Joman schreef:September was voor mij schrikbarend duur. Nu is het halverwege oktober, en komt er als het goed is niets meer bij:
- Stalling 2 paarden: EUR 500,--.
- Huur wagentje: EUR 140,-- (incl extra km).
- Hooinet, voerton en voerschep: EUR 40,--.
- Voer: EUR 72,-- (Dit is voor 2 paarden voor ongeveer 2,5 maand)
- Dekens, hoofdstel, rijbroek: EUR 228,--. (Dit was in een outlet; ik heb ongeveer 350 euro korting gekregen op de producten).
- Supplement om paard op rust ook rustig te houden: EUR 30,--.
- Smid: EUR 30,--
Totaal: EUR 1.043,--.
Duur grapje weer, deze maand. Ik merk dat ik vrij gemakkelijk ben met uitgaven omtrent de paarden. Ik moest mijn paard vervoeren in een wagentje en had geen hooinet om te vullen. Uiteraard zou ik dit misschien kunnen lenen, maar dan koop ik er meteen een. Wie weet komt het nog eens van pas.
Het zijn voor mij dure maanden ivm ernstige blessure van mijn paard. Dat betekent hoge dierenartskosten, speciaal voer (waarvoor ik ook een ton moest hebben om het op te bergen), een supplement om mevrouw rustig te houden etc. Het is even behelpen...
November voor mij:
- stalling: 500€
- voer: 40€
- huur wagentje: 170€
- medicatie paard: 66€
Helaas is de blessure van mijn paard verergerd ipv verbeterd. Hierdoor zullen er nog een aantal dure maanden aan komen. Alleen de stalling wordt de aankomende maanden daardoor al 1500€ per maand. Daar komen nog onderzoeken etc bij. Waardoor ik de aankomende 3 maanden zeker uit kom op 2000€ per maand.
Misschien is dit een eye opener voor mensen die een paard willen kopen. Binnen een half jaar ben ik 10.000€ aan dierenarts kosten verder. Zo kan het helaas ook lopen...