paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:44

en ik snap dr helemaal niks meer van!

Jol1

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:45

Zoekt iemand nog een baantje als soap-tekstschrijver bij Goede Tijden Slechte Tijden.....??? Volgens mij is er hier een goede kandidaat!

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:54

DEZE TIPS?

Citaat:
Quote:
hallo

wil je het verhaal weten dat ik net teweten bent gekomen.

mooi hou je vast.

een bokker hier heeft voor deze handelstal gereden. en merkte dat sommige dingen anders in elkaar zaten dan normaal 9 van de 10 paarden kloppen niet.
en de handelaar is niet vies van wat doping wat ik dus al dacht zo aan de laatste foto te zien.

de bokker vertelde me dat ze paarden platspoten voordat ze andere eigenaren lieten komen.

klinkt vrij wreeed tegenover de mensen die een eerlijk paard willen kopen en ik het is wreed voor het paard ufarno word nu volgestopt met de vreselijkste dingen

ik ga er waarschijnlijk een da een bloedtest laten doen op ze te traperen.

Dank jullie allemaal voor de info!! Zo komen we het allemaal toch wel te weten!

Tja en die bokker heeft toevallig jouw telefoonnummer??? want je zegt dat je door haar gebeld bent. Bokker heeft in Zuid holland op handelstal gereden en TS woont in friesland en bokker heeft jouw telefoonnummer. Yeah right!

geloof jij het zelf???? ik niet!

Trouwens je zei zelf al het verhaal van de doping op het begin.....dus heb je dit berichtje met info zelf rondgestuurd....lekker nog die handelstal extra te kakken zetten!

Nou ik kan je verzekeren ALS het waar is wat je zegt ; de kopers komen er toch snel achter en de handelaar zal het paard snel terug krijgen....dus wat schiet hij ermee op...alleen dat hij een slechte naam krijgt. Dan zal hij niet veel paarden meer verkopen binnekort! Zit hij volgens mij zelf niet op te wachten. Trouwens zoals eerder gezegd handelaren hebben tegenwoordig juridisch geen poot meer op te staan.
Dus die gaan echt niet zitten kloten en wat verwachten mensen van zo’n paard voor recreatiegeld…. Een Salinero of zo??? Doe ff wijs …iedereen krabt zich toch achter zijn oren met een vierjarig paard met kwpn papier voor zo’n prijs.

Ik ben benieuw naar de afloop van dit opgeblazen pennyverhaal

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 17:55

Als je alles een beetje gevolgd hebt is het wel redelijk te snappen. Dus ff teruglezen brengt wel wat duidelijkheid.

De TS is blijbkaar aan het rondvragen/bellen (of wat dan ook) gegaan en is meer te weten gekomen en wil nu het topic sluiten...

Zo is hoe ik het begrijp!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:01

rowo schreef:
Als je alles een beetje gevolgd hebt is het wel redelijk te snappen. Dus ff teruglezen brengt wel wat duidelijkheid.

De TS is blijbkaar aan het rondvragen/bellen (of wat dan ook) gegaan en is meer te weten gekomen en wil nu het topic sluiten...

Zo is hoe ik het begrijp!

zo is het ook

een bokker heeft via dit toppic zich bij mij gemeld en toen gaf ze mij haar nummer. ik heb in overleg met haar (via de telefoon besloten hier nog niks neer te zetten omdat ze zelf even wat meer wou vissen naar dingen.

ik moet nu weg dus niet denken dat ik wegblijf. ik sta achter alles ik ik wil mijn paard daar niet verigiftigd laten worden.

ik ben er ong. 9 uur weer.
hou je verwijten bij je als je me niet geloofd heb je hier niks te zoeken

mensen bedankt ik ga vanavond proberen de db te bereiken en de aid.

fijne avond

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:06

Jol1 schreef:
Zoekt iemand nog een baantje als soap-tekstschrijver bij Goede Tijden Slechte Tijden.....??? Volgens mij is er hier een goede kandidaat!

even dimmen, en goed lezen, als ze de waarheid niet zou spreken, dan zou er gegarandeerd een slotje op hebben gezeten

en nu weer ontoppic

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:07

XlucienneX schreef:
ik moet nu weg dus niet denken dat ik wegblijf. ik sta achter alles ik ik wil mijn paard daar niet vergiftigd laten worden.

Punt 1: het is je paard niet meer, want je hebt hem verkocht.

Punt 2: dood mag hij wel, maar wat muisjes om hem rustiger te houden niet? Ook niet als het in zijn voordeel is, dat de pijnen die hij heeft door het bokken en springen wel kunnen genezen als hij wat mildere rustgevers krijgt?

Moet niet gekker worden....

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:11

XlucienneX schreef:
ik wil mijn paard daar niet verigiftigd laten worden.

Uit deze recatie kan ik opmaken dat je nog wel om je vorige paard geeft.. super

Maaruh.. het paard was toch in Utrecht op een paardenmarkt verkocht?
Of is hij vanuit Utrecht naar die handelstal verkocht die hem nu op marktplaats heeft staan?

SUcces ermee!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:13

Cassidy schreef:
XlucienneX schreef:
ik moet nu weg dus niet denken dat ik wegblijf. ik sta achter alles ik ik wil mijn paard daar niet vergiftigd laten worden.

Punt 1: het is je paard niet meer, want je hebt hem verkocht.

Punt 2: dood mag hij wel, maar wat muisjes om hem rustiger te houden niet? Ook niet als het in zijn voordeel is, dat de pijnen die hij heeft door het bokken en springen wel kunnen genezen als hij wat mildere rustgevers krijgt?
Moet niet gekker worden....

Ik denk niet dat het er hier nog om gaat hem te besparen van zijn pijn maar eerder om mogelijke kopers te misleiden.
(als het verhaal waar is natuurlijk!)

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:13

MiEpPrInZ schreef:
Het verschrikkelijke nieuws is dat het paard idd gedrogeerd wordt...

Heavy als het je eigen paardebeest betreft... maar niet zo heavy als je weet dat het met regelmaat gebeurd, waar dan ook....

Als je vermoedt dat het dier gedrogeerd is, kun je bij een beetje DA tijdens de keuring bloed af laten nemen en de boel laten checken. Ik ken genoeg DA's die standaard een buisje bloed af nemen voor het geval het dier achteraf wat blijkt te mankeren.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:15

In dat geval geldt altijd, als je een paard bij een handelaar vandaan haalt: buyer beware!

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:17

Ziolette schreef:
MiEpPrInZ schreef:

Heavy als het je eigen paardebeest betreft... maar niet zo heavy als je weet dat het met regelmaat gebeurd, waar dan ook....

Als je vermoedt dat het dier gedrogeerd is, kun je bij een beetje DA tijdens de keuring bloed af laten nemen en de boel laten checken. Ik ken genoeg DA's die standaard een buisje bloed af nemen voor het geval het dier achteraf wat blijkt te mankeren.

Ziolette, deze stal was bij jou toch ook bekend? Komt dit verhaal jou bekend voor of lijkt het jou volslagen onzin?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:28

Ik ben bij pag. 7 gestopt met lezen hoor, je mag haast wel een universitaire opleiding hebben gehad wil je dit helder kunnen volgen

Ten eerste, erg vervelend als je een paard verkoopt waarvan je denkt dat hij geslacht is en even later hem weer op internet te koop ziet staan.

Ten tweede, wat nog veel vervelender is, zijn in mijn ogen dan toch wel de "paardenmensen" die gewoon slechte afspraken maken of eigenlijk gewoon helemaal niet zo goed weten waar ze mee bezig zijn...

Ten derde, maar weer goed dat er bokker zijn die er nog wel een verhaal lijn aan vast kunnen knopen...petje af

Wat ik me nu afvraag is, wat ga je doen? Het verhaal komt op mij een beetje over dat je toch wel op een snelle makkelijke manier kennelijk aan geld wilde komen (correct me if i am wrong). Als ik een ziek paard heb wat voor de slacht weg moest brengen, deed ik hetzelf want niemand dwingt je het slachthuis mee naar binnen te gaan hoor...Wat ik (tot pag. 7) er nog van begreep, was dat jij via jou instructrice annex handelaarster toch een slaatje uit het paard wilden slaan omdat je alweer een nieuw (duurder) paard op het oog had...

Klopt t nog? Want wat ik mij dan nu afvraag is, als jij je eigen belang voor een nieuw en duurder paard voorop stelt in de hoop dat je oude "zieke" paardje duurder verkocht wordt...waar maak jij je dan druk om dat hij dan nu weer opnieuw aangeboden wordt? Je hebt er dan toch zelf mee ingestemd? Dus ben je in mijn ogen dan net zo fijn bezig als die handelaar...je doet hem zelf ook weg om het geld..

Als je niet wil dat je paard door verkocht wordt, bracht ik t andere paard maar terug naar die instructrice ... kocht ik t oude paard terug en bracht hem alsnog naar de slacht. Je bent financieel wel weer wat armer maar dat kom je vast wel teboven...Dan is in iedergeval de "emotionele kant" wel bevredigend...want dat is toch uiteindelijk wat je wilde?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:30

MiEpPrInZ schreef:

en dat feit blijkt uit????????????

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:31

Mensen alsjeblieft dit begint echt uit de hand te lopen!!!
Ik vind dit echt gemeen worden !!!!

Jullie weten allemaal je eigen verhaal en houden zo de ts weet haar eigen verhaal ook houden zo..
Niemand lost hier iets mee op en sommige reacties zijn puur voor de sensatie.

Ik volg dit topic vanaf het begin heb alles gelezen en pb'tjes gestuurd met de ts.

Vind dat jullie eens verder moeten bokken en niet blijven zeuren bij dit topic.
Zei kwam voor hulp niet voor stomme reacties waar ze toch niks aan heeft. Bah het is altijd weer bokt die er zo'n sensatie van maakt!!!
Laten we het gewoon gezellig en serieus houden want slap prutsmuts doen we wel in de huiskamer.

Vind echt dat sommige uitermaten kinderachtig reageren kijk eens verder dan je neus lang is en probeer je eens in te beelden in de ts beetje gemeen he met z'n allen tegen 1 !!!!!!!

Zoude wij eens moeten doen. Ik probeer niks goed te praten over de ts en ook niks over jullie maar wil wel eventjes zeggen dat dit gezever beetje serieus moet blijven en anders zet er maar een slotje op!!!!

wyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:34

ik zou zowiezo geen paard bij een handelaar vandaan halen. dat drogeren doen ze overal. reken maar van yes!
dat ze stom bezig zijn is punt 2 want zo'n paard komt toch terug. tenminste als je een beetje je rechten enzo kent wel. na een aantal keer moet tie er toch vanaf en gaat dan weer naar de markt. wat gebeurd er dan met hem? juist dan zijn we er weer die gaat naar de slager! ook een handelaar verliest er dan op hoor. op de markt verkopen ze dat beest toch ook voor meer dan dat jij ervoor gekregen hebt (niet in alle gevallen) en bij veel handelaren zie je dat 9 van de 10 iets mankeren. en veel mensen kopen daar toch omdat ze een ras willen oid dat niet te betalen is en die bij een handelaar wel betaalbaar is. veel paarden die bij een handelaar staan komen van de markt of afgekeurde raspaardjes die uit het buitenland komen.
ik ga niet beweren dat alle handelaren slecht zijn maar veel wel

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:38

Karl66 schreef:
Ziolette, deze stal was bij jou toch ook bekend? Komt dit verhaal jou bekend voor of lijkt het jou volslagen onzin?

Deze stal is mij idd bekend, ben er van het voorjaar geweest. Kwamen bij mij iig niet als onbetrouwbaar over, maar goed echt zaken in de zin van aankopen hebben we toen niet gedaan. Keuren was iig geen probleem. Ze hadden toen een jonge hengst staan uit de volle zuster van de moeder van Respect. Deze mensen adverteren trouwens vaker op deze manier, dit is niet de eerste aparte advertentie die ik van ze tegen kom.

Wesley ken ik ook, die is als jaarling dus de handel ingegaan en ws via via via via bij hun terecht gekomen. Jaarlingen leveren over het algemeen geen cent op, kan me dan ook niet voorstellen dat hij bijvoorbeeld ook gedrogeerd moet worden. Deze prijs is vrij schappelijk voor een voshengst uit een simpel moederlijntje, al denken anderen hier dat er dan gelijk iets mis mee moet zijn.

Wat Ufarno betreft, door de prijs zou ik iig op mijn hoede zijn en hem nogmaals laten keuren door mijn eigen DA. Als dat geen probleem is voor de stal, dan zie ik ook het probleem niet. Ik weet ook niet wat er op het keuringsrapport staat en hoe en wanneer hij gekeurd is, de eisen voor een sportpaard liggen toch hoger dan bij een recreatiepaard.

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:43

Ziolette schreef:
Karl66 schreef:

Deze stal is mij idd bekend, ben er van het voorjaar geweest. Kwamen bij mij iig niet als onbetrouwbaar over, maar goed echt zaken in de zin van aankopen hebben we toen niet gedaan. Keuren was iig geen probleem. Ze hadden toen een jonge hengst staan uit de volle zuster van de moeder van Respect. Deze mensen adverteren trouwens vaker op deze manier, dit is niet de eerste aparte advertentie die ik van ze tegen kom.

Wesley ken ik ook, die is als jaarling dus de handel ingegaan en ws via via via via bij hun terecht gekomen. Jaarlingen leveren over het algemeen geen cent op, kan me dan ook niet voorstellen dat hij bijvoorbeeld ook gedrogeerd moet worden. Deze prijs is vrij schappelijk voor een voshengst uit een simpel moederlijntje, al denken anderen hier dat er dan gelijk iets mis mee moet zijn.

Wat Ufarno betreft, door de prijs zou ik iig op mijn hoede zijn en hem nogmaals laten keuren door mijn eigen DA. Als dat geen probleem is voor de stal, dan zie ik ook het probleem niet. Ik weet ook niet wat er op het keuringsrapport staat en hoe en wanneer hij gekeurd is, de eisen voor een sportpaard liggen toch hoger dan bij een recreatiepaard.

Ben ik het gedeeltelijk mee eens hoor. Een recreatie paard moet ook goed gezond zijn + betrouwbaar kijk naar manege paarden

Ontopic: hoop dat ufarno goed terecht komt en dat de ts zich niet alles aantrekt.. Zei is misschien fout bezig maar de rest op sommige reacties net zo

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:48

wyona schreef:
ik zou zowiezo geen paard bij een handelaar vandaan halen. dat drogeren doen ze overal. reken maar van yes!
dat ze stom bezig zijn is punt 2 want zo'n paard komt toch terug. tenminste als je een beetje je rechten enzo kent wel. na een aantal keer moet tie er toch vanaf en gaat dan weer naar de markt. wat gebeurd er dan met hem? juist dan zijn we er weer die gaat naar de slager! ook een handelaar verliest er dan op hoor. op de markt verkopen ze dat beest toch ook voor meer dan dat jij ervoor gekregen hebt (niet in alle gevallen) en bij veel handelaren zie je dat 9 van de 10 iets mankeren. en veel mensen kopen daar toch omdat ze een ras willen oid dat niet te betalen is en die bij een handelaar wel betaalbaar is. veel paarden die bij een handelaar staan komen van de markt of afgekeurde raspaardjes die uit het buitenland komen.
ik ga niet beweren dat alle handelaren slecht zijn maar veel wel

dit is dus pure onzin, ik kan je er genoeg opnoemen die dat absoluuut niet zouden doen,

dus voorzichtig wat je zegt,
overal, bij mensen , op wat voor vlak dan ook, zitten er rotte appels tussen,
maar ook GOEIEN,

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:50

idd

Ik ken veel handelaren, maar geen van alle zouden ze drogeren.
Die hebben allemaal een fijne naam en willen die ook echt wel houden.

verder als je slim bent laat je je paard iig klinisch keuren met een bloedtest, dan weet je zeker dat je geen gedrogeerde koopt.
In Someren is bloedafname standaard bij een klinische keruring.

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:51

Citaat:
En ergens op pagina 5 ofzo werden er door de mod een aantal vragen gesteld over dit topic... en nog steeds geen antwoorden...

Moet de mod hier niet dichter op zitten, er wordt toch nogal met modder gesmeten naar een aantal personen, straks haalt bokt weer het DVHN )

Deze mod heeft er tot 2 uur vannacht 'op gezeten' en is er nog steeds mee bezig.
Ik heb de topicstarter gevraagd om de waarheid te spreken, en ze blijft erbij dat dit het enige juiste verhaal is.
Ik heb de topicstarter er ook op gewezen dat ze zelf (net zoals alle gebruikers) verantwoordelijk is voor haar berichten.
Bokt is dus nooit aansprakelijk voor wat hier geplaatst wordt, de verantwoording ligt bij de plaatser van de berichten.

Omdat er wel erg offtopic gegaan wordt, zet ik hier een (tijdelijk?) slotje op voor overleg.