Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:01

Hier gelukkig al weer droog.

@marjan: mooi stallen. Kunststof had ik ook wel gewild... maar ja dat is achteraf l*llen.

Ik moet ook nodig de stallen van binnen aanpakken; wanden schoon spuiten, het stof en de spinnenwebben uit de ramen m/tralies wegzuigen. Maar ik wacht wel op een niet te warme zomerdag :) , want het wordt altijd zo'n natte baggerzooi met de hogedrukspuit.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:22

ja wij wachten ook op beter weer

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:26

Hier schijn vanochtend de zon zelfs toen ik naar het werk ging. Nu ziet het er grijs uit, maar of het regent weet ik niet, de ramen moeten hier nodig gewassen worden :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:48

Dat laat ik de regen meestal doen ;) en met al dat zand hier zijn schone ramen toch iets waar je net 1 a 2 dagen plezier van kunt hebben.

Ik heb net een oude regendeken waar de binnenkant van gescheurd was maar helemaal de voering verwijderd en die is nu gebombardeerd tot 'schoonhouddekentje', dan kan de oude weg want die viel echt uit elkaar. Heel geschikt op een paard met veel wit voor dagen dat het zand nog te nat is om schoon van te blijven en het hooguit een paar druppels gaat regenen .
Ik verbaasde me er wel over hoeveel troep er eigenlijk tussen de voering en de buitenlaag zat aan haren en zand. Geen wonder dat die deken zo zwaar woog :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:18

DF de ramen hier op het werk worden echt niet schoon van de regen. Ik werk ook niet bepaald in het buitengebied en we zitten hier 6 hoog. Ze zijn echt vies grijs. Komen ook genoeg uitlaatdampen langs volgens mij.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:31

Hier al weer heel wat regen gevallen en de hele dag al grijs.

Ik heb een vraagje wat hier eigenlijk niet past maar waar jullie vast wel op kunnen antwoorden. :D
Wij hebben 2 honden. Die liggen dag en nacht binnen.
Ze gaan natuurlijk wel buiten mee dingen doen maar nu in de winter veel binnen.

Nu ben ik van de week jarig en krijg zondagmiddag bezoek. Maar blijven ook een hapje eten.
Nu is het zo dat die grote hond van 2,5 echt een corona hond geworden is en weinig bezoek gewend is.
Hij is erg waaks. Dus ik kan hem er wel bij houden in de kamer, maar dan moet ik hem erg goed in de smiezen houden als er iemand naar het toilet gaat oid. Niet fijn.
Nu staat er in de keuken een bench, daar ligt hij zelf nog wel eens in, maar is eigenlijk te klein.
Plus als daar iemand voorbij loopt, wat moet als je naar het toilet gaat, breekt hij de boel bijna af. Hij doet dan extra fel omdat hij opgesloten zit.
Nu zei mijn vriend we leggen hem wel op stal.
Daar krijgt hij ook zijn brokken dus het is geen nare plek voor hem.
Maar nooit is hij daar opgesloten.
Plus ik vind het te koud omdat het toch meerdere uren is.
Ook al heeft hij dan uiteraard een mand en dekens om op te liggen.
Wat denken jullie op stal kan wel en stel ik me daarbij aan, hij is niet van suiker het is niet te koud
of nee kun je niet maken bij een hond die gewend is binnen te zijn.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 15:36

Het kan sowieso wel op stal denk ik.

Hoe reageert hij als je hem aanspreekt als hij de bench probeert af te breken? Stopt hij dan direct? Of de bench bv op jullie slaapkamer zetten en dan hond er in? Of los in de slaapkamer?

Ik snap je dilemma, mijn hond(en) leefden ook allemaal binnen, liefst nog op schoot :P

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:38

Nee dan stopt hij niet.

In de slaapkamer is geen optie, we krijgen hem niet omhoog en omlaag ben ik bang.
En daar staat de verwarming ook nooit aan, dus niet warmer dan stal vermoed ik :D
Dat is ook zo in de gang.
In de berging is het wel warm, maar ook daar lopen de gasten doorheen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:42

Ik zou hem ook op stal doen als hij binnen niet te handhaven is óók niet na een paar correcties.
Als je hem meteen op stal doet kán het als straf/uitsluiten ervaren worden, maar als hij zich binnen niet weet te gedragen en je sluit hem dan op dan weet ie waaraan hij het te danken heeft en leert er hopelijk iets van.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:44

Kan je de hond niet gewoon aan de lijn leggen in huis? Dan kan ie beperkt bewegen en het bezoek kan er ver genoeg vanaf zitten. Deden we ook wel eens bij onze (goedzak) hond en familie die erg bang was voor honden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 15:44

Dan zou 'k hem inderdaad op stal zetten en jezelf niet te schuldig voelen. Voor die paar uurtjes kan dat echt geen kwaad!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:53

Ik denk dat ik hem liever rust zou geven op stal dan warmte van het huis i.c.m. de onrust van bezoek. Als je ervoor zorgt dat 'ie zich lekker in de dekens kan graven, dan zal de kou ook niet meteen een probleem zijn. Eventueel iets van een snack en/of speeltje erbij...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:56

DubbelFun schreef:
Ik zou hem ook op stal doen als hij binnen niet te handhaven is óók niet na een paar correcties.
Als je hem meteen op stal doet kán het als straf/uitsluiten ervaren worden, maar als hij zich binnen niet weet te gedragen en je sluit hem dan op dan weet ie waaraan hij het te danken heeft en leert er hopelijk iets van.

hij gedraagt zich wel aan de lijn Of ook zonder als ik hem naast me neer leg.
Maar als bezoek dan plots opstaat moet je hem wel zeggen dat hij moet blijven. Wat hij dan ook doet.
Dus je moet dan op blijven letten zelf.
Dus de optie op stal omdat hij zich niet gedraagt is niet aan de orde gelukkig.
Maar met toch al een erg laag energie level van mijzelf is dat opletten een dingetje.
En ik ga niet beweren dat hij iets zal doen hoor als ik hem niet op de plaats hou, maar dat durf ik niet de garanderen. Dat is het eigenlijk meer.

In de bench is hij wel enorm fel en luistert hij niet. Dat opgesloten zijn triggert hem.

Wij hebben dan wel een vrijstaand huis, maar het is kleiner beneden dan menig appartement :D
Dus ver genoeg weg leggen valt niet mee zeg maar.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 15:58

_Lorette_ schreef:
Ik denk dat ik hem liever rust zou geven op stal dan warmte van het huis i.c.m. de onrust van bezoek. Als je ervoor zorgt dat 'ie zich lekker in de dekens kan graven, dan zal de kou ook niet meteen een probleem zijn. Eventueel iets van een snack en/of speeltje erbij...

ja iets lekkers krijgt hij dan zeker.

Ja de rust voor hem is ook zeker een ding dat mee speelt.

Dus niet te koud.... :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:10

@dp: in dat geval zou ik hem gewoon met een extra dekentje gewoon lekker op stal doen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:12

_Lorette_ schreef:

Dit ja, in stal leggen als er echt geen andere veilige en rustige plek binnen is
Zo oud is het niet, hij kan er droog liggen en als je er een laag stro of dekens in legt ook warm. Lekker knaagbot erbij en hond is tevreden

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:15

Oke dank je allen.

ja ik zie al voor me en heel verkleumd bibberende hond binnen komen als het bezoek weg is :D
En hij is echt mijn lieve hondje hoor, mag niets mee gebeuren :D
muts dat ik ben....

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:17

Ik zou hem ook inde stal leggen. De kou kan hij best hebben. Anders trek je hem een oude trui aan. Heeft hij wat te doen om eruit te komen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 16:18

Haha, misschien als het zou vriezen en je hem wekenlang in de stal zou opsluiten. Maar inderdaad, lekkere snack erbij of wat speelgoed en komt helemaal goed :D

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:22

Inderdaad zoals Lorette zegt. :D

Kou zal ook wel mee vallen voor hem, zeker als hij wat dekens krijgt om in te kruipen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:29

Of hij er in kruipt twijfel ik. Er op liggen zeker.
En ik maak dan wel meerdere plekjes. 1 met mand en dekens en andere met stro.

dank je. :j

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:53

Het is ook helemaal niet echt koud momenteel, het is rond de 10 graden, dus ik zou hem idd ook lekker rustig in stal leggen :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 18:06

Het is zeker niet koud als je de oprit aan het vegen bent... al die kleine takjes die uit de Berk komen zetten na elke windvlaag :)

Overigens toen ik de verzamelde sluitingen etc ging opruimen nadat ik de deken gesloopt had bleek mijn bakje echt wel vol te zitten. Dus mocht er nog iemand iets van sluitingen, ringen oid nodig hebben dan heb ik voldoende :)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:44

Kan makkelijk op stal DP. Als het uit de wind is en met wat lekkere plekjes komt dat vast goed. Je kan het anders eerder in de week al keertje doen? En leg je ze er allebei neer? Een lekkere kluif waar ze tijdje mee zoet zijn is ook wel goede afleiding. En ervoor lekker een lange wandeling bijvoorbeeld zodat de energie eruit is.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:06

Ik zou m ook op stal laten met dekens. Dat geeft jullie allebei rust.