Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:34

Haha...daar is onze tinker ook wel geschikt voor!

Eerder gewoon met de koets en alles erachter blijven.
Was de koets de stopper, ideaal!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:36

Ik denk dat ik meer het slag paarden heb die dan een bots-pony nodig heeft, dan een bots-pony is. Al kan die jongste vooral heel leuk springen op dr plek. Gelukkig zit ik daar nog niet op. Als ze wat moet is ze nagenoeg altijd braaf kan ik nu, en hopelijk ook dan, zeggen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:55

Zo dat was even flink bijlezen!

Over grote mensen op kleine paardjes gesproken...
Afbeelding
Mijn man op een retegroot mongools paard :j tijdens onze huwelijksreis. De volgende dag moest hij echt op zo'n kleine poownie. Ik dacht eerst dat de kleine voor mij was, maar dat was niet zo want de kleine was te braaf, die was voor manlief :')
Maar inderdaad, wij Nederlanders hebben wel een beetje een vertekend beeld van hoe het hoort, qua paardenmaat.
En wat doen 'we' dan? dan gaan we met 90 kilo op een fries zitten met zo'n fijne lange weke rug... vragen om problemen is dat.
Mijzelf vind ik eigenlijk aan de kleine kant voor een 'echt' paard.
Groter dan Walter hoeft het niet...
Afbeelding
Mijn buikje van toen even wegdenken (dat bleek een medisch probleem waar ik later dat jaar aan geholpen ben), maar ik kom liever wél met mijn benen onderaan de buik van het paard, is makkelijker hulpen geven namelijk :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 07:22

Vliegje komt thuis *\o/* *\o/* *\o/*

Palousa...nare ervaring zo aan je paard blijven hangen.Blij dat je het na kunt vertellen.

Als ik wel eens nadenk over mijn ervaring met paarden...Ik ben geplet,gemangeld,overlopen en eraf geflikkerd met als resultaat:kneuzingen/blauwe plekken,open wonden,gebroken teen/vinger,gekneusde ribben,ingeklapte long,gescheurde schouderband en deels verlamming van mijn kuitspieren.

Hardstikke leuk hoor...paarden :D :')

Hier wat foto's met mijn jongens,voor het beeld,ik ben 1,75m en al mijn jongens 1,33m :)

Ik had Fax toen nog niet zo lang en het was die dag behoorlijk koud maar mooi weer.Fijn een lange rit met een pauze onderweg in de planning.Dekentje mee om de paarden op temp te houden tijdens de pauze en natuurlijk wat lekkers mee :Y) Dit was nog in Amsterdam.

Afbeelding

Met Beer op stap...ook weer een zeer frisse dag in Amsterdam

Afbeelding

Dit ben ik met Kjarni en de enige "recentelijke" foto :+

Afbeelding

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 07:47

Wat zijn jullie allemaal groot zeg :D ik haal maar krap aan 1,60m. Ami is 1,72 of 1,74m zoiets. Het is echt geen gezicht als ik er naast sta volgens mijn man :D er op valt dan schijnbaar wel weer mee maar ik denk dat ik niet bepaald ver kom met mijn benen. Andor was met zijn 1,63m voor mij de ideale maat! Al heb ik pas ook nog op een Shetlander van 1,05m gezeten en ook dat viel niet tegen :D

Wat hebben jullie allemaal al enge vallen meegemaakt. Daar is mijn enkelbreuk echt helemaal niets tegen. Paard op hol en ik stuurde hem naar een grasveld maar er lag een overgroeide gracht en beide niet gezien. Hij struikelde er overheen (voor hetzelfde geld brak hij ook nog eens zijn benen) en ik werd er langs de zijkant vanaf gekatapulteerd. Landde zijdelings op mijn onderbeen wat dus volledig mijn val brak want voor de rest had ik niet eens een blauwe plek maar dat brak wel mijn enkel in 3 stukken. Paard was foetsie.

P_b: blij dat je dat nog kan navertellen zeg!

Antheman: wat goed dat Vliegje naar huis mag.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 07:58

Goedemorgen!

Vliegje naar huis, jeeehj! En boodschap voor Vliegje: Niet meer doen!

P.B, jemig zeg... nachtmerrie dingen.

Hier vroeger ook wel veel van paarden afgestuiterd maar nooit blijvend letsel, ja mijn bekken maar dat is behandeld vorig jaar en nergens meer last van.. dat ik dat niet eerder heb gedaan. :')

Ik ben 1,70-ish en Beer is mijn reuzenfjord van 1,57en-een-half.. :') Viola is 1.45-ish en heel rond dus dat wil ook goed.

De Beer tijdens 44 km draf en galop <3 in Kootwijkerbroek (en ik wist niet dat de foto gemaakt werd dus zo zit ik echt op het paard.... :') )

Afbeelding

En Viool bij de Autumn Desert Trail voor het eerst samen in rengalop. Ze mocht even helemaal los!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:10

Zo wat een verhalen en foto's! Fijn dat Vliegemans naar huis mag en hopen dat hij nu snel weer helemaal opgeknapt is.
Leuk filmpje van de IJslanders, maar als ik heel eerlijk ben vind ik die grote kerels geen gezicht :o op die pony's.

Ik zit zelf ook te denken om later (als ik groot ben) ook een Fjord of Haflinger of bijv een grote IJslander. Ik ben zelf 1.70, maar wil gewoon niet op zo'n klein beestje rijden. Lolly is 1.73 en mijn merrie is net 1.60. Dit bevalt prima en een iets kleiner paard moet volgens mij ook makkelijk kunnen, maar voor mijzelf zit ik dan te denken tussen de 1.50 en 1.60.

Ik ben nog redelijk makkelijk wat het opstappen op vreemde paarden betreft. Ben zelf een keer met Lolly al steigerend achterover gekiept en daar heb ik ook nog wel een flinke tijd de gevolgen van gevoeld ;) .
Voorheen was ik een serieuze dressuurgek met elk weekend wedstrijden. Maar dat is de laatste jaren veranderd, ik vind hetgeen ik op wedstrijden zie gebeuren niet leuk meer. Zo wil ik niet rijden, dus dat doe ik ook niet meer. Nu heb ik dus een "sportpaard" met alle mooie bewegingen, maar we hobbelen lekker rondjes. Doen nog wel dressuurmatige dingen, maar niet veel. Voor mijn gevoel hebben we het beiden naar ons zin, dus we hobbelen lekker verder.

Iemand een idee hoe het zit met IJslanders en hb?

Verder heb ik gisteren nog contact gehad met werkgever, ziet er goed uit, volgende week hoop ik weer wat meer te weten. Ik moet nog kennismaken met wat mensen uit de organisatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:12

Gave foto's kristelhans *\%/* . Jouw Fjorden vind ik ook een mooi maatje voor mij. Als ik naar Viool kijk dan is 1.45 voor mij ook nog groot genoeg.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:16

Ligt ook aan de bouw, Viola is zo breed, zelfs mijn vriend van 1.80 ziet er niet eens heel debiel uit op haar. :') Maar dan hebben we het over een rondje uitstappen etc. :P

En wat goed dat er contact met de werkgever is, hopen dat de mensen ook leuk zijn. :j Zijn het veel mensen en zijn ze oud/jong? Of weet je daar nog niks over?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:18

Dit zijn wij. Karev 1 42 ik 1.72 en 75 kgAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:19

Bouw heeft er inderdaad ook wel mee te maken. Ik val wel op een beetje forse types.

Best wel wat mensen als ik het goed heb begrepen (stuk of 8) en er zit wat verschil in leeftijd. De meeste zijn in de 40 (net als ik) en er komen nog wat nieuwe collega's. Ik heb er erg veel zin in dus ik hoop dat de hele procedure nu niet meer zo heel lang duurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:21

Mooi plaatje karev!!

Dat vind ik ook super passen. Dus goed, ik kan mijn Fjord eisen bijstellen naar tussen 1.40 en 1.60

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:24

Haha..Thanx.

Karev is wel type tank. Geen iel sprietje. Dat maakt ook wel enorm verschil

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:29

karev schreef:
Haha..Thanx.

Karev is wel type tank. Geen iel sprietje. Dat maakt ook wel enorm verschil

Ja, dat vind ik nu juist zo gaaf! Ik hou van lompe dingen :o , dat heb ik ook met auto's :D . Mijn ruin (was) vroegah in zijn sportjaren ook heel indrukwekkend en lomp...., maar dat is hij nu nog steeds :j nou ja, lomp bedoel ik dan, indrukwekkend is hij niet meer. Zitten geen spieren meer op, buik als een skippybal, maar zooooooo lief <3 .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-16 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:30

Ik hou dr ook van! Heb niet voor niks een fjord en een bulldog hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:43

Hahaha herkenbaar [***]! En ben je aangenomen? Dat had ik even helemaal gemist zeg, gefeliciteerd!!!
Edit: doe het toch maar niet, niet verstandig om rijfoto's te tonen, ben geen masochist tenslotte :+

Ik houd dus ook van groot en log, maar ben dat zelf ook...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-16 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:44

Ik hou ook van de wat potige types! Als je dan gaat zoeken naar een fjord dan wil je dus iets met een wat ouderwetsere/traditionelere bouw. Beer is best rank maar wel mooi in verhouding. Viool is echt een bulldozertje, totaal ander type maar net zo tof!

En nu ga ik werken, doei!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:45

Mooie foto's, Kristelhans! Viool heeft ook al aardige buikspieren, hoor! En hoe krijg jij toch die mooie foto's? Of doen ze dat tijdens de wedstrijden? Ik rij bijna altijd alleen, dus dan zijn er weinig foto's.

Ik ga straks eindelijk weer eens rijden. Heb er zin in.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:50

Mijn merrie zou een rank type moeten zijn, maar dat is aardig relatief, vind ik. Mijn ruin is echt het ouderwetse type. Incl grote voeten :D . Maar blijven toch wel fjorden. Heb wel eens op van die dressuurtypes gereden. Maar dat vond ik er zo raar uit zien! Net of een ander paard een fjordenkop opgeplakt had gekregen! _O- Niet echt meer een fjord. Maar voor mijn blessure wel fijner. Ik hou van stevig, maar helaas mijn lijf niet meer. Ook van een paard gestuiterd (was toen 16, dus bij a 30 jr geleden). Ik was toen natuurlijk heel stoer enzo, dus niks aan gedaan. Met als gevolg een chronische slijmbeursontsteking op de psoasspier. Zit in het bekken en kan je melden, dat dat niet fijn is. Op slanke paardjes nergens last van. Maar op mijn tanks 3 dagen pijn na het rijden.... -O-

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:02

niet actief schrijver maar meelezer..

Wat leuk nog meer fjorden hier !
Ik heb sinds paar maand ook een fjord, tot nu toe val ik van ene in andere ellende.
De arme vent heeft nogal ea meegemaakt in korte periode. Vooral het verhuizen
Hier staat hij samen op de foto met mijn new forest pony.
Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:08

Ik zie allemaal prima passende combinaties voorbij komen :)

Tinky wat heb jij mooi lang haar! *jaloers*

Kristel dat zijn echt gave foto's!

Ik ben 1.71m, Ordeal is circa 1.60 en Orenda moet ik echt eens meten want ik heb geen idee maar ik gok op 1.65m. Shadira van 1.51m pas ik ook nog wel prima op.

Leuk stel Marjo!

Antheman fijn dat Vliegje vandaag naar huis gaat!

Palousa bah dat lijkt me echt zo eng! Daarom rij ik nu maar standaard met veiligheidsbeugels (van die simpele met een elastiek aan de zijkant).

Ik ben voorzichtiger geworden nadat ik een keer van Ordeal ben gevallen en daarbij heel hard op mijn onderrug terecht kwam, waar ik weken last van heb gehouden. Toen realiseerde ik me hoe erg het was geweest als ik mijn rug had gebroken ofzo.
Het was overigens helemaal mijn eigen schuld want ik had er nooit op moeten stappen. Ze stond vanwege blessure al maanden op staprust en ik mocht gaan opbouwen. Ordeal is sowieso al vrij heftig dus ik wist dat het tricky was, maar ik wilde haar niet aan de longe zetten omdat ik wist dat ze dan zeker uit haar stekker zou gaan en ik was bang voor de blessure. Dus toch er op, nou dat ging 2 rondjes goed en toen ging ze me toch een partij af! :x #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:18

Knappe paardjes Marjo! Wil je de ellende met ons delen? Hij ziet er op de foto blij uit!

Ohjajoh, in principe ben ik aangenomen, nu nog een kennismakingsgesprek en dan krijg ik een voorstel.

kristel ik denk ook dat ik voor het ouderwetse type fjord ga. Al zie ik ook hele knappe Haflingers en dat lijkt mij dan ook weer een gaaf type paard.

Mmmmmm ik moet eerst maar eens afwachten tot er hier eentje doodgaat :oo , want pas dan heb ik plek voor iets nieuws, maar een beetje kijken en informeren kan geen kwaad toch?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:22

Fabster schreef:
Mooie foto's, Kristelhans! Viool heeft ook al aardige buikspieren, hoor! En hoe krijg jij toch die mooie foto's? Of doen ze dat tijdens de wedstrijden? Ik rij bijna altijd alleen, dus dan zijn er weinig foto's.

Ik ga straks eindelijk weer eens rijden. Heb er zin in.

Bij de wedstrijden staan meestal wat ingehuurde of vrijwillige fotograven op de route, meestal verdekt opgesteld, zo leuk altijd om die napret te hebben van een wedstrijd!

Oeh, mijlpaal vanmorgen, de tokkies hebben allebei uit mijn hand gegeten toen ze los liepen! <3 Net zo lelijk maar wel minder bang al.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:23

Haflingers vind ik ook leuk alleen hebben die wel hele andere karakters dan fjorden, heb een paar proefgereden toen ik op zoek was maar het kon me niet bekoren zeg maar. :') Vroeger wel een haf gehad bij opa, wel een leuk beest maar echt een steekje los. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:27

kristelhans schreef:
Haflingers vind ik ook leuk alleen hebben die wel hele andere karakters dan fjorden, heb een paar proefgereden toen ik op zoek was maar het kon me niet bekoren zeg maar. :') Vroeger wel een haf gehad bij opa, wel een leuk beest maar echt een steekje los. :x

Aha, dat wist ik niet. Fjorden zijn over het algemeen lekker cool heb ik begrepen. Haflingers dus niet? Als ik ooit iets anders wil dan wil ik een coole kikker. Heb nu een superhete merrie en ik vind het een geweldig dier, maar ik merk dat mijn rij-eisen gewoon veranderen.