft voor deze handelstal gereden. en merkte dat sommige dingen anders in elkaar zaten dan normaal 9 van de 10 paarden kloppen niet.
en de handelaar is niet vies van wat doping wat ik dus al dacht zo aan de laatste foto te zien.
de bokker vertelde me dat ze paarden platspoten voordat ze andere eigenaren lieten komen.
klinkt vrij wreeed tegenover de mensen die een eerlijk paard willen kopen en ik het is wreed voor het paard ufarno word nu volgestopt met de vreselijkste dingen
ik ga er waarschijnlijk een da een bloedtest laten doen op ze te traperen.

rowo schreef:Als je alles een beetje gevolgd hebt is het wel redelijk te snappen. Dus ff teruglezen brengt wel wat duidelijkheid.
De TS is blijbkaar aan het rondvragen/bellen (of wat dan ook) gegaan en is meer te weten gekomen en wil nu het topic sluiten...
Zo is hoe ik het begrijp!

Jol1 schreef:Zoekt iemand nog een baantje als soap-tekstschrijver bij Goede Tijden Slechte Tijden.....??? Volgens mij is er hier een goede kandidaat!

XlucienneX schreef:ik moet nu weg dus niet denken dat ik wegblijf. ik sta achter alles ik ik wil mijn paard daar niet vergiftigd laten worden.

XlucienneX schreef:ik wil mijn paard daar niet verigiftigd laten worden.
Cassidy schreef:XlucienneX schreef:ik moet nu weg dus niet denken dat ik wegblijf. ik sta achter alles ik ik wil mijn paard daar niet vergiftigd laten worden.
Punt 1: het is je paard niet meer, want je hebt hem verkocht.
Punt 2: dood mag hij wel, maar wat muisjes om hem rustiger te houden niet? Ook niet als het in zijn voordeel is, dat de pijnen die hij heeft door het bokken en springen wel kunnen genezen als hij wat mildere rustgevers krijgt?
Moet niet gekker worden....
MiEpPrInZ schreef:Het verschrikkelijke nieuws is dat het paard idd gedrogeerd wordt...
Heavy als het je eigen paardebeest betreft... maar niet zo heavy als je weet dat het met regelmaat gebeurd, waar dan ook....

Ziolette schreef:MiEpPrInZ schreef:Het verschrikkelijke nieuws is dat het paard idd gedrogeerd wordt...
Heavy als het je eigen paardebeest betreft... maar niet zo heavy als je weet dat het met regelmaat gebeurd, waar dan ook....
Als je vermoedt dat het dier gedrogeerd is, kun je bij een beetje DA tijdens de keuring bloed af laten nemen en de boel laten checken. Ik ken genoeg DA's die standaard een buisje bloed af nemen voor het geval het dier achteraf wat blijkt te mankeren.
MiEpPrInZ schreef:Het verschrikkelijke nieuws is dat het paard idd gedrogeerd wordt...
Karl66 schreef:Ziolette, deze stal was bij jou toch ook bekend? Komt dit verhaal jou bekend voor of lijkt het jou volslagen onzin?
Ziolette schreef:Karl66 schreef:Ziolette, deze stal was bij jou toch ook bekend? Komt dit verhaal jou bekend voor of lijkt het jou volslagen onzin?
Deze stal is mij idd bekend, ben er van het voorjaar geweest. Kwamen bij mij iig niet als onbetrouwbaar over, maar goed echt zaken in de zin van aankopen hebben we toen niet gedaan. Keuren was iig geen probleem. Ze hadden toen een jonge hengst staan uit de volle zuster van de moeder van Respect. Deze mensen adverteren trouwens vaker op deze manier, dit is niet de eerste aparte advertentie die ik van ze tegen kom.
Wesley ken ik ook, die is als jaarling dus de handel ingegaan en ws via via via via bij hun terecht gekomen. Jaarlingen leveren over het algemeen geen cent op, kan me dan ook niet voorstellen dat hij bijvoorbeeld ook gedrogeerd moet worden. Deze prijs is vrij schappelijk voor een voshengst uit een simpel moederlijntje, al denken anderen hier dat er dan gelijk iets mis mee moet zijn.
Wat Ufarno betreft, door de prijs zou ik iig op mijn hoede zijn en hem nogmaals laten keuren door mijn eigen DA. Als dat geen probleem is voor de stal, dan zie ik ook het probleem niet. Ik weet ook niet wat er op het keuringsrapport staat en hoe en wanneer hij gekeurd is, de eisen voor een sportpaard liggen toch hoger dan bij een recreatiepaard.

wyona schreef:ik zou zowiezo geen paard bij een handelaar vandaan halen. dat drogeren doen ze overal. reken maar van yes!
dat ze stom bezig zijn is punt 2 want zo'n paard komt toch terug. tenminste als je een beetje je rechten enzo kent wel. na een aantal keer moet tie er toch vanaf en gaat dan weer naar de markt. wat gebeurd er dan met hem? juist dan zijn we er weer die gaat naar de slager! ook een handelaar verliest er dan op hoor. op de markt verkopen ze dat beest toch ook voor meer dan dat jij ervoor gekregen hebt (niet in alle gevallen) en bij veel handelaren zie je dat 9 van de 10 iets mankeren. en veel mensen kopen daar toch omdat ze een ras willen oid dat niet te betalen is en die bij een handelaar wel betaalbaar is. veel paarden die bij een handelaar staan komen van de markt of afgekeurde raspaardjes die uit het buitenland komen.
ik ga niet beweren dat alle handelaren slecht zijn maar veel wel
Citaat:En ergens op pagina 5 ofzo werden er door de mod een aantal vragen gesteld over dit topic... en nog steeds geen antwoorden...
Moet de mod hier niet dichter op zitten, er wordt toch nogal met modder gesmeten naar een aantal personen, straks haalt bokt weer het DVHN)