noortje schreef:ik ken dit paard,
amadeus was van onze buren in bornerbroek.
Dit paard heeft van jongs af aan geweefd, niet alleen tijdens het voeren.
Als je meer over het paard wil weten dan roep maar.
Niet banketstaaf bedoelt"nou een beetje dan"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
skyrijdster schreef:hier iemand van tinte, ik volg deze soap sinds vorige week, eerst ff het hele topic doorgelezen. ben je wel ff mee bezig, pfff.
mijn 13 jarige dochter heeft amadeus op tinte verzorgt, en er mee gereden. zette amadeus op de wei, gooide hem los in de bak en meste hem uit en gaf hem te eten.
Ik moet even wat kwijt, dit lijkt wel een hele andere amadeus, tuurlijk amadeus is lomp en kijkt niet echt uit. maar wel met een hart van goud. stond altijd te kroelen met mijn dochter.
Ik vind dat chantal in een kwaad daglicht wordt gesteld, volgens mij heeft zij ter goedertrouw gehandeld, ook al weet ik dat een heleboel mensen een andere mening zijn toegedaan. en nu lees ik dat bij de oude eigenaren amadeus ook weefde.
Was dit ook bij chantal bekend?
Hoe gaat het nu met amadeus, ik hoop voor amadeus dat alles goed komt.
En nee ik ben niet chantal en ook olivera is chantal niet
Mariska_28 schreef:Daar heeft de verkoper op gegokt denk ik...
superwoman schreef:Ik ben het nog steeds wel met je eens dat chantal dit bij verkoop had moeten vermelden.
superwoman schreef:Yommie, ookal had chantal beter kunnen reageren etc, maar misschien heeft zij wel niet de mogelijkheden meer om hem terug te nemen. Hij moest immers ook met spoed weg.
Het gedrag van een paard kán erg veranderen wanneer ze worden verplaatst en wanneer er een andere eigenaar komt.
In dit geval was het beide.
Ook kan het gedrag beter worden na loop van tijd.
Deze verandering heeft het (blijkbaar) weer doen verslechteren..
Niet iedereen brengt een (wevend) paard terug![]()
(bij mijn 1ste pony had ik ook voldoende redenen bijv de 2e dag een blauw oog - heb er nog heel wat jaartjes veel plezier van gehad)
Ik ben het nog steeds wel met je eens dat chantal dit bij verkoop had moeten vermelden.
noortje schreef:dit paard heeft van jongs af aan geweefd, en niet een klein beetje. Het zou bijna onmogelijk zijn dat hij niet geweefd heeft bij de vorige eigenaar (chantal?)
Mocht hij daar echt niet geweefd hebben(wat ik me nogmaals niet kan voorstellen), waar is jullie hart voor paarden dan? Dat zou betekenen dat amadeus zich fijn heeft gevoeld op die plek(waardoor hij niet weeft) waarom zorgt men er dan niet voor dat het paard op die plek kan blijven?
Een paard die jarenlang geweefd heeft houd hier zelden nog mee op. (nog nooit mee gemaakt) dus ik kan eigenlijk niet geloven dat hij niet geweeft heeft bij 'tinte'
Yommie schreef:ik had op mp al gekeken voor stallen ,en daat stonden zo al 2 stallen in tinte, 1 was 175 euro per maand..nou dat lijkt me toch wel te doen als je zelfs op je paard een knzadel heeft liggen van 1650 euro?
Nee moest persee op de manege terug, en volgens mij omdat chantal al weet dat een draak is op een andere stal,en geen 1 staleigenaar blij is met zo een paard,die weeft etc..
superwoman schreef:Yommie schreef:ik had op mp al gekeken voor stallen ,en daat stonden zo al 2 stallen in tinte, 1 was 175 euro per maand..nou dat lijkt me toch wel te doen als je zelfs op je paard een knzadel heeft liggen van 1650 euro?
Nee moest persee op de manege terug, en volgens mij omdat chantal al weet dat een draak is op een andere stal,en geen 1 staleigenaar blij is met zo een paard,die weeft etc..
Spullen zeggen niet altijd iets over het geld wat iemand heeft. (ik ken haar niet)
Waarom moest hij toen eigenlijk met spoed worden verkocht?
Ik vind het idd ook wel vreemd dat zij hem alleen op díe stal wil hebben, aangezien dat ook niet de goedkoopste plek is (volgens mij!).
Zwaantje1985 schreef:Nou sorry maar als je een zadel van 1650 hebt, dan poep je de kosten van een stal van 175 euro p.m makkelijk uit.. Alleen voor haar wordt het een wat duurdere kostenpot want ik denk dat ze hem niet snel zal verkopen..
Het is niet echt een strakke actie van Chantal om ook haar rechtsbijstand in te schakelen want dat komt haar nog duur te staan
superwoman schreef:Zwaantje1985 schreef:Nou sorry maar als je een zadel van 1650 hebt, dan poep je de kosten van een stal van 175 euro p.m makkelijk uit.. Alleen voor haar wordt het een wat duurdere kostenpot want ik denk dat ze hem niet snel zal verkopen..
Het is niet echt een strakke actie van Chantal om ook haar rechtsbijstand in te schakelen want dat komt haar nog duur te staan
Dat denk ik dus niet.
Wanneer ze bijv onverwacht der baan is kwijtgeraakt of een iets niet door is gegan wat wel verwacht was etc ... kan best zijn dat ze daarvoor dat zadel heeft gekocht. Verkopen brengt relatief weinig op, dus probeer je dat uit te stellen kan ik me voorstellen.
Maar goed ik weet het niet - vind alleen het zadel geen bewijs dat ze meer dan genoeg geld heeft.
Zwaantje - zoals het er nu op lijkt heeft de rechter het straks voor het zeggen, niks is zeker of de ts het paard kan terug geven en of ze haar geld en onkostengeld terug krijgt.
Helaas is het niet zo zwart-wit
popeye2006 schreef:Ik heb al heel lang niet gereageerd, ik dacht laat maar het blijft toch welles nietes. Waarschijnlijk ook na mijn bericht.
Maar nu wil ik toch weer even reageren, helaas kan ik soms mijn mond niet houden. Dat is nu dus het geval. Mij haren staan letterlijk overeind en eigenlijk wil ik het liefste anderen aan hun haren trekken.
Het gaat hier niet alleen meer sec om de feiten, maar om wie gelijk heeft.
Ik heb al eerder gezegd ik ben het met Yommie eens betreft het weven, maar de manier waarop... Schaamteloos. En niet alleen Yommie maar ook anderen.
Yommie: Ik denk dat je helaas te laat bent met de dierenarts. In de wet staat 48 uur na verkrijgen van...
Zwaantje1985: Beoordeel mensen niet op materialen. En wees niet zo kort door de bocht. Situatie's van mensen zijn niet op papier te doorzien.
Yommie schreef:niet dus...en het gaat hier niet meer om het wel en nietus...noortje heeft al gezegt dat Amadeus al van jongs af aan weeft..dus kunnen de mensen van Tinte nog zo veel zeggen ...
Maar voor mij staat het nu vast...en zullen we nu wel zien hoe dit gaat aflopen...
superwoman schreef:Yommie schreef:niet dus...en het gaat hier niet meer om het wel en nietus...noortje heeft al gezegt dat Amadeus al van jongs af aan weeft..dus kunnen de mensen van Tinte nog zo veel zeggen ...
Maar voor mij staat het nu vast...en zullen we nu wel zien hoe dit gaat aflopen...
dan nog is het wellus nietus.
Het gaat erom dat chantal hiervan wist.
Op de manege is het blijkbaar lang niet (zo) duidelijk geweest, dus is het mogelijk dat chantal in het gelijk wordt gesteld... zeker omdat jij niet aan je onderzoeksplicht heb voldaan.
Bij verkoop hebben dus beide fouten gemaakt - iets waar de rechter zéker rekening mee gaat houden.
Aha, de manege is van haar oom, dus toch een reden om hem daar te willen stallen.
Er vanuit gaan dat er een plekje gemaakt kan worden vind ik erg kort door de bocht.
Net als het beoordelen op materialen, zoals popeye2006 zo netjes aangaf, is ook kort door de bocht.
Ken er die hun geld uitgegeven aan (dure) kleding, maar in huis nog geen bankstel hebben..Niet iedereen is hetzelfde!