Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wij hebben 2 eigen paarden en er stonden er 3 in pension. Daarvan blijft er één - het paard van de buurvrouw. De andere 2 paarden waren zielepietjes waar ik meer zorgen dan plezier van had (en ik denk de eigenaren ook
). Wij liepen vooral tegen die zorgen aan. En ook wel het stukje extra werk. Gelukkig hielpen mijn pensionklanten heel veel dus het extra werk is de hoofdreden niet geweest. Maar die zorgen en wensen die steeds meer eisen werden, hebben het plezier voor mij wel weggehaald. Zodoende zijn we gestopt.
Ik heb de hele winter twee dingen gehad om naar uit te kijken, het mooie weer en terug naar mijn eigen kuddetje
Ik rij beide paarden 2-3x per week en probeer ook nog 2x per week te sporten. Op de bank zitten is er voor mij niet bij.
en voer ik s avonds genoeg hooi voor 24u en krijgen ze ieder een portie Vitalbix. Het hooi past in de grote kruiwagen in 1x dus dan is het 1 rondje langs de bakken en ben ik met 15min klaar. Mesten doe ik 1x pd en tussen de 15 en 25 min denk ik, voor 3. Meestal 1 kruiwagen vol scheppen in de schuilstal en 1 kruiwagen rondje track en bak. Als het heel slecht weer is of echt geen tijd, dan doe ik het de volgende dag maar dan is het (zeker met slecht weer) wel meer werk. Heb ook altijd een paar hooinetten gevuld klaar liggen, dat ik snel wat bij kan hangen mocht ik twijfelen of er nog genoeg in de bakken zit. Mijn merrie zet ik 1x pd 1,5u apart met bak lucerne hooi en dat is vaak even tussen meetings door het draadje weer open doen. 
de Inloopstal is bijna klaar! Dus dan iets meer vrijheid 

SSDesign schreef:Maar die zorgen en wensen die steeds meer eisen werden, hebben het plezier voor mij wel weggehaald. Zodoende zijn we gestopt.

Daarna de stallen, vul ik de hooinetten in de stallen, doe ik de brokken op een laagje hooi in de stal leggen, draad open, paarden lopen zelf naar binnen, deuren van de stallen dicht en aanvegen. Als ik nog energie heb, poets ik ze allebei nog ff en dan gaan de lampen uit en stap ik weer in de auto.
) 
Ir111 schreef:Ninx schreef:Te gek.... fijn, dat is wel lekker..... je kunt dan nog een beetje finetunen en ze later definitief plaatsen.
Super! Als je je eens vreselijk loopt te vervelen en een fotootje hebt zeg ik geen nee natuurlijk
De prikpalen staan nu voor t eerst wat scheef. De bodem is relatief nat en dan een tijd lang harde wind maakt dat ze scheef zijn gaan hangen. Normaal staan ze recht en heb je er geen werk van. Ik zie nu deze foto's van voor de storm zijn dus niet van toepassing opdeze foto's.
[ [url=m/zdsNXW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pHMaK0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mocht je IRL willen kijken, ik woon vlak bij Belker (waar jij las ik ergens een keer wilde gaan kijken).
MarjanB schreef:Zijn er mensen in de buurt van Boxmeer? In het kader van bij elkaar kijken![]()
Ja die wolven… ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden met m’n inloopstal straks en een jaarling bij de deur. Heb er soms wel wat zorgen over