paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:47

mijn paard heeft ook binnen gestaan ivm de sneeuw, maar die ging iedere dag aan de stapmolen en iedere dag los in de binnenbak en werd gereden dus beweging genoeg, vanmiddag mag die lekker een paae uurtjes op de wei en dan morgen weer gewoon hele dagen op de wei

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:53

Matheno schreef:
japielover schreef:
Mijn paard staat rondom op sneeuw beslag en mn jonge beest en shet zonder.
Hebbe alle dagen hele dag buiten op het land gestaan. sneeuw of geen sneeuw ze gaan altijd naar buiten ja behalve als het spekglad is natuurlijk..

Overigens mag ik toch hopen dat het geen min 20 wordt ppff dan weet niet niet wat k moet gaan doen met dekens enzo hoor..

Geen zorgen, vanavond wordt het 12 graden en voorlopig geen winter meer haha.

Gelukkig dan kan er een dekentje onder uit ipv er bij haha

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:55

Ook ik begrijp niet dat zoveel paarden binnen worden gelaten omdat er sneeuw ligt/de grond bevroren is (Er zijn uiteraard uitzonderingen zoals medisch, geen mogelijkheid op wat voor manier ook). Sta momenteel nog op een vrij grote stal en afgelopen weken stonden bijna alle paarden binnen.
Ik werd zelfs nog voor gek verklaard dat die van mij wel naar buiten ging (paard met veel beengebreken, dus die moet elke dag naar buiten). Mijn paard vond het heerlijk en is altijd voorzichtig. Zolang ze elke dag buiten komt weet ze echt wel wat ze wel/niet kan doen. Ook heeft ze daardoor geen plotselinge uitspattingen op het land.

Die van mij is vrolijk en heeft zin om te werken. De meeste andere paarden waren een stuk norser en vervelender op stal en tijdens het rijden.

petraaken

Re: paard niet naar buiten met sneeuw?! meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:04

Die van mij liepen ook buiten in de sneeuw bijna iedere dag. Een paar hopen hooi en ze waren tevreden en vonden het zelfs leuker in de sneeuw dan met modder nu. Een paard staat voor op ijzers en die heeft nooit problemen gehad met ijsklompen.

Roomsx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:34

ja mijn verzorgpaard die heeft ook de hele tijd binnen gestaan, maar ze heeft wel ijzers.
ik snap je keus goed hoor als je je pony's binnen wilt laten staan, het is inderdaad glad.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:49

Is het bij jullie dan echt zo glad? Hier op de wei is het nu veel gladder dan toen er sneeuw lag. In de sneeuw heb ik met die van mij nog lekker langs de dijk gegallopeerd, nu na alle dooi en regen is het daar juist veel te glad voor.

jorindez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:24

Die van mij heeft ook gewoon elke dag buitengelopen.
Zijn hoeven blijven gewoon mooi schoon.
Volgensmij is t beter dat ze met die sneeuw naar buiten gaan dan nu met die regen

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:34

nou nu blijft helemaal niks schoon -O-
en eerst nog tot hun hoeven in de blubber, maar nu zakken ze verder dan hun hoeven |( |(

xpikolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:58

ik heb ook een eigen pony en die staat wel gewoon in de wei het wil best een klein stukje afzetten dan weil het wel dan kan het paard niet zo heel erg hard rennen dus verstapt het zig niet zo gauw :)

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 16:57

Mijn paarden gaan gewoon naar buiten die vinden de sneeuw zelfs leuk maar als je zo'n paard hebt zal ik het niet doen

gr