Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe veel uur per dag staat je paard buiten (paddock of weiland)?

Helemaal niet, alleen als ik rij komt ze uit haar box
32 (1%)
1 á 2 uur
104 (3%)
2 á 3 uur
132 (4%)
4 uur of meer
1678 (55%)
24 uur per dag
1069 (35%)

Totaal aantal stemmen: 3015

MJR_Tjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:29

Paardjes staan bij ons lekker 24/7 buiten :D
Stel dat het van de winter nou echt te koud wordt dan gaan ze naar binnen, maar verder gewoon heerlijk naar buiten met ze :)
Staan nu met zn 3en op n wei van ongeveer 3 a 4 voetbal velden groot :)

BarbaLala

Re: Wie heeft zijn paard nu nog min. 4 uur buiten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 00:30

2x 24/7 buiten hier :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:47

Ik heb er zowiezo 2 nog 24/24 buiten staan, waarvan een met schuilstal, de andere gaat normaal vandaag het land af en komt in dezelfde situatie als de andere te staan. de rest die komt overdag buiten (hele dag) en staat s nachts binnen.

Fryskehynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 09:53

24/7 alles buiten ze hebben een inloopstal met meer dan 1000m2 uitloop.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:03

Die van mij staat nu nog 8 uur per dag in een inmiddels omgeploegd weiland..

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 12:06

Mijn paard komt s ochtends in de molen en sowieso 1 a 2 uurtjes in de paddock per dag.
Daarnaast wordt ze ook nog elke dag gereden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 13:39

Yesorno schreef:
Mijn paard komt s ochtends in de molen en sowieso 1 a 2 uurtjes in de paddock per dag.

Wow en dat alles zonder weidegang? :oo

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:19

Zo te lezen vrees ik van wel :=

Die komt dus, ruim genomen, 4 uur per dag buiten de stal :=

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:42

De mijne staat 365 dgn 24/7 buiten zonder inloopstal. In de winter in een mega grote wei en in de zomer aan huis in kleinere weitjes. Bij heftige weersomstandigheden gaat hij naar binnen maar daar is hij niet echt blij mee en staat hij zich kleddernat te zweten.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:48

Yesorno schreef:

Voor in de winter is dit toch helemaal niet slecht? Snap niet dat iedereen hier zo over valt...
In de zomer hopelijk wel weidegang.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 14:49

Hier 24/7 in de wei. Ze komen op stal als ze aan het werk moeten, dus dan zeg maar 1 of 2 uur per dag op stal. (soms haal ik ze allemaal tegelijk uit de wei, is dan makkelijker voor mezelf) Als ik ze een voor een naar stal haal, staan ze na het werk op stal als ze moeten drogen/nazweten.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:00

Die van mij staat nog overdag van een uur of 10 tot eind van de middag lekker in de wei :D het is alleen zo ontzettend drassig dat ik bang ben dat het binnenkort over is. Dan gaan ze of de ochtend of de middag in de bak.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:02

Tooske schreef:
Yesorno schreef:

Voor in de winter is dit toch helemaal niet slecht? Snap niet dat iedereen hier zo over valt...

Niet slecht? Een paard is een dier dat het overgrote deel van de dag in beweging is...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:11

20 uur op stal is nogal lang.. -O-

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:51

tine10 schreef:

Is lang maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om zijn/haar paard langer in de weide/paddock te laten en de mogelijkheid voor een andere stal waar dit wel kan is niet altijd een optie.

x_dwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:52

Die van mij staat 24/7 buiten, zomer of winter. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 15:57

Tinky12 schreef:
tine10 schreef:
Is lang maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om zijn/haar paard langer in de weide/paddock te laten en de mogelijkheid voor een andere stal waar dit wel kan is niet altijd een optie.

Maar waarom dan aan een paard beginnen?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:05

Tinky12 schreef:
tine10 schreef:

Neem dan geen paard.

je neemt toch ook geen hond als je die 20 uur per dag in een bench stouwt.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:05

Tooske schreef:
Yesorno schreef:

Ik heb dezelfde situatie. In de zomer kan hij zolang het niet te nat is dag en nacht naar buiten. Op het land is het nu te nat. Bij ons op stal kunnen ze niet de hele dag in de paddock. Ik zou dat trouwens niet eens willen. Het valt me op dat veel bokkers hier hun paarden in de paddock hebben staan en dan super blij zijn met zich zelf, want hun paard komt dat wel de hele dag buiten, en vervolgens neer kijken op degenen die ze meer binnen hebben staan. Maar niet om het 1 of ander, maar ik heb over het algemeen niet de indruk dat paarden het nu zo ontzettend leuk vinden in de paddock. Ze staan zich toch het grootste gedeelte van de tijd stierlijk te vervelen. Bovendien heeft ie van ook nog eens een gruwelijke hekel aan regen en die staat dan liever in zijn stal. Mijn paard is dol op stro eten en staat dan echt niet slecht in zijn stal. Bovendien verstop ik overal kleine stukjes wortel en ander eten zodat hij zich daar ook nog een klein beetje mee kan entertainen.

En voordat ik het het halve topic over me heen krijg: Ja ik zou hem veel liever buiten in de wei zien, ben het er helemaal mee eens dat beter is dan een stal. Maar de mogelijkheid is hier nu eenmaal helaas niet. Maar stal versus paddock vind ik een heel andere discussie. Zeker als ze de hele dag in de regen of in de modder staan.

Ik kom trouwens uit het westen van het land, het is hier zwaar overbevolkt. Ik ben al lang blij dat hij in de zomer dag en nacht naar buiten kan. En dan staat hij ook gewoon in een goede wei die regelmatig verweid wordt, dus geen stukje dat na een maand al compleet afgekloven is en waar hij het de rest van de zomer nog mee moet doen.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:17

Mijn paardjes staan nu 's nachts binnen, overdag in de paddock en op het stukje straat. Niet meer op de wei helaas, alleen als het weer het toelaat. Nu is het een grote modderpoel -O-

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:23

knuffeldier

ik ben het met je eens hoor :j

mijn paard houd absoluut niet van regen en wind -O-

bij mij op stal gaan ze na het eten rond 8.30[ voordroog en krachtvoer ] de paddock in, ze spelen dan wat met de grote ballen, kleine ballen en nog veel meer spullen [ mijn paard pakt ze allemaal een keer :+ ] om 11 u gaan ze naar binnen om te eten[ voordroog] en rond 1200/1230 weer de paddock in tot 1500 u dan weer eten [ voordroog en peen ] en blijven dan binnen
s`avonds rond 1930 krijgen ze voor de nacht voordroog en krachtvoer

mijn box is 240x 500 en met dikke laag stro ,elke dag schone box
hij verveelt zich niet op stal,heeft geen stal ondeugden.

als het weitje droog is gaan ze vaak in de middag 1 of 2 uurtjes daar nog in.

en dan rijd ik hem elke dag,soms een uurtje soms 2 uurtjes.

de wei is veengrond en van de buurman, deze gaat dicht als het te nat is en ze er een baggerbende van maken.

helaas dus dicht nu!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 16:53

mijne staan heel de dag door buiten op de wei en worden s'ochtens buitengehaalt en s'avond binnen

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:22

Lara_Silver schreef:
Yesorno schreef:

Wow en dat alles zonder weidegang? :oo

Dit zijn precies de reacties (en nog meerdere) waarom mensen in vergelijkbare situaties niet reageren in zulk soort topics.
Je weet vantevoren dat er een bepaald groep mensen is die opmerkingen gaat maken en dat is in dit topic niet anders.
En die bepaalde groep zijn mensen die het inderdaad anders doen, en een groep die zelf geen paard heeft en zomaar wat roept.
Daarom klopt de uitslag van de poll ook niet. 8-)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:51

Nee, die klopt zeker niet.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:54

mika11 schreef:
Dit zijn precies de reacties (en nog meerdere) waarom mensen in vergelijkbare situaties niet reageren in zulk soort topics.
Je weet vantevoren dat er een bepaald groep mensen is die opmerkingen gaat maken en dat is in dit topic niet anders.
En die bepaalde groep zijn mensen die het inderdaad anders doen, en een groep die zelf geen paard heeft en zomaar wat roept.
Daarom klopt de uitslag van de poll ook niet. 8-)

Geen zorgen hoor. Ik roep niet zomaar wat. Ja vroeger wel, toen ik mijn pony 24/7 op de wei had staan vond ik het werkelijk onvoorstelbaar dat er mensen waren die dat niet deden. Ondertussen wel wat meer gezien en mijn mening flink bijgeschaafd. Zelf ook een niet meer de mogelijkheid mijn pony 24/7 op de wei te hebben. Maar al met al vind ik 4 uur uit de box, waarvan 2 uurtjes op de paddock, een uur onder het zadel en een half uur/uur rondjes lopen in de molen verre van ideaal voor het paard. Nergens eens tijd lekker rond te scharrelen, te grazen etc.