Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:31

Mij trekt het ib totaal niet :D Ik hoor nu al veel te veel geluiden 's nachts dat ik blij ben dat er een raam en hor de buitenwereld scheidt :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:38

Paar jaar terug ook eens gedaan, slapen in de tuin....
En ik kan je vertellen, oorwormen gaan echt in je oren zitten....

Sindsdien slaap ik weer braaf in de slaapkamer waar het gisteren 28 graden was....

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:41

Gadverdamme…….. ik ben wel blij met onze rolluiken en openslaande tuindeuren in mijn slaapkamer. Dat scheelt veel. S avonds is het 25 graden en s ochtends weer 20. Dat met volledige huis en ramen op het zuiden en veel zon…….

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:43

@DP: ik weet meteen weer waarom het niets voor mij is :D

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:50

Ik heb een airco op mijn slaapkamer, heerlijk. Ook veel zonwering tegenwoordig. Enige plek waar nu een ventilator staat te draaien is in de woonkamer. We zijn veel binnen deze warme dagen. Buiten is er niets aan.

Vanochtend vroeg, eerst hondje uitgelaten en toenmet Vera en Bennie getraind. Vera weer voor de sulky gezet en alleen gestapt. Bij de start nog best spanning, dus ML liep mee met een halstertouw, just in case. Maar alles goed gegaan en fijn kunnen werken. Toch nog wat gesleuteld aan het tuig en de sulky ligt nog steeds niet in balans. Gedoe... Bennie ondanks de warmte toch nog aan het werk gezet; hij is al maanden zijn linkergalop kwijt. dus veel aanspringen, verkeerd en dus weer terug. Nu staan ze lekker gedouched, gepaneerd en ingepakt in de wei...

Over paar weekjes gaan we voor het eerst sinds, weet ik hoe lang met vakantie. We hebben oppas kunnen regelen, dus we kunnen lekker op pad met de vouwwagen. Kijk er naar uit en ook tegen op. Lastig om alles aan een ander over te laten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 11:17

De kinderen slapen al de halve vakantie in een tent in de tuin, wij gaan deze zomer niet weg en zo hebben ze toch net wat meer vakantie gevoel. Ik slaap toch liever in mijn eigen bed.

net heerlijk gereden, bos ws nog koel. 3 haspels met sproeiers, 3 pompen en een hoop slangen op een rij, maar de gedumpte asbest buizen naast het pad vond hij eng en de rest niet. Gek paard

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 11:33

DuoPenotti schreef:
Paar jaar terug ook eens gedaan, slapen in de tuin....
En ik kan je vertellen, oorwormen gaan echt in je oren zitten....

Sindsdien slaap ik weer braaf in de slaapkamer waar het gisteren 28 graden was....

:') :))

Mijn vader slaapt al maanden buiten met zijn vriendin, maar wel luxe, een bed onder hun overkapping met een muggennet (klamboe) overheen. De hond vindt het fantastisch want op het buitenbed mag hij mee slapen *D

Laatste dag van de hittegolf vandaag {:} kijk zo uit naar een beetje regen!

@Karin: haha, koud? Waar woon je, de Noordpool? :')

@Belker: heel leuk zo mennen! Doet ze goed!

@horsii: jaloers op je trekkertje, dat zou 'k hier ook nog wel willen. Maar heb niet zo direct een plek waar ik hem handig kan parkeren.

@greendragon: herkenbaar gevoel over op vakantie vertrekken. Mijn ervaring is dat je het eenmaal op bestemming wel beter kunt loslaten. Misschien niks voor jou, maar wij zetten de camera op de paarden als we op vakantie gaan en kunnen ze dan via de smartphone bekijken. Geeft soms wel meer stress dan geruststelling als ze net buiten beeld staan :+

en nog heerlijke foto's van een strandritje gezien <3

Hier is het gras ook een dorre, knisperende boel... en hoesten door het stof doet de pony van mijn zus (helaas) ook regelmatig.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:09

@Solleke_Noah de laatste dag van de hittegolf? Hier inmiddels geen regen meer voorspeld voor donderdag en diezelfde donderdag is het voor het eerst onder de 25 graden in de voorspelling. Kan je wat weer vanuit daar ook naar hier sturen?

Het huis is opgewarmd dus koeler dan 25 graden wordt het niet meer.
De stal koelt ‘s nachts ook niet meer verder terug dan 23 graden. De paarden hebben inmiddels een ventilator gekregen…

En gras, tja wat was dat ook alweer?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 13:30

Ai, bij jullie dus niet? Morgen is hier 24 graden en regen voorspeld!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:40

28 zonder regen. Dinsdag 29.
Met geluk woensdag regen.
Maar wel onder de 30.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:45

Ik zit wat dichter in de buurt van DP qua het weer. Er was voor maandag regen voorspeld maar dat was alweer verdwenen van de weersvoorspellingen vrijdag. Hier trouwens woensdag geen regen voorspeld vooralsnog. Waarschijnlijk zitten wij net te zuidelijk.

Het zal zo om en nabij de 30 graden zijn de komende dagen. Zag dat het ‘s nachts niet koeler wordt dan 22. Maar goed, hopelijk geen 34 meer zo als nu.
Maar begin van de week was het al flink warm. Maandag was het al boven de 25 graden dus ben er ook wel klaar mee nu.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:46

Het is 's nachts best fris, dus zet alles tegen elkaar open.
Het is nu buiten echt heel warm. Ze voorspellen hier woensdag regen, maar verder zijn de komende 2 weken weer zonovergoten en best warm. Dus ik zie het niet gebeuren dat de boel bijtrekt buiten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:20

Ik heb vanmiddag maar wat planten gesproeid, want die zagen er uit dat ze het écht hard nodig hadden. Hopelijk was ik daar nog op tijd bij.

Hier nu ook 25,5 binnen en zal nog wel oplopen. 's Avond frist het pas laat op en ik laat niet alles tegen elkaar open staan als ik op bed lig :D

Net was de zon even weg, maar nu is ie er al weer.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:24

Het is bij ons in huis nu 29 graden.
Zonwering kan niet overal aangebracht worden omdat er nog gestuct moet worden.

Overdag brengen we door onder de terrasoverkapping met de ventilator aan.
S nachts ook slapen met ventilator aan.

We hebben de middag doorgebracht met statiegeldflessen retour brengen en boodschappen doen. Heerlijk koel in de supermarkten. Helaas hadden heel veel mensen hetzelfde idee :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:05

Even een vraagje. Ik heb met iemand uit de buurt afgesproken dat ik 2e snede hooi afneem. Het gras moet echter nog gemaaid worden. Ik vraag me af of dat gezien het droge warme weer nog wel kan. Niet dat het straks meer stro geworden is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:09

Op eea manier kan ik niet tegen ventilators. De kombinatie van de konstante windvlaag of nog erger het gedraai én het geluid van de motor storen op eea manier mijn motoriek; ik word er duizelig en 'eng' van.

@boemel: gezien de temperatuur heb je daar wel kas op. Misschien als het gemaaid wordt als er nog iets meer blad aan zit (dus niet te grofstengelig) én het ligt iets korter voor het gebundeld wordt (drogen doet het nu super snel).

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:10

boemel schreef:
Even een vraagje. Ik heb met iemand uit de buurt afgesproken dat ik 2e snede hooi afneem. Het gras moet echter nog gemaaid worden. Ik vraag me af of dat gezien het droge warme weer nog wel kan. Niet dat het straks meer stro geworden is.

Ik vraag me af of het niet afsterft met veel suiker opgeslagen gezien de warmte.
Ik zei vanmorgen nog tegen mijn man dat er best een buitje over kan en dan pas maaien.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:12

Wij hebben aan de buitenkant van de ramen schermen zitten die met zuignappen vastzitten, scheelt al heel veel voor de warmte. Het uitzicht is alleen minder maar dat nemen we maar voor lief.
‘s Nachts koelt het hier helaas maar minimaal af. Sowieso was het afgelopen nacht nagenoeg windstil.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:14

Geen idee of je op suikers moet letten? Die zijn nu waarschijnlijk erg hoog.

Wij hebben afgelopen week gemaaid.
Volgens de loonwerker hadden we niet langer moeten wachten want het staat idd uit te drogen terwijl het staat.
En dat beetje regen gaat dat niet veranderen.
Hier was het verder nog wel oké.
Maar ivm suikers iets wat ik niet wil.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:24

Ik dacht dat suikers in hooi/gras erg hoog zijn in het voorjaar en het najaar (ivm koude nachten = 'antivries' aanmaken) én na een tijd van lange droogte als het daarna even flink geregend heeft.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:34

Vind het zo zonde dat alle bomen al in herfstkleuren schieten en al blad verliezen. Dan is alles zo kaal al.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:41

Hier zijn de krentenboompjes al haast helemaal kaal. De grote beuken en eiken zie ik nog niet veel aan (behalve dat het eikels 'regent').

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-22 17:18

manzano schreef:
Vind het zo zonde dat alle bomen al in herfstkleuren schieten en al blad verliezen. Dan is alles zo kaal al.

De populieren zijn hier ook al hun blad aan het afgooien. Ze hebben het nog lang volgehouden maar afgelopen dagen was de genadeslag.

@boemel: pfff zo warm bij jullie in huis! :(:)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:39

Ja, het is erg warm bij ons in huis, maar ik heb er niet echt last van hoor.
We zijn nagenoeg alleen maar buiten.
En we slapen met ventilator, dat gaat prima.

Kamperen in de tuin, doen de kids ook wel. Die vinden het fijn.
We hebben ze wel even duidelijk gemaakt dat ze ons s nachts niet wakker hoeven te maken omdat er een beestje in de tent zit :D

Volgend jaar wil mijn vriend een loungebank voor onder de overkapping zelf maken. Dan wil ik het graag wel zo dat we er beide kunnen slapen. Nu gaat dat net niet helaas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:05

Het heeft hier geregend, ik hoorde het toen ik on bed lag. Maar in de paddock is e niets van te zien, alleen op het vieze deksel van de kliko zie ik de opgedroogde druppels nog liggen.

Overigens kwamen er hier iets voor 7 ook de nodige sirene's langs; bleek een brand te zijn op de Immenweg ong een km hier vandaan.
https://www.gelderlander.nl/ede/brandwe ... ~a11ad204/