[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 00:39

Hey wat leuk dat je ook in het topic komt, Ukie! Ik volg jou ook op insta, één van mijn favoriete accounts :D

Ik heb vanmiddag een paar (zo'n 65) foto's gemaakt van onze track := Het zit iets anders in elkaar dan op de maps screenshot. Er loopt onder het 'ouderenveldje' momenteel geen track, dus ze moeten er echt helemaal omheen, en bovenaan (rechts op het plaatje) is het meer een soort bos en loopt er geen vaste track. Het bruine veldje naast B2 is groter, je ziet het paadje lopen om het veldje eronder, dát is de track. En boven bubbel 2 is nu ook geen track, dus ze komen eerst weer bij bubbel 2 uit voor ze terug naar beneden kunnen. Ik zou hem even opnieuw moeten tekenen maar zit nu mobiel dus dat gaat niet zo makkelijk :o
Afbeelding

Ik ga proberen om niet té veel foto's te plaatsen :))

Dit is "bubbel" 1:
Afbeelding

Rechts kunnen ze naar beneden, naar het stroompje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto hierboven zie je achterin een bruggetje. Daar moeten ze onderdoor en dan kunnen ze hier weer omhoog klimmen om op de track te komen:

Afbeelding

Afbeelding
(Hier komen ze dus van links)

En hier is dan ook het 'ouderenveldje', met nog een aantal agilityobstakels erin:
Afbeelding

Als ze de track om het ouderenveldje heen hebben gevolgd, komen ze hier (de foto genomen aan het einde van dat stuk):

Afbeelding

Rechts (op de foto hierboven) zie je een veldje wat opengezet kan worden voor de paarden.

Ze komen vervolgens hier uit:

Afbeelding

Hier kunnen ze links naar het water, of rechts omhoog naar "bubbel" 2.

De badkuip + poel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ze rechts omhoog gaan, komen ze hier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier kunnen ze rechtdoor (er loopt een track achter mij), of dus hier omhoog voor bubbel 2:

Afbeelding

Bubbel 2:

Afbeelding

Afbeelding
(Het huisje is een vakantiehuisje en dus te huur!)

Vanaf hier naar boven is het dus vooral bos. Eerst nog twee veldjes:

Afbeelding

En dan bos:
Afbeelding

Afbeelding

Hier is ook de 'zoutgrot':

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog meer bos wat nog verder omhoog gaat.

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot het paadje terug omlaag!
Afbeelding

Afbeelding

Als je dit afloopt kom je weer terug bij de veldjes vlak boven bubbel 2.

Ik hoop dat jullie mijn staltour leuk vonden :))

Jinte

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 00:43

Wauw! Dat is toch wel echt waanzinnig gaaf gemaakt!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 00:52

Zeker leuk! Echt die foto van bubbel 2. Mijn gedachte: He, er lopen ook paarden!
Prachtige plek.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 07:26

Wat een prachtige plek <3

Make ja hier wordt het echt paardengebied en geen tuin. Ik zat er wel aan te denken het in te zaaien met kruiden en eetbare bloemen maar dat wordt dan ook wel heel veel oppervlak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 08:09

Zucht, prachtig. Die stukken bos hebben we hier ook al maar berg op en af zou het wel af maken <3

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 08:11

JudithO schreef:
Zeker leuk! Echt die foto van bubbel 2. Mijn gedachte: He, er lopen ook paarden!
Prachtige plek.

Haha me2.
Echt super super gaaf.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 08:13

Wauw, dat is gaaf! En hoe doen jullie dat met voer? Want ik neem aan dat er ruwvoer/hooi ook bijgevoerd wordt, of niet? Gebeurt dat op bepaalde punten van de track of op 1 punt?

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 08:49

Holy sh!t, dat is nou echt een paradise!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 08:53

Zaaaalig plekje! Echt een PP zoals hij in feite voorgeschreven wordt, met veel verschillende ondergronden, klimmen en klauteren. Prachtig!

Ik moest wel lachen bij de zoutgrot. Na al die vorige foto's, de zin "hier is de zoutgrot" - dacht ik al dat er zoute steen ofzo zat, zoom je in zit daar zo een zoutblokje tussen twee stenen geklemd. In mijn hoofd was het exotischer :D

Voor hoeven en pezen lijkt me dit wel een super plekje! Er liggen veel stenen. Weten ze daar gemakkelijk hun weg mee? Hoe doen jullie dat met mesten? Ik zie nergens mest liggen.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:08

Het is inderdaad een fantastische plek, echt een paradijs! Een rondje door de paddock is ook gewoon een volwaardige hike :))

JudithO schreef:
Prachtige plek.

Het is soms even zoeken, ja _O-

Daihyo schreef:
Wauw, dat is gaaf! En hoe doen jullie dat met voer? Want ik neem aan dat er ruwvoer/hooi ook bijgevoerd wordt, of niet? Gebeurt dat op bepaalde punten van de track of op 1 punt?

Het voeren wordt in de bubbels gedaan. De ene keer in bubbel 1, de andere keer in bubbel 2. :D

neile schreef:
Ik moest wel lachen bij de zoutgrot. Na al die vorige foto's, de zin "hier is de zoutgrot" - dacht ik al dat er zoute steen ofzo zat, zoom je in zit daar zo een zoutblokje tussen twee stenen geklemd. In mijn hoofd was het exotischer :D

_O- _O- _O-

neile schreef:
Voor hoeven en pezen lijkt me dit wel een super plekje! Er liggen veel stenen. Weten ze daar gemakkelijk hun weg mee? Hoe doen jullie dat met mesten? Ik zie nergens mest liggen.

Ik hoop inderdaad ook dat de hoeven van mijn paard hier eindelijk echt hard worden. Soms na een bekapbeurt loopt ze gevoelig op steentjes, en op buitenrit doe ik altijd al hoefschoenen aan, maar het is natuurlijk niet helemaal zoals het 'hoort'.

De paarden kunnen heel goed overweg met de stenen! Het verbaasde mij ook, maar ze draven er rustig overheen. Het is denk ik een kwestie van wennen. Ik gok dat mijn merrie de eerste paar dagen, misschien weken, er erg knullig doorheen gaat, maar op den duur zal ze er wel mee om kunnen gaan.

Uitmesten wordt dus helemaal niet gedaan! Omdat er zoveel ruimte is, valt dat niet zo op :D De eigenaar van de PP zegt juist dat de mest goed is voor zijn grond, dus hij laat het liggen. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:11

Ziet er inderdaad uit als weinig vruchtbare grond. Dus elk beetje mest zal meegenomen zijn :D
Hebben jullie ook nog gras of groeit dat daar sowieso niet?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:43

Wauw wat gaaaaaf <3 <3
Wat iemand anders ook al zei, dit is hoe je een echt Paddock paradise zou willen!

Ik moest ook al lachen om dat zoutblok haha!

En vroeg me ook al af hoe dat qua uitmesten zou gaan, maar gewoon niet dus! Lijkt me ook anders wel een enorme uitdaging op zo'n terrein. Zou je met 18 paarden op zo'n type terrein dan ook wel echt een dagtaak aan hebben :')

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:46

Ja, ik zou het ook gewoon écht niet willen mesten. Dan heb je écht gewoon paarden voor het werk, tenzij je mesten plezierig vindt. :D

Leuk, laat weten hoe het bevalt als je paard er eens staat. Lijkt me een heerlijke plek!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 10:53

@Daihyo: Kun je het pad niet op de een of andere manier bij je bak trekken? Je hebt nu echt een kleine bak. Misschien is het persoonlijk maar ik vind 20x40 al irritant klein.
Dat je hem flexibel van je track kunt afsluiten als je gaat rijden en de paarden gewoond de bak ook kunnen gebruiken als je niet gaat rijden.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:37

Ooh wat een gave plek! Echt heel mooi gemaakt en lekker uitdagend voor de paarden. Dit is zoals het bedoeld is, ipv een simpel rondje om een saai veldje heen en een hooibak ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:36

pol013: Ja dat hadden we eerst, maar dan was de ligging niet fijn. (kwartslag gedraaid en dan onderdeel van de track).
Ik heb hiervoor in een bak van 15x35m gereden en dat was prima. Ik ben lid van de rijvereniging en daar is de buitenbak 40x80 en een binnenbak van 20x40m. Hij wordt wel gebruikt, maar als ik op groter terrein wil trainen dan is dat op 5 min stappen :D
Voor onze kleine pony's is 17x34 prima haalbaar :j
Het perceel is ongeveer 40 breed, dus pad er langs van 2x 3m en dan houd je 34 over. Breedte kan nog wel mee gespeeld worden, dat komt niet op een meter.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:51

Daihyo schreef:
Ziet er inderdaad uit als weinig vruchtbare grond. Dus elk beetje mest zal meegenomen zijn :D
Hebben jullie ook nog gras of groeit dat daar sowieso niet?

Het is hier vooral erg droog. Gras groeit er op de PP eigenlijk niet. Ik had in mijn hoofd dat het veldje van de oude paarden gras had, maar dat is het ook niet eens. Er zijn hier in de buurt wel stukken gras, dus het kán wel.

neile schreef:
Leuk, laat weten hoe het bevalt als je paard er eens staat. Lijkt me een heerlijke plek!

Ze wordt als het goed is morgen of overmorgen geïntroduceerd! Ik kan er zelf helaas niet bij zijn, maar ze is in goede handen. Heel spannend wel hoor :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:56

Wauw wat een ontzettend gave plek!

Ik dacht ook dat ze de zoutgrot zelf aan het 'uit' eten waren, dacht dat er dan mineralen in de modder zaten ofzo :')

En inderdaad, alle mest zal meegenomen zijn op die plek :P

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:00

Daihyo schreef:
pol013: Ja dat hadden we eerst, maar dan was de ligging niet fijn. (kwartslag gedraaid en dan onderdeel van de track).
Ik heb hiervoor in een bak van 15x35m gereden en dat was prima. Ik ben lid van de rijvereniging en daar is de buitenbak 40x80 en een binnenbak van 20x40m. Hij wordt wel gebruikt, maar als ik op groter terrein wil trainen dan is dat op 5 min stappen :D
Het perceel is ongeveer 40 breed, dus pad er langs van 2x 3m en dan houd je 34 over. Breedte kan nog wel mee gespeeld worden, dat komt niet op een meter.

Ik zit verder wel in hetzelfde schuitje, met een goede grote bak op stapafstand. Maar heb een paard van 1.67 dus dat voelt toch net wat anders. En ik hou van RUIMTE. Dus als in de winter thuis moet blijven baal ik altijd van die 20x40...iets met verwend.....

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:14

Zooo wat een ruimte zeg!! Wordt nog een flinke klus om je paard op te zoeken straks :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 13:27

pol013 schreef:
Daihyo schreef:

Ik zit verder wel in hetzelfde schuitje, met een goede grote bak op stapafstand. Maar heb een paard van 1.67 dus dat voelt toch net wat anders. En ik hou van RUIMTE. Dus als in de winter thuis moet blijven baal ik altijd van die 20x40...iets met verwend.....

Ik heb er 1 van 1.50, dus dat scheelt al :D
En ben niet anders gewend.
Ik hoef niet per sé ruimte, want dat geeft weer tijd om iets uit te gaan vreten :Y)
Alleen nu met opbouwen na de blessure is het fijn. Maar goed, dan ga ik naar de rijvereniging of het bos, lange paden.
Ik ben nog wel een beetje aan het zoeken hoe we 'm nu onderdeel van de track kunnen maken. De opening zit aan de lange zijde links. Dus ik dacht aan een 2e opening op de korte zijde bovenin, zodat ze er wel doorheen kunnen lopen. Maar krijg je dan geen pad van opening naar opening als ze elke keer op hetzelfde stuk lopen? Want ik denk niet dat ze eerst een rondje in de bak lopen voor ze naar de andere uitgang gaan. Dat zal de kortste weg worden van er in en er weer uit. :+

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 18:31

Heel erg gaaf! Zoveel ruimte en zoveel verschillende plekken en paden, echt fantastisch <3

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:48

Wat een leuk topic!
Ik heb nog niet alles door gelezen, geen tijd. dat ga ik straks doen, maar wilde toch al even een reactie plaatsen, of eigenlijk een vraag..
Hoeveel ruimte heb je nodig voor hoeveel paarden? Of misschien beter omschreven, hoeveel meter track heb je nodig voor hoeveel paarden. Ik snap dat dat afhangt van heel veel factoren, zoals je schuilstal, de samenstelling van de kudde, voerplekken, ondergrond enz enz. Maar kunnen jullie een indicatie geven? Wat hebben jullie zelf?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 09:40

marieke1994 schreef:
Wat een leuk topic!
Ik heb nog niet alles door gelezen, geen tijd. dat ga ik straks doen, maar wilde toch al even een reactie plaatsen, of eigenlijk een vraag..
Hoeveel ruimte heb je nodig voor hoeveel paarden? Of misschien beter omschreven, hoeveel meter track heb je nodig voor hoeveel paarden. Ik snap dat dat afhangt van heel veel factoren, zoals je schuilstal, de samenstelling van de kudde, voerplekken, ondergrond enz enz. Maar kunnen jullie een indicatie geven? Wat hebben jullie zelf?

Ik heb 4 paarden op in totaal een halve hectare grond (dat is incl weides!) Ze hebben een track van ca 200m eN een uitloop van.... Ik denk 60x40 ofzo?

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:47

Maartje1990 schreef:
marieke1994 schreef:
Wat een leuk topic!

Ik heb 4 paarden op in totaal een halve hectare grond (dat is incl weides!) Ze hebben een track van ca 200m eN een uitloop van.... Ik denk 60x40 ofzo?

Oké dankje! Het stuk dat ik op oog heb is zo'n kleine hectare. Hoe belangrijk vind jij gras? Hoeveel gras heb je zelf?