Maarja , waag je paard daar maar eens aan om dat te proberen , als je het dier kent als 1 of ander monster dan kan ik me voorstellen dat je dat niet durft , en sowieso ook dat stalgenoten niet de behoefte hebben om hun paard erbij te zetten

Maar het komt best voor dat zulke paarden bij een handelaar terechtkomen die zo'n paard dan weer aan iemand anders meegeeft die er geen weet van heeft en hem toevallig net op de juiste manier op de juiste plek zet waardoor ineens een hele andere kant van het paard opbloeit.
Het is echt verbazingwekkend hoe dieren (en mensen !) kunnen veranderen als de prikkels van buiten veranderen. Dus zeg nooit nooit

Voor de bestaande paarden moet je idd. naar het paard kijken , maar niet klakkeloos. Wel proberen om het beestje te stimuleren tot het functioneren binnen een "normale" huisvesting en groep.
En bij veulens dan wettelijke verplichtingen invoeren , want die zijn nog te vormen en sociaal te maken / houden. Dan komen er niet meer van die "rare" paarden bij. Althans niet door een verkeerde manier van opfokken , beestjes met een rare kronkel waardoor ze overdreven dominant zijn , hou je altijd.
Maar het zou al een heleboel "moeilijk gemaakte" paarden schelen die simpelweg niet degelijk hebben geleerd om te functioneren binnen een kudde op de wei
Alle paardenhouden is een compromis, de natuur bestaat niet voor een rijpaard.
). Vind ik wel eens irritant
, maar hem boeit het voor geen meter en hij gaat er niet minder om liggen rollen in het land.
Helemaal mee eens