Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:36

Antheman, fijn van Vliegje! Hopelijk snel vergeten!

Palousa, lijkt me idd eng!

[***], proficiat met de job!!

Marjo, die new forest heeft een leuke kleur! <3

Veel ijslanders hier.

Afbeelding
Dit is die van men tante (80jaar oud en gaat nog elk week op dagritten).
Ik ben 1,73m. Pony zal de 1,40 zeker niet halen.

Afbeelding
Cream is 1,53m

Afbeelding
Play is 1,48

Afbeelding
En Washaki is 1,65m

Heb ik hier trouwens ooit de foto laten zien van hoe ik Play gekocht heb.
http://boktimg.nl/img/m/P629Pj.jpg

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:38

Wauw!!!!! Die is opgeknapt! Hoe oud was Play toen je hem/haar kocht? Wat een schriel ding zeg.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:39

Wat een mooie foto's allemaal. Ik bedenk me nu dat ik die volgens mij helemaal niet heb. Wel van de paarden, maar niet met mij erop. Daar moeten we eens even iets aan doen. Het is dan wel handig als je met wat meer bent :o

Caily dat is een behoorlijk stukje naar jou toe, bijna 2 uur, maar wie weet maak ik er eens een dagje van. <3 En je Tinkers zijn echt mooi. Ik vind het toch wel een super mooi ras en voor mij aan huis heel geschikt. Ben benieuwd hoe dat straks gaat rijden. Marinka rijdt echt super en heeft hele fijne gangen. Die hoeft nog lang niet weg met haar 22 jaar.

Desert Trail daar zou ik ook graag heen willen. Zag het dit jaar op fb voorbij komen. Hoop dat ik het op tijd zie om er ook een keertje heen te gaan. Lijkt me super leuk.

Ik ben zelf 1,71 en Marinka is 1,63 Dat vind ik echt een fijne maat. Ik kan er nog goed zo opstappen. Moet dan wel even mij BP open laten en dicht doen als ik er op zit, want anders lukt het echt niet. Vorig jaar heb ik nog een ongelukje met Marinka hier op het erf gehad. We hebben een klein zeilbootje en die waren we aan het schilderen. En ipv dat die op de trailer stond lag die op de kop op de grond. Dat vond Marinka erg spannend. Mijn aandacht was even afgeleid toen ik vond dat de kinderen even iets te dichtbij stonden. En ze met verder weg, reageerden met 1 klein stapje. Toen ik me daar even mee bezig hield dat ze echt even weg moesten gaan stapje Marinka op mijn voet. Ik verloor mijn evenwicht en viel naar voren. Op dat moment raakt Marinka in paniek. Het heeft enkele maanden geduurt voor dat ik het weer helemaal kon reproduceren. Maar ze is uiteindelijk van links naar rechts over me heen gelopen. Ik zat soort van gehurkt op de grond. Ik voelde dat ze mijn hoofd raakte, maar dacht ook meteen. Gelukkig dat viel mee. Ik ben opgestaan en heb haar op het gras gezet, waar ik dus al bijna was en heb het halstertouw los gemaakt. Toen werd ik heel misselijk. Mijn voet deed heel zeer. Marcel vroeg wat is er gebeurd je zit helemaal onder het bloed. Ik dacht nog, hoe kun jij dat nu zien. Mijn voet staat in het gras. Maar ik had een gat in mijn hoofd en daar liep het bloed over me heen. Gelukkig viel het mee en was ik erg misselijk en kon ik bijna niet meer praten door mijn voet. Maar Marcel wist niet wat hij moet doen. Hij zag alleen mijn hoofd en iemand die heeeel verward deed. haha. Resultaat, hoofd gehecht met mijn eigen haar en mijn teen gebroken en gespalkt. Nog dagen hoofd pijn gehad, en mocht mijn haar niet wassen. hmmm lekker met al het bloed er nog in. De kinderen hebben het er nog vaak over. Die stonden er met de neus boven op natuurlijk. Dat doen ze nu tenminste niet meer. Als mama zegt achteruit. Weten ze nu dat ik dat echt bedoel als we bij de paarden zijn.

Er komen echt super mooie foto's voorbij.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:43

Vermoedelijk een jaar of 3.
Eigenaar was hem vooral vergeten eten te geven en als ze dan eten kregen was het iets dat niet echt geschikt was voor paarden.

kvulden, wow wat een verhaal. Kan me voorstellen dat dat schrikken was, voor iedereen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:44

Agh jeetje arme arme Play! Overigens was Shadira vergelijkbaar toen ze bij mij kwam. Heeft maanden geduurd voor ze op normaal gewicht was.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:48

Ik ben maar een kleine smurf van 1.58. Ik heb echt helemaal niks met grote paarden.
Ik denk dat Fjorden en Haflingers wel te vergelijken zijn qua coolheid. Maar het moet je aanspreken of niet. Waar de voorkeur van Kristel naar fjorden gaan, gaat mij voorkeur naar haflingers.
Kan er niet echt de vinger op leggen waar het bij mij aan ligt....

Ik op mijn haflinger merrie tijdens de Eper paardenvierdaagse
Afbeelding

Ik op mijn haflinger ruin thuis in de wei
Afbeelding

En mijn hele kudde:
Afbeelding

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:51

Hij is eerst in de breedte gegroeid en daarna in de hoogte. Hij is enorm lang puppy gebleven. Heeft bijna 2 jaar gekost. In het begin heel voorzichtig met voederen. Stond ook onder constante controle van de dierenarts, heeft aantal keer ontsteking op de lever gehad of alleszins afwijkende bloedwaarden.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:55

Jeetje, Play is goed opgeknapt!

Kvulden, dat is ook echt schrikken zeg, voor iedereen!

Palousa_Boy, dat is echt zo'n nachtmerrie van mij... Gelukkig ben jij er goed vanaf gekomen en kun je het navertellen!
Laatst bijgewerkt door Bnet op 06-05-24 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:58

Echt ellende foto's heb ik niet.
Hij was modder vet. En hele slechte hoeven. En kwam 4 u per dag buiten.
Hij is nu heel happy Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:59

Jullie passen er allemaal netjes op :)

Tinky: wat heb je toch knappe ijsco's! :D

Kirr: wat zag Play eruit zeg, vergeten eten te geven???? Kan er me niks bij voorstellen, arm dier...

Rijfoto's, ken het probleem Fabster, 'k rij ook meestal alleen :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:00

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Marinka zich inhield. En door dat ik viel ze mij even echt uit het oog was verloren. Ze maakt een zijwaarts huppeltje en naar mijn idee meer op haar achter benen. En schrampte mij met haar voorbeen tegen het hoofd. Toendertijd met de buitenrit toen ze uitgleed bleef ze ook staan tot mijn voet los kwam en rende daarna weg. Toen ik nadat ze over mij heen liep opstond stond ze ook nog gewoon naast me. Alleen aan de andere kant. -O-

Mooi hoor die foto's als ik dan die western zadels weer zie bij Kirr en Sure_lee ga ik toch weer twijfelen. Ik heb daar nog nooit opgereden. en moet straks toch weer iets nieuws aanschaffen voor Rosie maar weet niet of het wel of niet mijn ding is. :#

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:04

Je mag hier altijd komen testen hoor ;-)!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:07

Hier ook hoor! :)

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:10

Dat is aardig Kirrr Weet niet waar je woont, maar ter zijner tijd neem ik misschien je aanbod aan.
Oh haha ik wil het plaatsen en Sure_lee heeft ook al gereageerd, dus dat gaat dan vast goed komen. haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:11

Marjo89 schreef:
Echt ellende foto's heb ik niet.
Hij was modder vet. En hele slechte hoeven. En kwam 4 u per dag buiten.
Hij is nu heel happy [ [url=m/75I0vV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo ziet hij er nu ook wel uit vind ik!

Fijn dat je hem een leuk leven kan geven verder. :j

Ik weet ook nog niet wat ik leuker vind, Fjorden of Haflingers. Nou ja, ik heb de tijd.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 11:13

Haha Wendy, nu worden we natuurlijk nieuwsgierig naar jouw man op de pony

Bouw van het paard scheelt voor het plaatje met de ruiter zeker een heleboel, maar persoonlijk voor mijn ruitergevoel nagenoeg niks. Behalve dat Bo zo breed is dat ik er last van krijg met mn broze bekken, in de zomer had ik gelukkig nergens last van.

Mooi trio Tinky! Rij je ze nog steeds alledrie, als je rijdt?

Wauw toffe foto karev, lijkt wel buitenland

Ik moet hier wachten totdat er een dood gaat voor er een bij mag, maar hoef er voorlopig echt geen bij, maar goed ook, van ze zijn 6 en 1...

Play is opgeknapt! :oo

Haha kvlden, als je wilt weten hoe het voelt moet je eigenlijk binnenkort eens komen. Nu heb ik Bo nog en kan je mooi het verschil voelen. Want Kyra is een compleet ander type dan Rosie, echt zo'n warmbloedachtige, en dat voel je ook. Vind ik om te zien verschrikkelijk, maar het voelt stiekem wel erg fijn en die gedrevenheid om te lopen vind ik heerlijk!

Die laatste foto is gezellig Sure_lee!

Voorkeur Fjord of Haflinger heb ik niet, heb buiten de Tinkers ook niet zoveel ervaring met koudbloeden, van beide rassen wel eens eentje, net als eens een fries, maar voor mijn Tinkertijd reed is New Forest, Welsh of grote-grote sportpaarden, compleet anders dus.

Ik heb besloten mijn western/boomloze set te gaan verkopen. Stiekem wel even slikken, maar het zijn maar spullen. Komt in de toekomst wel weer wat anders, en wie weet wel soortgelijk. Dus mocht iemand (kvlden) geïnteresseerd zijn...

Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:13

Haha Caily, maar ik kan toch niet zo maar een zadel kopen??? Of werkt dat bij western zadels anders? Dat moet toch goed passen?

Het zonnetje begint hier door te breken en het is nu 9 graden dat gaat straks nog oplopen naar 11 graden. Wat denken jullie kan ik Rosie gaan wassen? Niet omdat ze zo vies is, maar helaas heb ik dit weekend toch de eerste korstjes ontdekt -O- -O- -O- -O-
Ze kan na die tijd wel op stal. Ik heb nog niet echt een deken voor haar. Ik heb een fleece van de shet en een badstof en winterdeken van Marinka. Ik weet ook niet of ze dat wel wil. Eventueel kan ik ook binnen wassen als dat moet. Wat denken jullie?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:15

Het zadel van Caily is boomloos. Dat pas over het algemeen makkelijker dan met boom. Ik heb zelf ook boomloze zadels. Met mijn hafjes die steeds van dik naar dikker en naar dik gaan is een zadel met boom niet te doen :+ . Dan past hij de helft van de tijd niet.

Ik denk dat je met dit weer prima kunt wassen hoor. Ff op stal totdat ze op de huid droog is en dan weer lekker buiten spelen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:17

Verder kun je bij de Barefoot de pommel verwisselen mocht die niet passen.
Het is wel aan te raden om er eerst op te gaan rijden, want niet iedereen vindt de bf's lekker rijden.

@caily: heeft deze VPS??

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:21

Klopt. Ik wilde graag een bf. De zadels die ik nu heb zijn merkloos. Een Bf arizona gekocht. Maar ik vond het echt niet fijn zitten. Minder dan dat ik nu heb. En ik ga voor nog beter! Dus maar weer verkocht. Ik wil wel graag een keer het zadel van Kristel proberen. Die bf komt het dichtst in de buurt bij wat ik nu heb aan merkloos.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:23

Ik heb begrepen dat een nieuwe Bf wel even tijd nodig heeft om 'in te zakken' dus dat ie de eerste tijd idd wat minder lekker kan zitten.
Vreemd genoeg zien we bij een BM (Bob Marshall) eigenlijk liever niet dat ie 'inzakt' :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:54

Wat is de reden dat jullie voor een western zadel hebben gekozen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:13

kvulden wat een verhaal en wat zullen je kinderen onder de indruk geweest zijn :(:)

Ik moet zeggen dat ik in al die jaren dat ik met paarden bezig ben, toch bar weinig heb opgelopen.
Ik zit al 45 jaar in de paarden ondertussen en heb 1 x een hersenschudding opgelopen na een val van een snert paard van iemand anders, 1 x mijn vingertopje wat versneden met het scheerapparaat tijdens sokken scheren van een jonkie en dan vorig jaar mijn enkel gebroken maar dat had helemaal niet gehoeven want ik viel perfect op mijn kont in het mulle zand, er stond alleen iemand gruwelijk in de weg waardoor mijn kuitbeen knakte.

Ik heb een niet helemaal normaal binnen-bekken(daarom ook 3 x keizersnede) en daarom zit ik prettiger in een westernzadel.
Ik heb zowel boomzadels als een BM, maar dat is ook het enige boomloze zadel wat lekker zit voor mij en ik heb bijna alles geprobeerd.

Vliegje mag naar huis *\o/*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:16

Oh ik ben trouwens 1.70 groot en op dit moment veels te zwaar, familie kwaaltje helaas van vaderskant, en een gebroken been helpt dan ook helemaal niet dus ik moet flink gaan afvallen.
Gelukkig is Blue met zijn 1.56 en tegen de 600kg gelukkig een stevige jongen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:19

Oh dat vind ik wel bijzonder om te horen. Ik heb behoorlijk weke bekkens. Heb veel last gehad van bekkeninstabiliteit bij mijn zwangerschappen. Ik dacht dat nou juist daar om een westernzadel minder goed zou zitten. Mijn zadel nu heeft vooral een hele hoge achterkant en dat vind ik wel fijn rijden.