Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

Mooie auto Marjan!

Ik snap het, schaduw en de kleurenmix is perfect maar het bladeren rapen iets minder.

Bedankt voor jullie feedback/gedachten.. zitten toch wat argumenten tussen om mee te nemen in de overweging.

Oehlala, mijn dochtertje is nog jong, ze heeft wel een mening :+ maarja die is niet heel leidend als 3,5 jarige haha. Opzich is dit wel het moment, voordat ze al op de basisschool zit.
Als het trouwens 8km verderop in deze wijk/gemeente was geweest was ik er wel voor gegaan. Het is het gevoel dat ik bij dat specifieke dorp heb (of juist niet)..

Karin_deB

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:39

Je dochter is nog jong, als je nu die overstap maakt is het wat ze gewend is.
8km op de fiets is ook te doen.
Hier is het 2.5km fietsen naar de basisschool.
Middelbare school hebben wij niet dus dat moet sowieso buiten het dorp.
Mijn kinderen weten niet beter.
En ze krijgen ook geen fatbike later :D

Nee zonder dollen, ik zou het op 8km ook niet laten schieten.
Dat is echt peanuts.

Ik woon zelf 75km van vrienden/familie vandaan.
Je bouwt vanzelf weer een netwerk op, zeker met een kind :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:01

Ik ben 140km verhuisd voor onze woning, haha.
En ik had geeen idee of we op de juiste plek zouden gaan wonen, kende er nog niemand.

Het was best een gok, goed uitgepakt!

8km is natuurlijk niet veel , mensen die nu naar jouw huidige plek rijden, kunnen ook prima 8km doorrijden :)
Ik zou voor het juiste huis gevoel wel de stap maken :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:06

Wij woonden eerst ook op 8km afstand. Dat was "peanuts". Nu op een half uur afstand, maar wel op korte fietsafstand van een nieuwe school en dat bevalt toch ook wel heel erg goed.

Hier is bladblazen ook de dagtaak _O- onze paddock ligt precies binnen de bomensingel.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:47

Wow prachtige auto Marjan, veel veilige km-ers gewenst.

Zou een lijstje maken met voor en tegen LP. Alles heeft voor en nadelen. En soms lijkt een huis het helemaal en ga je kijken en is het niets. Hoe groot is de kans dat je in je omgeving een betaalbaar huis vindt dat alles heeft? Kan je vanaf daar naar het bos met de pony’s? Dat haalde ik er niet uit.
En komende dagen eens goed de omgeving daar verkennen, ook op de fiets bijvoorbeeld. En boodschappen doen (als er winkels zijn?).

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:06

alles is uiteindelijk wel te rationaliseren , maar gevoel is natuurlijk ook heel belangrijk. Als je het niet voelt, dan is dat ook een heel legitieme reden om iets niet te doen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:12

Ga in ieder geval eens kijken als dat mogelijk is. Waar we nu wonen, had ik in eerste instantie afgekaatst omdat het me vanaf de foto's totaal niet aansprak. Maar toen we er eenmaal rondliepen hadden we beide het gevoel dat we thuis waren.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:17

Mooie auto Marjan! Veel veilige kilometers gewenst!

Mooie herfstplaten, maar inderdaad blad ruimen is een beste klus. De rijbak bladvrij krijgen is ook steeds zo’n klus. Ik hoop altijd op een goede windrichting als het gaat vallen.

Oh met zo’n jong kind had ik de verhuizing helemaal wel geweten als dat je droomhuis is.
Het is al fijn dat er zoveel huizenaanbod is in je omgeving. Hier wordt zo weinig passends aangeboden voor paardenmensen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:41

Ik ben wel een persoon die enorm moeilijk doet over locatie. Een dorpje verderop zou ik al heftig vinden. :P Ik ben heel erg gehecht aan ons stadje.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:52

Locatie is ook niet te veranderen helaas..

En bedankt allemaal :D

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:40

Die 8km zou ik me ook niet zo aan storen en dat andere dorp ook niet. Maar wat ik wel heel goed zou bekijken is je route naar het bos met de ponys.
Wij zitten hemelsbreed 600 meter van het bos. Maar om ook daadwerkelijk van de weg af te komen en het bos in is het ca 1,5 - 2 km. Goed te doen, maar soms toch een beperking, want het is hier nogal toeristisch en in de zomer heb je dus heel veel motorrijders en mountainbikers. En met een koets duik je toch net ff minder makkelijk de berm in als je dat tegenkomt.