Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:34

IngridM schreef:
Sees schreef:
Aurora, ik ben blij dat jij dit soort dingen zo goed kan 'ontleden' en opschrijven hoe het is ;). quote]

Nou dat is ook maar net hoe je ernaar kijkt :D
Ben het er totaal niet mee eens ;)

en een manege vergelijken met een particulier is belachelijk; een manege heeft paarden om er geld MEE te verdienen en een particulier niet.
De spullen slijten niet sneller en het paard heeft niet meer risico op blessures, of jij de spullen/paard nu gebruikt of de eigenaresse ;)

Grappig toch dat de mensen hier in mijn regio in de rij staan om hun paarden door mij te laten verzorgen, TEGEN BETALING (ik word dus betaald omdat ze zo vreselijk blij met me zijn) :D

Wat nou spullen slijten niet sneller met een bijrijder en je pony heeft niet meer risico op blessures! Nou bij mij heeft mijn pony nog nooit een hoofdstel gesloopt, bij bijrijders 2 stuks. Bij mij is mijn zadel nooit beschadigd door val van pony, door bijrijders meerdere keren! Pony is ook twee keer kreupel geweest omdat bijrijder hem te kort draaide en er mee ging crossen terwijl zijn spieren niet goed opgewarmd waren! Dat is nog nooit bij mij gebeurd!

Sababber

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:38

Sommige mensen zouden eens een complete optelsom moeten zien.. misschien snappen ze dan waarom een bijdrage wel moet kunnen..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:45

Sababber schreef:
Sommige mensen zouden eens een complete optelsom moeten zien.. misschien snappen ze dan waarom een bijdrage wel moet kunnen..

Hahaha inderdaad! Ik betaal zo'n kleine 7000 euro per jaar ENKEL aan stalling (incl. voer), hoefsmid, enting en wormenspuiten.
Dan hebben we het nog niet over de 8 dagen Bodegraven en 7 dagen Faculteit Utrecht a 1000 euro per geval, dat laten we dan nog even achterwege. Dan moet je nog je spullen kopen en dat is ook vérre van gratiesj :D
Nou... laat mijn bijrijdster dan 600 euro in het jaar betalen, nog láng geen 10e van het hele bedrag... póeh hee :D En alles ligt klaar voor haar.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:47

Quellian, natuurlijk niets mis mee als alle partijen het ok vinden, dat vooropgesteld.
;)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 00:49

Sababber schreef:

Heb zelf 2 eigen paarden gehad dus in mijn geval zijn de kosten bekend.
Maar he, nu niet gaan "zeuren" over het geld. Je hebt zelf voor een eigen paard gekozen :-)

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 02:02

@ingrid +:)+

Als twee mensen tevreden zijn dan is het toch goed :+:

Lang leve de paarden en hun verzorgers *\o/* *\o/*

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:30

@Mommy:

IngridM schreef:
Quellian, natuurlijk niets mis mee als alle partijen het ok vinden, dat vooropgesteld.
;)

helemaal goed dus :D
ik heb vroeger ook wel betaald hoor voor bijrijdpaarden maar vanaf het moment dat ik eigen paarden heb gehad ben ik daar anders over gaan denken en was ik blij dat iemand me wilde helpen als ik niet kon.

Maar nogmaals; ieder zijn mening, mag toch ? ;)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:04

IngridM schreef:
Sababber schreef:

Heb zelf 2 eigen paarden gehad dus in mijn geval zijn de kosten bekend.
Maar he, nu niet gaan "zeuren" over het geld. Je hebt zelf voor een eigen paard gekozen :-)

Nee , dat heb ik niet! Ik heb geen eigen paard! En ik rij hem gratis.. ik hoef van de eigenaar niet te betalen, ze is blij dat ik serieus ben en eerlijk! Maar waarom ik geen eigen paard heb? Het geld, dus ik snap mensen die een bijdrage vragen heel goed..

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:17

Jeetje zeg ik schrik echt van deze reacties hoor. Ik vind er ook wat arrogantie in zitten. Ik denk dat bijrijdsters de wereld even moeten omdraaien. Zij moeten blij zijn dat iemand met een eigen paard het betaalt en deze beschikbaar stelt. Zonder dat kan je enkel op een manegepaardje hobbelen. Zonder bijrijdsters kunnen de meeste mensen gewoon een eigen paard hebben.

maargoed je gaat niet uit deze discussie komen. Ik snap mensen echt niet die een paard 7 dagen per week gratis aanbieden aan een bijrijdster. Ik ben blij voor de bijrijdsters. Ik snap alleen niet dat je als bijrijdster niet begrijpt dat dat echt wel luxe is dat je niets hoeft te betalen en het niet alleen maar de eigenaar helpen is.

En dit is echt geen aanval op verzorgsters uit dit topic. Maar ik zie bijrijdsters hier op stal toch wel wat minder zuinig met spullen omgaan en daar is ook echt wel wat gesneuveld door nalatigheid. Veel mensen zien andermans spullen nu eenmaal anders :)

En iedereen mag inderdaad zijn eigen mening hebben maar begrijp niet dat vrijrijden op een manegepaard nog steeds bestaat

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:24

AMEN!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:24

Ik vind 100 euro veeeeelste veel!
Ik heb mijn shetlander, en daar krijg ik 30 euro per maand voor, ben ik zeer tevreden mee, van mij hoeft het niet meer, ze mag bij mij onbeperkt komen, en naar het bos/hei strand enzovoort..

96_Danie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:25

ik zou verder zoeken.
er zijn genoeg mensen waar je kan rijden als je de stallen doet en helpt met andere klusjes (:

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:25

96_Danie schreef:
ik zou verder zoeken.
er zijn genoeg mensen waar je kan rijden als je de stallen doet en helpt met andere klusjes (:

Lees het topic ff ;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:44

IngridM schreef:
Sees schreef:
Aurora, ik ben blij dat jij dit soort dingen zo goed kan 'ontleden' en opschrijven hoe het is ;). quote]

Nou dat is ook maar net hoe je ernaar kijkt :D
Ben het er totaal niet mee eens ;)

en een manege vergelijken met een particulier is belachelijk; een manege heeft paarden om er geld MEE te verdienen en een particulier niet.
De spullen slijten niet sneller en het paard heeft niet meer risico op blessures, of jij de spullen/paard nu gebruikt of de eigenaresse ;)

Grappig toch dat de mensen hier in mijn regio in de rij staan om hun paarden door mij te laten verzorgen, TEGEN BETALING (ik word dus betaald omdat ze zo vreselijk blij met me zijn) :D

Zéker wel!!!! Want toen ik nog geen bijrijders had, hadden mijn paarden héérlijk vrij dus werden de spullen ook niet gebruikt ;) .

Ik ga iig voortaan ook niet meer betalen voor het vrijrijden op de manegepaarden want in ruil daarvoor krijgen ze beweging, zijn ze de stal even uit en zijn ze verzorgd en gevoerd dus de manege mag blij met mij zijn :D.

Voor het gebruik maken van de bak met mijn eigen paard ga ik al helemaal niet meer betalen, de bak wordt op dat moment toch niet gebruikt en een hobby moet wel leuk blijven :D.

Ik begrijp niet waarom al die mensen die gewoon weigeren te betalen voor een bijrijdpaard niet gewoon zelf een paard kopen? Ik krijg er een beetje een -wel de lusten niet de lasten- :n gevoel van.

Ik ben zó blij dat mijn bijrijders gewoon volledig achter een bijdrage staan. Mensen die voor een duppie op de eerste rang zouden willen zitten zijn bij mij aan het verkeerde adres.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:25

Ik heb er nog eens over nagedacht en ik kan er met de pet gewoon écht niet bij dat er mensen zijn die weigeren te betalen voor het rijden op andermans paard :o . Waarom koop je dan niet gewoon zelf een paard als je wel wil rijden?

Nógmaals, als beide partijen er vrede mee hebben is het prima hoor, daar niet van. Maar ik heb mijn paarden voor MIJN plezier. Het is niet zo dat ik ze ergens op een landje heb staan en er niet naar omkijk want dán kan ik me voorstellen dat je al lang blij bent dat er naar je paarden wordt omgekeken (overigens zou ik ze dan waarschijnlijk verkopen :o). Op de dagen dat mijn bijrijders komen zóu ik ook zelf kunnen komen.

Ik denk dat het ook een verschil is in opvoeding, normen en waarden en perceptie. En wellicht dat de regio ook meespeelt?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:35

Sees schreef:
Ik denk dat het ook een verschil is in opvoeding, normen en waarden en perceptie. En wellicht dat de regio ook meespeelt?

Ik denk dat dat ook een hele grote rol speelt. Ik heb altijd geleerd dat alles geld kost en alleen voor niets de zon opgaat. Ik heb altijd betaald voor mijn verzorgpaarden en vond dat ook niet meer als normaal. Ik maak tenminste gebruik van andermans paard en heb wel veel lusten, maar juist minder lasten. Want als je er geen zin meer in hebt, kan je stoppen, als je op vakantie gaat, regelt de eigenaar alles, als de hoefsmid moet komen, regelt de eigenaar dat. Als het paard ziek wordt, regelt de eigenaar dat. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Je zou er bijna meer voor moeten betalen omdat je al die lasten niet hebt. En een stal uitmesten ed dat is toch leuk en hoort bij een paard. Als je dat als werk ziet, moet je niet aan paardrijden beginnen.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:42

Waarom ik zelf geen paard koop... Drie keer raden. :D
Ik denk dat 9 van de 10 bijrijders dólgraag een eigen paard willen afschaffen. Maar als je het geld niet hebt om een bijdrage te betalen, heb je dat natuurlijk ook niet om een paard te kopen. Sorry, maar die vraag slaat echt nergens op :')

Ik ben overigens niet tegen de bijdrage, maar vind wel dat deze incl. klusjes niet meer dan 50 euro mag bedragen. Boven dat bedrag krijg ik meer een gevoel van uitbuiting. Als er echt alleen gereden wordt, vind ik 75 euro wel de max.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:43

Precies Aurora, ik ben het trouwens ook volledig eens met jouw voorgaande post.

Biju mij hoeven de bijrijders overigens niet eens uit te mesten, te vegen of wat dan ook. Echt puur en alleen de lusten. Rijden (of wat ze willen) en verder niet.

Mensen die betaald willen worden voor het bijrijden van mijn paarden moeten toch minstens GP zijn anders kan ik het net zo goed zelf :D.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:44

Nargini schreef:
Ik denk dat 9 van de 10 bijrijders dólgraag een eigen paard willen afschaffen. Maar als je het geld niet hebt om een bijdrage te betalen, heb je dat natuurlijk ook niet om een paard te kopen. Sorry, maar die vraag slaat echt nergens op :')

Ik ben overigens niet tegen de bijdrage, maar vind wel dat deze incl. klusjes niet meer dan 50 euro mag bedragen. Boven dat bedrag krijg ik meer een gevoel van uitbuiting. Als er echt alleen gereden wordt, vind ik 75 euro wel de max.

Need I say more... ;)?

Gefeliciteerd trouwens!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:46

Nargini schreef:

50 euro kan je nergens op baseren, dat is namelijk geheel afhankelijk van de regio en het soort stalling. In de randstad of in Drenthe, en een schuilstal of een luxe pensionstal.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:47

en als je en geen bijdrage kan betalen en geen eigen paard, dan is de hobby misschien niet voor je weggelegd. Lessen nemen kost ook geld en is wel verstandig. Ik kan ook niet in een porsche rijden omdat ik het geld er niet voor heb. En prima als je gratis op een paard kan rijden, maar ik snap die mensen soms niet goed. Laten we het er maar niet over hebben wat als er iets gebeurt met een bijrijdster...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:50

Nargini en €75,- de max? Weet je hoeveel je bij een manege betaalt voor 4x rijden in een groepsles per maand? In verhouding veel meer dan wat ik vraag van mijn bijrijders. Én ze hebben er véél meer plezier van. Ze mogen op mijn paarden ook (privé)lessen, clinics of wedstrijden rijden, meedoen aan evenementen of wat dan ook.

Ik vraag overigens € 45,- voor 8x in de 4 weken en € 55,- voor 10x in de 4 weken, dat is echt een schijntje. Mijn bijrijders hoeven niets anders te doen dan te rijden (of wat ze dan ook willen). Overigens doen ze uit zichzelf wel meer maar dat hóeft niet.

Maar vergis je niet, ook zonder bijrijders zou ik beide paarden houden dus ik heb de bijrijders niet nódig. Maar ik ben wel héél blij met ze, ik heb twee geweldige bijrijders!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:54

Persoonlijk betaal ik ook niet voor verzorgpaarden/bijrijdpaarden. Vragen ze wel een bijrijder dan zoeken ze maar verder en dan heb ik gewoon pech. Heb thuis 3 pony's lopen dus dat kost me al genoeg. Mijn bijrijdster betaald overigens ook niets, terwijl ik er altijd bij ben om ze samen te begeleiden (meisje is nog jong en mijn shet is vrij eigenwijs af en toe, wil wel dat er zo min mogelijk risico is op blessures en ongelukken). Maar ik snap wel heel goed dat mensen wel geld vragen. Redenen zijn al diverse keren genoemd hier dus dat hoef ik nog niet een keer te doen :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:56

@ Aurora: Goed, hier in de regio dan. Heb ik inderdaad even niet bij stil gestaan :P
Het bedrag is ook over exclusief lessen. Mijn ouders zijn altijd zo lief de helft van de lessen te betalen, maar dat zou er inderdaad nog bovenop komen.

@ Sees: Waarom denk je dat ik niet meer op de manege rij :D En toch vind ik dat anders, de manege is een bedrijf. Bovendien krijg je al wel les voor dat geld, wat niet inbegrepen zit in de prijs voor je bijrijdpaard.
Ik vind het een heel net bedrag wat je vraagt hoor :)

Er zijn overigens genoeg mensen die wél echt een bijrijdster nodig hebben. Vanwege een drukke periode met 't werk, zwangerschap, noem maar op... Dat hoeven niet altijd financiële redenen te zijn.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:00

Ik heb ook geen bijrijdster nodig, noch het geld, maar het is een lieve meid en mijn paarden zijn gek op haar.
Als ze niet zou zijn is er ook geen man overboord :D

Vroegah (toen ik 12-16 was) reed ik 1 paard en verzorgde ik de andere 5 op stal.
De eigenaar ging elk weekend op wedstrijd (mennen) en ik ging mee voor de verzorging van de paarden, het voorlezen op de wagen, etc. etc. De overige dagen mestte ik de stallen uit en in ruil reed ik 1 paard, die inmiddels met pensioen was van de wedstrijden.
Dat vond ik een heerlijke situatie, tóen. Vandaag de dag zou zoiets niet meer voor me gelden als ik een bijrijdpaard zocht.
Als ik NU een bijrijdpaard zocht, dan zou ik blij zijn als ik met -noem eens wat- 150 euro per maand klaar was, gewoon 3x per week rijden en geen prutsmuts. Geen tijd en zin om 5 stallen te mesten of om elk weekend mee te gaan op wedstrijd.

Mocht ik mijn paarden niet meer hebben, dan ga ik zéker op zoek naar een bijrijdpaard (of liever -pony), wil daar best 150 euro voor betalen als ik 3x per week erheen ga, maar mesten etc. zit er niet in, evenals groomen op wedstrijden of andere bezigheden. Lijkt me héérlijk! Alleen de lusten, daar zou ik best voor willen betalen :D

*ziet alleen maar voordelen in andermans paarden*