Wie heeft er al gehooid dit jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pianogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:00

Zeeland wel droog maar niet droog genoeg om echt goed hooi te krijgen ben ik bang rond deze periode.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:01

De 3e snee is lang genoeg nu om te maaien, maar ook wij houden met argusogen het weerbericht in de gaten. De 1e snee is echt hooi in pakjes. De 2e snee hebben we in folie laten wikkelen en die heb ik deze week opengemaakt om te kijken hoe het er uitzag. Echt prima spul, paarden eten het ook erg goed. Dat is toen vrijdags gemaaid en maandagavond in de pakken gegaan, naar mijn idee eigenlijk veel te kort gedroogd qua tijd, maar goed het is gelukt. Ik durf dat nu niet aan, het is nu al zo vochtig 's ochtends en het droogt veel minder goed. We gaan maar meer schudden zodra het gemaaid is en duimen dat het een dag of 5/6 droog blijft.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:13

klopt in zeeland hebben we wel flink regen gehad maar niet zo veel als bij jullie, en we hebben zandgrond dus die is zo droog dus kan je er erg vlug weer op zonder het stuk te rijden.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MEYXHSRZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CQU7JCOT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4GS7WAPZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PJHQAOV7.jpg
We hebben zelf een tracktor,maaibalk en schudder en eer kunstmest strooier wel tweedehands maar het werkt en mijn pa is een boerenzoon dus doet hij dit als hobby. de pers komt na een belletje. We hoeven ook niet op iemand te wachten dat scheeld ook veel.

vuurneon

Re: Wie heeft er al gehooid dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:17

haha jaloers! :D

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:26

Het heeft altijd wel wat dat hooien ik op de tractor met de wagen er achter en de mannen laden, koelbox mee en maar duimen dat het droog blijft. Heb dit jaar ook voor het eertst geschud met deze tractor we hadden eerst een heel oud fiatje dus deze is heel luxe en even wennen.

Maar ik vind het geweldig om te doen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:28

hihi, ik ook, ben afhankelijk van boer en loonbedrijf dus veel heen en weer bellen en overleggen.
Als ik zelf kon schudden zou ik ook vaker schudden. De boer schud maar 1x per dag en vind het al snel droog genoeg (koeienboer ;) )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:42

Wij moeten inderdaad ook vaak overleggen met ons loonbedrijf, maar hebben nu de afspraak: als hij denkt dat het kan, dan gaat hij het direct doen :) Scheelt weer gebel :P En hij belt direct als hij heeft gemaaid.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:43

Mijn buurman heeft mijn stukje meegenomen, omdat hij nu zijn eigen stuk ook gedaan heeft.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:22

vuurneon: die deal hebben wij ook met de loonwerker, hij denkt als het ny droog blijft tot zondag dan is het land iets droger en misschien kunnen ze er dan in met de machines...
mijn buren zeuren niet....we hebben allemaal hetzelfde probleem, hihi

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:05

Nou, wat ik wel had omdat het land zo hoog is... dat iemand zo ons land in liep omdat ie dacht dat ie daar wel kon vliegeren :+ Want het zag er zo verlaten uit :+
En hij vond het maar gek dat ik dat niet zo zag zitten met de paarden dichtbij....
(kijk als het nou een kind was dan begreep ik nog die logica, maar een 20+ die met zijn vriendin en ouders daar opkomen :?)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:07

De bovenkant van het gras is al mooi droog, wilde het nalopen op eventueel giftige plantjes die ik over het hoofd gezien zou kunnen hebben. Als we dan toch bezig zijn maar meteen even alles keren, heb nu bijna 1/3 erop zitten, maar ben nu al half dood :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:08

hihi ben ik blij dat onze loonwerker altijd eerst een ronde doet: op zoek naar de giftige plantjes :j Scheelt mij weer werk hahaha :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:14

Ik had mijn weiland zelf al goed doorgelopen van te voren, had welgeteld een eng plantje gevonden. Alleen niet meer aan gedacht om hem eruit te plukken, dus nu moest ik straks opzoek naar de engerd. Gevonden en alles afgevoerd. Volgende keer van te voren doen, leermomentje :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:22

haha yep :j Rotwerk als je het na die tijd moet doen :P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:23

Hier eergisteren ook weer een stuk gemaaid, 3x per dag schudden en het droogt als een gek.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:37

Vervloekte kleigrond :+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:33

krijg mijn boer nog niet eens zo ver om 2x per dag te schudden...
En hij dacht dat het wel snel zou drogen en vrijdag wel in de balen kon...
Wens is vader van de gedachte? ;)

Vanmorgen alles nog groen. Ben bezig het slappe kweekgras wat op bulten ligt er tussenuit te halen en voer dat zo lang het nog fris is in de paddock en bak en straks maar goed uitspreiden. Dat wordt vies spul als dat nat de balen in gaat. en doordat het zo slap en lang is schud dat minder goed los, zeker niet met 1x per dag schudden...
Achteraf gezien staat er meer op dan ik had gedacht.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:37

Hier ook, op sommige plekken kreeg ik de hopen amper opgetild := Ga zo nog even verder met keren en dan vanavond wordt het nog een keer goed geschud.

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:17

het weer valt hier nog weer tegen. Het heeft vanochtend nog geregend en het was donker. De zon probeert er nu een beetje door te komen. Achteraf toch maar blij dat we niet gemaaid hebben. We gokken op eind september, begin oktober voor nog een droge periode.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:18

Waar zit jij ergens? Hier schijnt de zon vollop en is het best warm.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:25

Hier in het noorden is het iig grijs :+

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:31

Bij mij in het noorden ook bewolkt, zon probeert er af en toe tussendoor te komen.

Liango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:35

@capopjekop: wij wonen tegen de waddenkust aan, hemelsbreed zo'n twee kilometer van de zee/wad/slik. Tegen de Noordelijke zeedijk.
Wij hebben deze zomer welgeteld vier dagen achter elkaar droog weer gehad (en dat was precies voldoende voor onze eerste snee hooi). De rest van het hooi wat hier in de buurt geoogst is, heeft minimaal één dag regen moeten verwerken terwijl het lag te drogen, maar het meeste is in de balen verdwenen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:04

Afbeelding
Zo is het bij ons nu, in de zon is het echt heet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:10

hahaha wrijf het er maar in :P