Vergeet niet om vooruit te kijken hè

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Emperorxx schreef:Nou het hangt er echt vanaf van zoveel factoren natuurlijk!
Ik heb onlangs een Fjord gekocht en ben er echt ontsettend blij mee!
Ik heb voor een fjord gekozen (kan ook haf, tinker ofso) omdat hij sterke benen heeft
en een super karakter. Dat was voor mij echt belangrijk.
Door zijn sterke benen hoef ik ook niet steeds op te letten of hij kreupel is of moet uitkijken of die zich niet pijn doet.
Het is natuurlijk je eigen smaak. Ik ben ook een liefhebben van Ierse Hunters, me vorig paard was een ier en hij was echt een goed paard.
Te goed voor mij op dit moment omdat ik dus naar school moet en me zusje kon mij niet helpen met rijden want hij was teveel voor haar.
Nu loopt hij mee in de jacht overal en vooral in het buitenland.
Je moet je goed beseffen dat een paard houden je leven wordt. Het is niet gewoon iets wat je kan doen wanneer je er zin in hebt.
Je moet het doen wanneer het paard het wil om het zo te zeggen. 6 uuur op stallen buiten zetten voeren, 7 uur weer voeren dan binnen zetten dan hooi geven. 10 uur weer hooi naar binnnen. Je bent er altijd mee bezig! Vooral als je naar school gaat zou ik er zelf heel goed over nadenken of jij je paard dan stil wilt laten staan zonder aandacht of iemand erop rijdt en jij geen tijd hebt voor je eigen paard.
Leuk leuk leuk dat je een eigen paardje krijgt, hoop dat je er snel uitkomt.
sanso schreef:dankje wel voor je reacties
maar als ik nou zon paard uit zweden zou laten komen... hoe kan je dan kijken of het klikt?
sanso schreef:Ik zit pas in de 3 e
Darkness85 schreef:sanso schreef:Ik zit pas in de 3 e
Ja en? Als je nu bijv een 8 jarig paard koopt, dan kun je er op rekenen dat hij zo ongeveer een jaartje of 25 word als je mazzel hebt. En dan ben jij 31. Dan denk ik dat jij al samenwoont en miss zelfs al kinderen hebt. Dus dat is echt iets om over na te denken.. Want tegen die tijd heb je veel andere kosten zoals huur en ziektekosten verzekering..