Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:16

Wow wat gaan jullie hard, als nieuwkomer moet ik echt mijn best doen jullie te volgen :o

Chasey, wat een prachtig uitzicht <3 genieten he om dit in je tuin te hebben.
:(:) jij jezelf niet teveel bezeerd ?
Frisse weer merk je gelijk hé aan de paarden.

_Lorette_ schreef:
Shetlanders zijn voor mij te hardcore :')

:') Nou mijn welsh is erger hier haha

DubbelFun schreef:
Ik zie net een leukerd staan op Bokt-Markt, maar of ik er nog eentje bij wil...

een meer of minder maakt ook niet uit toch *D

Wendely, Wat een prachtige plaatjes <3
Mag ik vragen wat voor verwarmde drinkensbakken je hebt ?

Retjethorse , ik heb het denk ik gemist.. gefeliciteerd met je nieuwe woning !
Huis met grond ?

Ik was om 17:00 nog emmers aan het vullen met water maar merkte toen al dat het vroor.
Dat word dus een koud nachtje, maar altijd beter dan die ellendige regen van gisteren.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:17

Oh jakkes, meerdere mensen gevallen, dat is niet leuk! Hier waren de paarden ook fris, maar niet gereden want druk met plantjes planten (weer 120 meter Haag gezet vandaag). Hadden gehoopt het morgen af te kunnen maken, maar gezien de voorspelde vorst vrees ik er voor. Om 19u was de boel aan aardig bevroren..

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:25

Happinez schreef:
Huis met grond ?
Klopt, er is ruim 1 hectare grond bij en deze sluit aan op de weide van mijn ouders. Ik gok dat het in totaal dus zo'n 1.5 hectare is.
De paarden staan er nog niet en ik woon er zelf ook nog niet, maar vind het leuk om al mee te lezen. Sowieso dat ik hier nog tips ga uithalen. :D

Ik hoop echt dat het hier niet gaat vriezen, al vrees ik ervoor. := De banen liggen nat en ik moet er morgenvroeg door naar mijn werk. :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 00:01

Hier was de grond net al erg stevig aan het worden. Duidelijk vorst. Ik heb de paarden ook maar een dikkere deken op gedaan want ze aten vandaag duidelijk weer meer. Trots op Roos, ze bleef mooi rustig staan met het wisselen.

Sterkte voor alle brokkenpiloten. Vier en tweebenig.

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 00:20

Wow wat een verhalen! :oo Mooie foto van hertjes :+:
En Retje: gefeliciteerd :D

Hier waren de knollies ook fris :=

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 00:27

Retjethorse schreef:
Happinez schreef:
Huis met grond ?
Klopt, er is ruim 1 hectare grond bij en deze sluit aan op de weide van mijn ouders. Ik gok dat het in totaal dus zo'n 1.5 hectare is.
De paarden staan er nog niet en ik woon er zelf ook nog niet, maar vind het leuk om al mee te lezen. Sowieso dat ik hier nog tips ga uithalen. :D

Ik hoop echt dat het hier niet gaat vriezen, al vrees ik ervoor. := De banen liggen nat en ik moet er morgenvroeg door naar mijn werk. :+

oo heerlijk ! ruimte genoeg straks dus :D
Leuk vooruitzicht in ieder geval.

Ik heb de paarden al wel aan huis, met net een ander pandje aangekocht waar we alles weer overnieuw mogen gaan aanleggen. :')
Dus daarom ook hier aangehaakt.
Misschien zijn er nog tips en tricks hier op te doen, gezien ik toch enkele dingen anders wil dan dat ik ze nu heb.

Gelijk even een vraagje hier, welke omheiningen hebben jullie staan ? en wat is je ervaring ?
Wij hebben nu hout en deels lint, het deel houten omheining gaat mee ( voor rondom de paddocks ) maar gezien het perceel relatief groot is wil ik een andere oplossing voor de rest.
Iets wat wel goed paard proof is omdat we aan een bos liggen en ik geen zin heb ze straks te moeten gaan zoeken in het bos :+

Lint wil ik niet meer ivm slap hangen als je niet voldoende spant , maar nu zag ik permanent kabel ... iemand ervaring daar mee ? ( o,ja, ik heb ook een shetlander :Y) )

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 06:14

Jij bent moedig zeg, gewoon alles opnieuw doen. _O-
Maar jij dus ook gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! :D

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 08:49

Net als Happinez ben ik ook wel benieuwd of mensen hier ervaring met permanent kabel hebben.
Ik lees daar goede dingen over, maar heel weinig echte ervaringen.

Het lijkt weinig gebruikt te worden terwijl het verkocht wordt alszijnde een nog betere en veiligere optie dan koord of lint, is dat door de prijs? (Prijs zeggen ze dat door grotere afstand tussen de palen/minder isolatoren en duurzamer, uiteindelijk helemaal niet duurder is).

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:01

Zo flink gevroren hier! Had al moeite de laag in de waterbak stuk te maken. Mijn hafjes hebben met deze kou wel meer honger merk ik.
En toch genieten als je dan zo je tuin in loopt en alles is bevroren....heeft ook wel iets!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:21

Wij hebben permanent kabel.
Wij hebben als buitenkant afrastering een gazen hekwerk en met afstandhouders 1 draad permanent kabel zodat ze niet tegen het hekwerk schuren.
Is echt heel fijn. 0 onderhoud. Altijd goede stroom geleiding.

1 keer een paard of paarden er in gehad. Stonden met 2 maar heb nooit kunnen ontdekken welke het is geweest omdat ze nog geen krasje hadden.

Prijs is zeker wel meer.
Maar lint en koord moet je zeker als de wei vol in de wind zit toch ook weer eens vervangen.
Dit met veren er tussen blijft strak en zal er over tig jaar nog wel zo zitten.
Dus op lange termijn niet duurder.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 09:28

Wieke schreef:
Net als Happinez ben ik ook wel benieuwd of mensen hier ervaring met permanent kabel hebben.
Ik lees daar goede dingen over, maar heel weinig echte ervaringen.

Het lijkt weinig gebruikt te worden terwijl het verkocht wordt alszijnde een nog betere en veiligere optie dan koord of lint, is dat door de prijs? (Prijs zeggen ze dat door grotere afstand tussen de palen/minder isolatoren en duurzamer, uiteindelijk helemaal niet duurder is).

Buren van ons hebben het. Altijd mooi wit, hangt redelijk strak en staat al jaren. Het kost alleen behoorlijk wat

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:00

Ik ben niet blind maat wel een vraagje..., wat is permantkabel? Als ik google wordt ik nog niet veel wijzer, is dat stroomdraad met kunststof eromheen? En knapt dat dan eerder als een paard vastkomt of wat is het voordeel ervan?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:04

Nee het knapt niet.
Maar dat kunststof wat er om heen zit snijd niet. Daar is het te glad voor en ook te dik. Het rekt ook niet uit dus kan ook niet om het been heen slaan.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:32

@Chasey, aardige val met Nick! Hoe staan jullie er vandaag bij?

@Wendely, jeetje dat klinkt ook als een avontuur zeg!

@Lynn, dat klinkt niet als de brave kinderpony die ik dacht hoor :D

Hier ook frisse paarden, vanmiddag weer les met de ruin als de bak op tijd ontdooid. Zij rijdt hem, want mn schouder is nog steeds ellende.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:45

Hoe is het vandaag met de "bodemonderzoekers'??

@lynn: ik zou ook zeker mijn bedenkingen hebben bij die pony. Grote kans dat ie je toch gaat uitproberen en ook bij de kinderen minder makkelijk gaat worden.
@@Wendely: arm paard, maar wat goed dat ie zo braaf bleef.
@Happinez: ik heb een gazen hekwerk; geen onderhoud en er komt geen paard doorheen.

Vanochtend heb ik ze maar getrakteerd op gestoomd hooi. Niet dat het hooi zo slecht is, maar gewoon omdat het koud was en ze het lekker vinden :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:11

Ik heb permanent kabel. Het is prachtig spul. Wel stug en daardoor niet zo geschikt voor veel bochten in je omheining. Zeker als je veel rechte lijnen hebt zou ik het absoluut gebruiken. Je kunt het dan mooi strak trekken. En de bruine variant valt weg in het landschap.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:21

Wat een vallen en verhalen met dit frisse weer! Hopelijk houden jullie er niets aan over.
Ik lag er ook bijna naast gisteravond, even een half uurtje stappen en buigen op de 27jarige werd hupsen en toen toch maar longeren om alle energie eruit te laten :+

@Lynn, ik zou het ook niet zo snel aandurven met deze pony als kinderpony. Sowieso denk ik dat achter problemen met voeten, vaak nog meer zit dan je hoort van de oud eigenaren of dan dat ze zelf weten.

Wat een mooi stalletje voor de shetlander! Mijn kleintjes blijven wel heel braaf achter afrasteringen op borsthoogte :j Harde afrastering dan, draad of lint heeft geen nut... maar toch wil ik er nog meer kleintjes bij, ze zijn zo vermakelijk.

Afbeelding

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:32

Wat is het koud opeens! :brr: Leverde wel leuke sfeer plaatjes vanochtend.

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:43

Ik ga mezelf maar eens winterproof maken en bevroren drollen rapen...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:59

Dat heb ik net gedaan, met zonnetje, was goed te doen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:07

Retjethorse schreef:
Jij bent moedig zeg, gewoon alles opnieuw doen. _O-
Maar jij dus ook gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! :D

haha zeg dat wel , de bakverlichting stond net een half jaar en de paddock was net een jaartje geleden verhard :=
Maarja soms komt er wat op je pad hé :D

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
Wat ik tot nu toe hoor is dus allemaal vrij positief.
Maar eens offerte gaan opvragen en mijn afweging gaan maken kwa kosten.

Dubbelfun, succes :Y) het is koud.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:17

Hier was het op z’n koudst -8 vanochtend. Ik heb de paardjes blij gemaakt, ze mochten even op een afgezet stukje van de wei waar geen opgevroren plassen lagen. Uiteraard moesten ze dat even vieren, maar gelukkig deden ze voorzichtig. Daarna heb ik nog flink wat mest weggekruid naar de volkstuin en nu lekker met een kop thee op de bank.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:19

Hier hebben we de -3 net gered idd.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:48

Retjehorse, gefeliciteerd met je nieuwe stek!

Happinez schreef:
Wendely, Wat een prachtige plaatjes <3
Mag ik vragen wat voor verwarmde drinkensbakken je hebt ?

Afbeelding
Dit zijn mijn verwarmde bakken, zit isolatie tussen het hout en de bak, tussen de isolatie en de bak zitten warmtekabels :) Hij is een stuk hoger dan dit, ligt nogal wat sneeuw omheen.

Dat is een behoorlijk stuk Marlies, hoeveel moet je nog?

Welkom Happinezz, hier houten palen met 3 rijen koord en op 1 gedeelte is het bovenste lint, ik heb er opspanners tussen dus hangen doet het niet. Er staat een flinke klets stroom op.

Dito een bal in de waterbak wil ook wel helpen bij lichte vorst of gewoon een emmer heet water erover gooien.

Mooie plaatsjes Lotte_Wessel!

Fijn dat ze toch zo lekker naar buiten kunnen Flew :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:49

Uiteindelijk hier -6 geworden.
Nu een lekker zonnetje. Boon had de achtervoeten warm en de voorvoeten koud, dus ik heb de deken nog maar even op gelaten.

@wendely: handig die verwarmde bakken. Kun je die lossen bakker er zo uit halen om schoon te maken ??