Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 18:10

Rustig hier :)

Ik was al een tijdje van plan om een echte schuurpaal te maken, maar voor dat mooie ding met een zijstukje en buikborstels heb ik echt geen plek ivm een scheurende Boon en nachtelijk struikelen. Dus het is een gewone rechte geworden direct naast het weidehek. Ben benieuwd wanneer hij 'ontdekt' wordt :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:12

als die diep genoeg in de grond zit is dat schuine deel ook niet nodig
wat heb je eraan gehangen om te schuren?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:31

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:51

De schuurpaal is hier een grote hit

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:49

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:05

Die schuurpaal had ik ook in gedachten, maar ik weet niet waar ik die veilig zou kunnen plaatsen zonder dat het een gevaarlijke sta-in-de-weg-wordt als Boon eens de zoomies heeft of een struikelobstakel in het donker.

Als ik de overtrokken reclamestem hoor van de Moulin Rouge denk ik dat het mijn ding niet is :)

Het is hier nog aardig mistig; ik kan het eind van het 2e weiland niet zien = ong. 50 mtr.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:35

Die heb ik soorteglijk al jaren geleden gemaakt, is niet zo moeilijk
ik heb alleen diverse krab dingen oa kokosmat, bezems, schuurmatten die ik gewonnen heb (scrach n all pad erg fijn maar klein en duur) en een deurmat / borstelmat die lijkt op gras.

Krabpaal wordt elke dag door alle dieren gebruikt

Hier is het ook mistig, wilde eigenlijk zo gaan rijden. Huis is bijna gepoetst, nu ontbijten en dan schop onder de kont en gaan

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:16

Ik ben met elke paal bang dat het Nilay's zomereczeem schuren niet zal overleven. Dat gaat er zo ontzettend ruig aan toe.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:18

Ja, ik ben ook wel bang dat als Boon echt los gaat dat de paal het ook niet overleefd :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:26

Wel mooi die krabpalen :o

We hadden eerder iets gemaakt met bezems. Mir heeft geen eczeem ofzo, maar vond t wel fantastisch en ze hebben het niet lang volgehouden :D

Voor Mir is t met de verkoop niets geworden. Ik had dat wel verwacht. Ik kreeg wel een heel lief berichtje.
Dat ze Mir een fantastisch en beloftevol paard vindt, maar kritisch naar zichzelf kijkend niet denkt dat ze Mir het juiste kan bieden. Leeftijd en negatieve ervaringen met andere paarden spelen hierbij een rol.
En ook kleine kinderen op het erf vinden ze spannend op het erf. Mir is tot nu toe heel lief naar kinderen en andere dieren, maar ik begrijp het wel goed.

Dus, ik ga einde middag maar ff op haar rijden. En daarna paard kijken.
Zaterdag komt de osteopaat voor Mir. Heb bijna 6 weken gewacht op deze afspraak, dus ik laat m gewoon doorgaan.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:55

Ik heb lang meegelezen en onder m'n steen gezeten maar kom toch weer mee kletsen als dat mag :o
En om aan te sluiten op bovenstaand onderwerp.. Wij hebben zelf een schuurpaal gemaakt met een biels die 1/3 in de grond staat. Deze staat al ruim 2 jaar en ondanks dat er af en toe wat borstels af sneuvelen is hij erg stevig! En dat terwijl we 3 eczemers hebben staan
Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:15

Jinte schreef:
Ik heb lang meegelezen en onder m'n steen gezeten maar kom toch weer mee kletsen als dat mag :o
En om aan te sluiten op bovenstaand onderwerp.. Wij hebben zelf een schuurpaal gemaakt met een biels die 1/3 in de grond staat. Deze staat al ruim 2 jaar en ondanks dat er af en toe wat borstels af sneuvelen is hij erg stevig! En dat terwijl we 3 eczemers hebben staan
[ Afbeelding ]

Er is spontaan weer een actiepunt op de to-do lijst van mijn vriend verschenen :+

We hadden ook een schuurpaal die veel werd gebruikt, totdat het hout slecht werd en de paal afbrak :') . Maar inmiddels hebben we weer wat hardhouten balken liggen, dus ik zie mogelijkheden.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:17

Wij hebben ook nog wat bielzen liggen waar we niks mee doen,dus het is wel een goed idee. Hoe diep zit de biels?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:07

Wat een goed idee! Heb toevallig ook nog een biels liggen.
Gaat op de to do lijst haha.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:18

Wij hebben de biels net bij de omheining gebruikt op een lastig punt.
Ik heb wel een boom die omgaat maar de stam mag blijven zitten als krabpaal. Die boom gebruiken ze nu ook al veel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 13:21

Ik had ook graag een boomstam gehad, mogen ze ook aan knabbelen dan. Maar kon niets geschikt vinden.

@jinte: welcom back :)

Net Boon maar even gelongeerd, die deed braaf haar ding en mocht toen even los om uit haar dak te gaan :D

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:05

Dais_ schreef:
Wij hebben ook nog wat bielzen liggen waar we niks mee doen,dus het is wel een goed idee. Hoe diep zit de biels?

Wij hebben 'm ongeveer 1/3 van de lengte ingegraven :)

En veel paarden maken er gebruik van. Hebben inmiddels een kudde van 16 paarden. Zelf nog 3, 2 paarden en een pony voor de kinderen & om lesjes mee te geven. Ze was een opknappertje maar de liefste pony die er is <3

Afbeelding

Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:50

Jinte schreef:
Dais_ schreef:

Wij hebben 'm ongeveer 1/3 van de lengte ingegraven :)

En veel paarden maken er gebruik van. Hebben inmiddels een kudde van 16 paarden. Zelf nog 3, 2 paarden en een pony voor de kinderen & om lesjes mee te geven. Ze was een opknappertje maar de liefste pony die er is <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Die is mooi gevuld.. en dat minizadeltje erop :+ te cute haha.

Ik ging gisteravond Picasso borstelen en zag dat hij wondjes op zijn voorbeen had. Dan vraag je je toch echt weer af, hoe krijgen ze dit voor elkaar? Was tegen 20u en nog vochtig, geen idee hoelang wondvocht blijft, maar dan zou het al in stal gebeurd moeten zijn wetende dat hij rond 17u naar binnen gaat. Al waren ze buiten bij de buren met een sjovel bezig en de paarden gingen nogal te keer op de weide.. :?

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:05

@lys: met de achterhoeven tegen de voorbenen aangekomen ??

@jinte: die is mooi bijgekomen. Hij heeft zo te zien ook een flinke tijd met een niet passend zadel gelopen ;(

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:23

Wondvocht kan best ff duren bij zo'n oppervlakkig plekje. Meer vocht dan bloed vaak.

Gisteren ging het best redelijk, vandaag voel ik me echt helemaal ruk weer. Kreeg ook het verslag van de da in mijn mail.
Even ruimte gemaakt in de agenda voor een klein ritje met bijrijdster maar ik ben er niet echt van opgeknapt geloof ik.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:29

Dat zadeltje is voor zoon-lief (3 jaar) <3
Wel gek van die wondjes! Hier hebben ze soms ook van die plekken dat ik denk, hoe dan? :roll:

DF we weten niet zoveel van haar verleden, maar we vermoeden dat haar zomereczeem niet altijd goed behandeld is want ze heeft op veel plekken van die witte haren. En heb een oud eigenaresse gesproken die haar inderdaad onder de kale plekken had gekregen en degene waar zij haar vandaan had, had daar iets van olie of teer op gesmeerd ;(
Wat we weten was ze binnen een jaar 4 keer verhuisd, arm beestje. Gelukkig hoeft ze hier nooit meer weg!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:37

Audesta schreef:
Wondvocht kan best ff duren bij zo'n oppervlakkig plekje. Meer vocht dan bloed vaak.

Gisteren ging het best redelijk, vandaag voel ik me echt helemaal ruk weer. Kreeg ook het verslag van de da in mijn mail.
Even ruimte gemaakt in de agenda voor een klein ritje met bijrijdster maar ik ben er niet echt van opgeknapt geloof ik.

:knuffel:

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:48

Wat een sneu verhaal Jinte. Prachtig dat ze bij jullie terecht is gekomen en zo gewaardeerd is.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:01

Hoe heet ze? Ze komt me bekend voor!

Audesta, sterkte! Het is niet niks wat er is gebeurd ;(

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 18:18

In haar paspoort staat Freya maar wij noemen haar Jip. Heb haar eind april in Katwijk aan Zee gehaald