Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:43

Ik gebuikt de antiklit van de welkoop, werkt prima :)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:25

Ik had ook altijd de oranje fles maar kreeg nu in een goodiebag de hi gloss van excellent. Die is echt fantastisch!! 100x beter dan de equishine!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 02:26

Gewoon een paar pompjes Hegron haarserum van de action op de borstel, staart op ong 20 cm van onder vastpakken en dan eerst de onderkant doen. Daarna plukje voor plukje de hele staart, tijdens het uitborstelen de pluk bovenaan vasthouden. Op het eind onder de staartwortel vasthouden en nog even helemaal door de staart heen met de borstel... Met de handen nog wat serum er doorheen doen en je kunt het de keer daarop heel makkelijk door borstelen. Maar vooral het goed vasthouden van de pluk of onder de staartwortel en daar dan met de borstel onder blijven helpt heel erg tegen het uittrekken van de haren.

Staarten hier zijn allemaal zacht en dik <3

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:06

Wat staat op jullie lijstje voor het verbergen van vieze vlekken? Ik gebruik zelf vaak talkpoeder en maizena.

Iemand nog een slimme tip? Gaat om een schimmel :+

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:14

jippie5 schreef:
Wat staat op jullie lijstje voor het verbergen van vieze vlekken? Ik gebruik zelf vaak talkpoeder en maizena.

Iemand nog een slimme tip? Gaat om een schimmel :+

Green spot remover van cowboy magic
Is soort droog shampoo en werkt super

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:48

Afbeelding
Wat denken jullie, zou dit een beetje veilig/gezond de gele sokjes van mijn paard kunnen veranderen in witte benen?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:59

Ik weet het niet. Daar zit toch veel alcohol en parfum in? Kan je er dan niet beter talkpoeder op smeren?

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:21

Talkpoeder zal sowieso beter zijn maar ik vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft? Ik vind het spul zelf niet fijn dus anders gooi ik het toch weg. Ik zal eerst anders wel even een stukje staart proberen.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:22

Geen ervaringen mee, mijn Friesen hoeven niet wit te worden :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:43

Afbeelding
Madam dreadlock weer klitvrij. Wassen heeft goed geholpen vorige week (en cm)
Afbeelding

Dreads zijn al minder dan vorige maand heb ik t idee. Eerst rolde de halve staart in plukken in elkaar nu zijn het nog maar een paar plukjes. :D

Wil m niet te vaak vlechten omdat ze ook hele dag op de wei staat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:58

Misschien raar idee, maar kan je de voeten niet proberen boenen met een wegwerpwashandje? Die zijn vaak vochtig in zo'n pakje.
Anders idd talkpoeder denk ik als je geen zeep wil gebruiken.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:23

Van die babydoekjes zitten altijd een pak van in mijn poetskist, ideaal! Maar of het werkt vior witte benen.. denk het niet die krijg je dan niet wit denk ik

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:33

Die droogshampoo heb ik ook eens gebruikt op mijn pony, kan geen kwaad, maar helpt niet :P

Ik gebruik de pasta voor witte benen. S avonds wassen, dan de pasta erop smeren, op stal zetten en we volgende dag borstelen... Wit! :D

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:36

Oehh heb je een linkje ofzoiets? Hoe heet het? :D

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 15:41

Daphne__ schreef:
Die droogshampoo heb ik ook eens gebruikt op mijn pony, kan geen kwaad, maar helpt niet :P

Ik gebruik de pasta voor witte benen. S avonds wassen, dan de pasta erop smeren, op stal zetten en we volgende dag borstelen... Wit! :D

Oeh, ik ben ook benieuwd! :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 18:58

Ik koop het bij http://www.ponyweb.eu :) Als je op showproducten en dan show wit voor benen en lijf klikt dan staat het daar tussen! Ze hebben ook poeder, dat kun je droog gebruiken, maar ook zelf tot een pasta mengen. Er staat trouwens dat het niet leverbaar is, maar heb net contact gehad en het word vandaag weer op leverbaar gezet :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:56

Opgeschoren houden die sokken.. deed ik bij mn vos. Bij afspuiten schoon zonder zeep en bij kleine plekjes van schijt oid was t zo weg met een natte handdoek.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:01

Die van mij houdt haar enige witte voetje zelf hartstikke schoon, heel handig :D

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:24

Handige site daphne! :-D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:42

Ik hou bij een paard dat 24/7 op de weide staat de sokken echt niet opgeschoren. Dan zijn de witte kootholtes in no time verbrand en zit ik daar mee te klooien.
Als zeep kan, dan gewoon zwitsal wasgel. Kan zeep niet, tja, jammer dan.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:46

Die van mij heeft ook altijd alles opgeschoren. Oren doe ik alleen het buitenste randje. En zorg ik dat de binneste haren gelijk zijn aan de oorschelp. Ik heb altijd de blauwe shampoo. Die werkt perfect voor witte voeten. Even inspuiten met antiklit en ze blijven dagen wit :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 01:26

Martinec1711; Ja he! Voel me echt een kind in een snoepwinkel op die site <3 Woon er ook nog eens heel dichtbij, dus heb geen verzendkosten :D

Ik scheer de benen altijd en was met Cowboy magic Shine in yellow out, dus nat zijn de benen hartstikke roze.. Maar toch worden ze met de pasta nóg witter. Maar ook aftekeningen op het hoofd.

Heb volgende maand weer keuring. Heb dus maar gebruik gemaakt van het 3 halen 2 betalen van de EJ.
1 Liter Rosewater Shampoo, 1 liter Rosewater Conditioner en 1 liter Shine in yellow out voor 30 euro *\o/*

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 08:43

Ik heb een hele mooie NMPRSER. Die een kaarsrechte staart heeft en de mooie bijgehouden manen die ik ooit heb gezien. Sinds ik dit beestje hen ben ik ook meer gaan tutten en kan ik me wel voor mijn hoofd slaan als ik zie hoe die andere twee er als monsters bij stonden. Iemand een idee hoe ik mijn Gelderse zijn spiky coup kan bijwerken aangezien hij zich rot schuurt.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:13

Mijn D pony heeft 2 hoge witte achterbenen en een brede bles.
Die werd altijd zodanig gewassen dat de beentjes en bles spierwit waren en deed ik met krijt nog witter maken.
Maar aangezien die niet meer buiten komt staat ze er heel verwilderd bij, oeps :D

Meestal manen netjes getrokken/bijgeknipt, 3e oor mooi weg geschoren.
Oh en vieze neuzen en ogen word ik helemaal gek van, die krijgen standaard een spons en doek erin.
Vind het ook leuk met babyolie, hoefolie bezig te zijn.

Mijn draver vind tutten ook echt leuk en aangezien ik ze (momenteel) niet kan rijden eens zo leuk!
Baarharen weg, voetjes opgeschoren, 3e oor weg geschoren, pluisjes uit de oren, ....
Geeft super veel voldoening als je dan klaar bent :D
Ook al staat ze op de paddock met rode zand, ik heb geluk dat ze niet meteen gaat rollen.

Heb helemaal zin om ze vandaag weer eens onder handen te nemen dankzij dit topic !

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:28

Met al die tuttende bokkers is er hier toch vast wel iemand met een foto van voor en na de greenspot remover? Ik ben erg benieuwd! :D