Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaspar schreef:Voor de liefhebbers, mijn strokorrels gaan de deur uit.
Ik heb zo'n 55 zakken van 14 kg ter overname. Merk is zeolite chopped korrels.
De advertentie staat op de bokt markt.
mauvestraat schreef:Ik heb zeolite korrels van begin oktober, een dunne transparante zak die je idd makkelijk met de handen open maakt, en die is echt prima. Stallen houden een losse fijne bodem. De strokorrel van vorig jaar en het jaar ervoor (resp Zeolite en Strovan) bleven toen minder mooi, gingen sneller koeken maar het was zeker niet slecht.
Het zal mij dus benieuwen hoe de kwaliteit de volgende keer is.
mauvestraat schreef:Heeft iemand hier ervaring met strokorrel stallen en veulens? Vorig jaar heb ik de 2 drachtige merries aan het eind van de dracht van de strokorrels afgehaald en in de periode dat het veulen erbij liep gewoon stro gebruikt. Maar volgens mij is een strokorrelstal voor een veulen net zo comfortabel, wellicht zelfs fijner.
shabbay schreef:Is er hier ook iemand die meer informatie kan geven over paarden die allergisch reageren op strokorrels? (allergisch wil zeggen het optreden van een luchtwegallergie voor de korrels (en (droog)hooi, stro e.d.) Een van onze paarden blijkt allergisch te zijn en alle paarden staan op strokorrels (bevalt prima).
Dat paarden kunnen reageren op de stof in droog stro is natuurlijk wel bekend.
Alleen hoe stofvrij zijn strokorrels?
Of blijven de stoffen waar een paard allergisch op kan reageren in de korrel?
shabbay schreef:Is er hier ook iemand die meer informatie kan geven over paarden die allergisch reageren op strokorrels? (allergisch wil zeggen het optreden van een luchtwegallergie voor de korrels (en (droog)hooi, stro e.d.) Een van onze paarden blijkt allergisch te zijn en alle paarden staan op strokorrels (bevalt prima).
Dat paarden kunnen reageren op de stof in droog stro is natuurlijk wel bekend.
Alleen hoe stofvrij zijn strokorrels?
Of blijven de stoffen waar een paard allergisch op kan reageren in de korrel?