En meggiemeg, vind het heel vervelend te moeten zeggen, maar ook voor mij klinkt het als cushing, te herkenbaar, vind het te plots voor een magnesium tekort...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sakvis schreef:Meggiemeg: ik herken hierin gedrag dat twee van onze paarden ook lieten zien. In beide gevallen bleek het toch wel degelijk om Syndroom van Cushing te gaan. Het is net of ze 'dement' reageren, lees: hetzelfde gedrag vertonen als onopgevoede puberpaarden. Niet aldoor, maar heel af en toe, en inderdaad bijna uit het niets. En als je ze corrigeerde schrokken ze zich wezenloos, want het leek ze zelf ook te overvallen.
Caily schreef:meggiemeg, maar als ze in die 21 jaar nog nooit zo maf heeft gedaan als wat je nu beschrijft zou ik dat echt los van elkaar zien. Jij kent jouw paard, pittig zijn mag, dat zijn er best meer, maar zo compleet omslaan is echt wel bizar. Denk ook eigenlijk dat je angst terecht is. Doet ze het als je met haar bezig bent of gewoon los in de wei? Lastig wat je ermee moet. Als het eens in het half jaar voor komt is haar vrij geven en kijken of het weer gebeurd wel een hele lange adem.