[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:25

Ik heb dezelfde als Marjan Daihyo, laatst de goedkope versie van agradi besteld voor de wei vooraan, maar die is echt zacht en slap. Die van galaggher, de turbo cord is goed stevig en degelijk. Alle paarden hebben er hier ontzag voor. De goedkope gebruik ik bij een natuurlijke fscheiding, meidoorn en oude hiute afscheiding en mocht can mindere kwaliteit zijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:31

Goed om te weten. Zeker voor een buitenomheining wel belangrijk.
2 maanden terug een deel vervangen met deze: https://www.agrishop.nl/voss-farming-sc ... iders.html
Moet zeggen dat het goed houdt. Het is nu doornnat geworden en daardoor met opdrogen iets gaan hangen (heeft onder water gestaan). Maar op andere plekken is het nog wel mooi strak.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 14:32

Ethelate schreef:

Ik heb die laatste. Geweldig ding, tot ie kapot gaat. En dat gebeurt nogal eens.
IN het begin gaat het echt 'zoef' opgerold staat netjes. Na een paar maanden moet je er al aan jojoen om hem weer helemaal opgerold te krijgen. En laatst trok ik het oprol mechanisme helemaal doormidden. Niets meer aan te doen.

Heb wel weer een nieuwe besteld. Want ze zijn met het nieuwe paard er bij even onmisbaar om de bak af te sluiten. Maar hoor graag of er een meer duurzame optie is.
Heb er nu maar gelijk 2 besteld. 1 reserve......

Vanaf 2 krijg je korting bij agradi en dan een waardebon van 7,50 inleveren.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:27

MarjanB schreef:
Ik heb ook terra cord maar dan net de 1 duurdere versie

[ [url=m/i6G6A3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze: https://www.gallagher.eu/nl_nl/afraster ... 30-korting

Ha, dat is mooi! Dan kan ik jou direct een vraag stellen :D

Bij de doorgangen zocht ik naar klemisolatoren voor koord. Dus zodat, wanneer je de poortgrepen losmaakt, niet al je draad richting de grond zakt.
Maar ik kom ze alleen tegen voor lint. Hoe heb jij dat gedaan? Ik heb even een cirkeltje gezet om het punt wat ik bedoel.

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:38

Wij hebben bij poorten de draden geknoopt om ze vast te zetten. Sommige zelfs een losse draad voor de poort gebruikt die dan aan de vaste omheining zit geknoopt

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:39

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:42

Maartje_M schreef:
Wij hebben bij poorten de draden geknoopt om ze vast te zetten. Sommige zelfs een losse draad voor de poort gebruikt die dan aan de vaste omheining zit geknoopt

Mmmm...... ik probeer me voor te stellen hoe dat eruit ziet :o?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:46

Ethelate schreef:
Ik gebruik daar de poortgreepankers voor.
https://www.agrishop.nl/3x-voss-farming ... repen.html
Op korte stukjes laat ik het wel doorlopen naar het handvat, omdat ik daar dan makkelijk het cord weer strakker kan zetten.

Mmm, ja... die ken ik..... Maar dan moet je dus wel de draad knippen?
... het leek me zo handig dat het gewoon doorloopt tot aan de poortgreep........ Met lint heb je daar die klemisolatoren voor... maar zoiets lijkt er niet te zijn voor koord

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:50

Je hebt koordverbinders, is een soort gootje met plaatje en schroef in het midden. Zet die aan de poort kant tegen de isolator en draad zakt niet verder dan die isolator. Moet anders even foto maken, heb het op de wei op een aantal plekken zo opgelost.
Edit deze dingen zijn dat :
https://www.agrishop.nl/5x-koordverbind ... kking.html
Laatst bijgewerkt door tamary op 03-03-22 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:51

tamary schreef:
Je hebt koordverbinders, is een soort gootje met plaatje en schroef in het midden. Zet die aan de poort kant tegen de isolator en draad zakt niet verder dan die isolator. Moet anders even foto maken, heb het op de wei op een aantal plekken zo opgelost.

Ja! Dat is het! Nou.... daar heb ik er genoeg van. Slim zeg!!!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 15:56

Ninx schreef:
Maartje_M schreef:

Mmmm...... ik probeer me voor te stellen hoe dat eruit ziet :o?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo zit het hier bij de bak. Maar ik bedacht me dat ik op alle andere plekken alleen maar een poort met 2 kanten handgrepen heb zodat de hele poort eruit kan :+

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:04

Maartje_M schreef:
[ [url=m/MqZKQI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Yi98CC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lwUfld.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo zit het hier bij de bak. Maar ik bedacht me dat ik op alle andere plekken alleen maar een poort met 2 kanten handgrepen heb zodat de hele poort eruit kan :+

Aaaahhhhh!!! Hebbes! Heb je geen stroomverlies door knopen of valt dat mee?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 16:11

Nee dat valt mee. Heb nu vooral stroomverlies omdat we dringend nog moeten snoeien :+ Normaal staat hij wel constant mooi hoog

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:16

Ik heb em er ook gewoon omheen gedraaid waardoor ie zichzelf vast trekt en de boel op spanning blijft.

Kan straks wel ff een foto maken. Heb trouwens wel de Gallagher isolatoren en dat zijn rot dingen om de boel los te maken want er zit een haakje in :')

En hier ff opgesloten in de paddock iets met nu dr andere voet die in het lipje van de ijzer stond..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 17:21

Ik heb zo n lint poortset van gallagher, 3 lagen lint op 1 greep vast. Is wel handig want dan hoef je niet alles apart te doen

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 18:21

tamary schreef:
Edit deze dingen zijn dat :
https://www.agrishop.nl/5x-koordverbind ... kking.html

Bedankt voor de tip :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:12

Die oprolingen heb ik gehad, diverse merken en zowel lint als koort maar ik weet niet wat ik verkeerd doe maar ze rollen vaak ineens ontzettend slecht of nog maar half op
Na de verhuizing heb ik ze dan ook weggedaan en gewoon overal draad gespannen ook bij de doorgangen

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:17

Ninx schreef:
MarjanB schreef:
Ik heb ook terra cord maar dan net de 1 duurdere versie

[ [url=m/i6G6A3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze: https://www.gallagher.eu/nl_nl/afraster ... 30-korting

Ha, dat is mooi! Dan kan ik jou direct een vraag stellen :D

Bij de doorgangen zocht ik naar klemisolatoren voor koord. Dus zodat, wanneer je de poortgrepen losmaakt, niet al je draad richting de grond zakt.
Maar ik kom ze alleen tegen voor lint. Hoe heb jij dat gedaan? Ik heb even een cirkeltje gezet om het punt wat ik bedoel.

[ [url=m/aeKwaf.png]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding

Niet op 1 draad doorgaan bij een doorgang maar afkoppelen en een nieuwe draad met alleen poortdoorgang maken. zo heb ik he..
Toevallig heb ik n u de poortdoorgang open en hangt die aan een andere paal vast maar zo gaat de andere draad niet doorhangen4

@MarjanB beterschap

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 19:24

Cemlys schreef:
Ik heb zo n lint poortset van gallagher, 3 lagen lint op 1 greep vast. Is wel handig want dan hoef je niet alles apart te doen

Hebben wij ook, alleen zit er 1 tussen die ze open doet. Dus alle openingen met touwen extra vastgebonden.

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 00:26

Heeft hier iemand van die metalen schuilstallen van schuilstallen.com? Bevalt dat? Is het groot genoeg? Kun je er slowfeeders aan hangen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 06:47

Ik lig wakker… hoeven van kaatje… alweer. Zit toch te twijfelen om dr ijzers er maar af te houden. Hebben jullie tips voor een goede bekappen regio Boxmeer? Via de site van Heleen Davies kom ik karin van burk tegen. Maar die is verder onvindbaar?

Reden dat ik grote twijfels heb:
Afbeelding

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 07:57

Ik ben twee jaar geleden naar Mill verhuisd, was een drama om een smid te vinden.
Niemand nam nieuwe klanten aan, hoop voor je dat het nu beter is.
Heb zo ook niet echt tips voor je. Op mijn werk hebben ze Julian Peters maar dat is een normale smid, denk dat jij een natuurlijk bekappen bedoeld of niet?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:02

Ja ik heb nu een normale smid wie goed aangeschreven staat. Toch krijgt hij de hoeven ook niet goed en als ik met mijn beperkte kennis kijk denk ik tja dit moet denk ik toch anders. Dus vandaar meer het idee om naar natuurlijk te gaan kijken.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:19

Daihyo schreef:
Heeft hier iemand van die metalen schuilstallen van schuilstallen.com? Bevalt dat? Is het groot genoeg? Kun je er slowfeeders aan hangen?

Afbeelding

Afbeelding

Staat er sinds januari. Erg blij mee. Ze zijn niet heel diep. Maar de paarden kunnen uit de wind staan. Dit is de 6 meter brede.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:44

Ah nice! Ziet er goed uit. Hoe hoog heb jij 'm? De hoogste denk ik? En huur of koop?
En je kunt dus wat aan het frame hangen. Handig :j
Heb jij er alleen zand in liggen of onder het zand ook nog bestraat of iets?