Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quir schreef:Vanaf welke maas grootte kan je het een slowfeeder noemen?
En vanaf welke grootte moeten ze echt langzamer gaan eten? Dat wil ik namelijk juist niet (ivm met kou, -25 en kouder). Echter wil ik op stal wel een net op gaan hangen, omdat ééntje het hooi door de stal loopt. Ze krijgen onbeperkt hooi en hebben dat ook echt nodig. Buiten krijgen ze gewoon vanaf de grond.
Morrie schreef:na een gevalletje zandkoliek op 3 januari j.l. ben ik gaan zoeken naar een manier om de netten binnen en op het terras op te hangen.
Wij kwamen op de volgende constructie die prima blijkt te werken:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit is het net op het terras. binnen heb ik er zo nog 2 hangen.
Het zijn 2 aanhangernetten over elkaar heen, want een enkel net wordt in no time gesloopt, deze gaan ong. 1 jaar mee.
Het vullen gaat erg snel als je de slag te pakken hebt!
Gypsy schreef:Ik heb hier ook nog een hooikliko staan die niet meer gebruikt word, mocht iemand geïnteresseerd zijn.
Eentje met bakkie eraan dus geen scheve eethouding.
Zidore schreef:Morrie schreef:na een gevalletje zandkoliek op 3 januari j.l. ben ik gaan zoeken naar een manier om de netten binnen en op het terras op te hangen.
Wij kwamen op de volgende constructie die prima blijkt te werken:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dit is het net op het terras. binnen heb ik er zo nog 2 hangen.
Het zijn 2 aanhangernetten over elkaar heen, want een enkel net wordt in no time gesloopt, deze gaan ong. 1 jaar mee.
Het vullen gaat erg snel als je de slag te pakken hebt!
steken ze hier hun neuzen niet tussen? of hoe voorkom je dat ze het hooi er vanaf de bovenkant uit plukken?
Zidore schreef:ik vind het wel een slim systeem hoor morriekan je geen netten zelf maken (met kleinere maas bijv. 4x4 of 3x3 zodat het wat steviger is en ze niet meer het kapot kunnen maken? en als je net wat groter is en bijna op de grond hangt, gooien ze ook minder op de grond misschien?
weet iemand die site waar je hooinet per meter kan kopen? (en dan zelf aan elkaar doen met metseldraad)
Zidore schreef:ik vind het wel een slim systeem hoor morriekan je geen netten zelf maken (met kleinere maas bijv. 4x4 of 3x3 zodat het wat steviger is en ze niet meer het kapot kunnen maken? en als je net wat groter is en bijna op de grond hangt, gooien ze ook minder op de grond misschien?
weet iemand die site waar je hooinet per meter kan kopen? (en dan zelf aan elkaar doen met metseldraad)