Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:02

Jeetje, wat een geluk bij een ongeluk dat de trailer en paard al thuis waren. Beterschap

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:38

rover_ schreef:
Ah Marit helder, had je die beige netten? Hier een nieuw paard die daar niet uit wil eten. Staat nu nog naast de anderen en krijgt uit net met mega gaten. Heb nog een groene met dunnere koord mazen, ga ik ook eens proberen.

Nee, ik heb netten van Zeldenrust haystack in m’n bakken, en heb 2x een Harry horse blauwe en een zwarte van kramer.
Maas 4.5 is voor mijn kleine pony’s natuurlijk al groot.

Heb nog enkele 3x3 hangen/liggen voor t geval ze toch keer wat meer eten.
Ik heb 10 - 13 voerplekken voor 4 pony’s

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:07

Jeetje, Kletskoekje, dat is ook schrikken! Heel fijn dat er geen trailer met paard achter de auto hing, maar het is ook de bedoeling dat jullie heel blijven... :(:)

Wij hebben in principe elke dag iemand thuis overdag om hooi te voeren, maar ik blijf toch nadenken over de feed x gate timer of soortgelijke oplossingen. De prijs vind ik toch wel pittig voor zo'n simpel apparaatje. Zeker als je er een aantal nodig hebt en helemaal met het bijbehorende roldraad. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat ze hier achter 1 simpel draadje blijven (dat ook nog eens heel snel knapt) als ze gewend zijn om achter 3x 40 mm lint te staan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

Heftig KK. Hopelijk alleen spierpijn, verstandig om maandag naar de huisarts te gaan.

Lorette, ik hik tegen hetzelfde aan en ga nu dat zelfbouw systeem maken. Die met hangslot met timer. Worden hier dan 2 hangsloten met of 2 veren die gebruikt voor doorgangen of 2 oprol poort doorgangen.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:19

MaritB schreef:
Lekker aan het rijden Boemel, jammer dat t afvallen nog niet helemaal wil.

Kletskoekje sterkte met de migraine en de nekklachten van het ongeluk!

Doortje is sinds half September ook al 2x geschoren, ik ben wel gewend elke maand te scheren bij de Shet en mini’s.
Polly ga ik ook doen, Joep weet ik nog niet.

M’n pony’s lopen nu zo’n 2-3x per week voor de wagen. Doortje loopt vooral met m’n dochter, gaat leuk!

Polly lijkt nu wel weer echt slanker te worden, het hele ronde gaat er af. Ze was echt een mega ballon en ook 14kg aangkomen, binnenkort weer wegen.
De kruiden lijken iig wel te werken :)
En ze lijken allemaal meer rust te hebben nu ik uit grotere maas voer en echt zorg dat er altijd nog hooi is.
Het was even volhouden maar lijk nu echt minder mest te hebben, met zelfde hoeveelheid hooi. Ze zijn ook heel relaxed en bewegen veel over de track :)

Bram is Polly aan het inrijden :)
Daar alleen filmpjes van.
Fleur heeft laarzen gekregen. Staat chique!

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Zo was Polly eerst:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Jij hebt die kruidenmix door iemand laten samenstellen toch? Meen me te herinneren daar ooit iets van gelezen te hebben. Zou je nogmaals willen delen wie dat was?

Bounty moet ook nog een kilo of 40 afvallen. Hij heeft EMS maar kan niet tegen de medicatie. Donderdag krijgt hij zijn 2de acupunctuur behandeling dus hopen dat dat werkt. Maar zo niet heb ik graag vast iets achter de hand. :D

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:00

Ik heb de kruiden/protocol vanuit de darmencursus van de paarden therapeut. :)
Er zijn ook wel deskundigen van de opleiding die kunnen helpen :)
EMS komt ook voor in deze cursus (en tips en tricks)