Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 09:59

Oh... het strand... wat heerlijk! Daar ben ik lang niet geweest.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 12:43

Oh, dat is bummer dat marter de zwaluwen op heeft gegeten...

Had na de zomer mjin paarden pluk tuintje gezaaid, gaat het nu goed doen. Denk dat ik iets te veel gezaaid heb :') . uiteraard afgezet met stroomdraad anders is het in 5 tellen tot de grond toe afgevroten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb er al hoger draad neergezet, aangezien ze al zonnebloem af hadden geknaagd die boven maaiveld uit stak. En ze mogen hem wel hebben, maar ik wil ze eerst zien bloeien.

Afbeelding
Ze moeten wel netjes de kantjes bijhouden natuurljik...

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 16:11

Oh heerlijk naar het strand.. geweldig!

Haha heel herkenbaar de kantjes snoeien.. hier eten ze ook van de bovenkant waar ze bij kunnen. Heb in het midden van de wei frambozen staan en langs de bak/paddock rozenbottels dus daar snacken ze wel van als er iets overheen groeit :-)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 09:05

Wat leuk Sjolvir! Welke zadenmix heb je gebruikt? Of heb je zelf vanalles gemengd? En wat een werk heb je gehad in de tuin/rondom het huis. Je hebt wel eer van je werk :j

Lys_PPA: Lekker naar het strand geweest :j het is dat Quinta echt een hekel heeft aan los zand onder haar voetjes, anders zou ik ook vaker gaan.

Nickeltje, wat fijn dat je lessen zo goed gaan. Heb je dressuurles of we-les?

Marit, dat is echt geniaal van dat briefje! Dat werkt ook een stuk beter om ze te laten schrikken lijkt me! Sommige mensen snappen het gewoon niet / staan er niet bij stil.

Bijrijders/verzorgers: soms lijkt het me wel handig en gezellig, maar ik ben ook wel graag op mezelf en zuinig op mijn spulletjes. Ik begin er maar niet aan :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 09:53

Nu dressuur lessen en we pakken af en toe wat WE oefeningen mee.
Maar ik wil eerst de basis beter hebben, meer spier opbouw voor makkelijkere verzameling en lichter aan de hulpen. Dus het zit een beetje verweven in elkaar.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 10:05

Oh het strand <3

Vroegah stond ik dicht bij het strand, met de ruin nog nooit geweest. Staat wel op de lijst voor ooit haha.

Hier hadden de zwaluwen ook een nestje gemaakt in de nok van de stal. Dat was pittig voor ze van de zomer met de volle zon erop, een van de babytjes heeft het ook niet overleefd ;(
Moet het nestje eigenlijk nog weghalen, kijken of ze dan volgend jaar een slimmere plek bedenken.

Ik was met het uitspuiten van de stallen wel vergeten dat ik het water er niet uit kan vegen vanwege het opstaande randje :=
Uiteindelijk geprobeerd zoveel mogelijk er toch overheen te vegen en toen maar gewoon laten drogen. Toch gedroogd na 2 dagen :D

Ik moet in mn zadelkamer nog een handige manier verzinnen om de dekens die ik niet gebruik op te bergen. Voor 3 paarden is dat een flinke stapel en dat ligt nu gewoon opgestapeld maar glijdt er telkens af etc en oogt 'onrustig'.

Wij hebben de globale planning voor de verbouwing binnen, 5 januari starten ze. Het wordt even een paar maanden pittig en veel verhuizen/opruimen en tijdelijk in de slaapkamer wonen maar met mooi resultaat!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 10:09

Ik heb een dekenrek hangen maar ook dekens in grote plastic kisten. Het hangen is wat lastig, maar wel fijner als ze wat nat zijn en eerst moeten drogen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 10:16

Ik heb zo'n tuinkussenkist waar ik mijn dekens in bewaar (als ze droog en relatief schoon :+ ) zijn

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 10:34

strand is ook ehct heerlijk, kwam er niet vaak, maar zo zalig uitgestrekt niks...
Ging bij Oostvoorne, dan moet je paard wel kitesurfer proof zijn voor het eerste stukje.

@Dais, zaden mix van Ukie's . voorste deel is bloementuintje, achterste kruidentuintje midden gemixt.
Denk dat ik iets te veel zaadjes heb gebruikt en heb pas na de zomer gezaaid.

@Qimm, had ik ook en via mini gaatje was daar toch muis ingeslopen in de garage. Gelukkig zaten dekens ook nog verpakt in van die vacuum zakken en had muis alleen transportstaartbeschermer en een uitrijdeken gesloopt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 10:50

Oef die rotmuizen! Wij hebben die (AFKLOPPEN) gelukkig niet!

(het valt me nu pas op hoe bijna hetzelfde onze avatars zijn)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 10:59

Ohja, die Ukies mixen heb ik 4 jaar geleden ook gezaaid. Het meeste is verdwenen, maar ik heb nog elk jaar wat spul wat terug opkomt.
Ik vind dat je nog een hele opbrengst hebt voor zo recentelijk te hebben gezaaid :j

Ik heb mijn dekens in een andere schuur liggen op een rek in hun originele plastic zakken. Degene zonder zak zitten allemaal in een grote ton. Godzijdank nog geen ratten/muizen in de dekens gehad.

Maar op dit moment hebben we een rat onder ons dak. De bestrijder komt vanmiddag, maar hij vreest voor de zwarte rat. Ik hoop het niet!
Ik weet wel dat het beest de isolatie al flink gesloopt heeft, je hoort hem nachten achtereen knagen en ik doe al bijna 2 weken geen oog dicht.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:03

Dekens had ik jarenlang gewoon liggen zonder problemen, maar ineens zaten er muizen in. Zo goor en alles stuk. Sindsdien heb ik alles in plastic bakken. Ik stapel ze wel, terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is met die bakken van de Action. In enkele bakken zit daardoor een scheurtje.

Opstaand randje in de stallen heb ik ook. Ik probeerde het water zoveel mogelijk op te vegen in mestbakjes en buiten leeg te kiepen. Ging best aardig. Maar wat was het makkelijk geweest als ik alles zo naar buiten had kunnen vegen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:15

Qimm schreef:
Oef die rotmuizen! Wij hebben die (AFKLOPPEN) gelukkig niet!

(het valt me nu pas op hoe bijna hetzelfde onze avatars zijn)

Ja, zelfde zon :+ en zee.

@Dais, ja, je moet het of laten zaadschieten en weer doorzaaien of bjizaaien. Ik moet nog afwachten wat het bljift doen, aantal is vast dus als ik die niet bij de grond af laat eten zouden die moeten blijven staan.
Knip er nu her en der steeds wat uit om ze te geven.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:48

De dekens bij Picasso hangen netjes, maar voor de kleintjes is het een grote bende. Als ze in de loods liggen raken ze helemaal onder het stof. Maar heb er ook een aantal op zolder. Muizen in je dekens is echt drama en zo ontzettend zonde van je geld.

Mijn hersenen draaien overuren... gisteren bij een heel leuk huis geweest kijken: aan het bos, bijna 1 hectare grond, paardtechnisch al helemaal goed ingericht (wel wat weinig opslag voor hooi), huis was prima en zelfs een gastenverblijf in de tuin (had voor ons net zo goed gewoon schuur mogen zijn, aka opslag voor hooi), tegen de rand van het dorp, en prima prijs. En nu komt het.... het dorp trekt me niet zo :+ In kopen-zonder-kijken termen, trekken we de concessieklok-kaart of niet?

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-25 11:51

Wat trekt niet aan het dorp? Maak je nu veel gebruik van jouw omgeving? De dorpen waar je zou willen wonen komt daar ook wel eens iets te koop naar wens? Zijn die wel binnen bereik of moet je dan weer een stuk rijden?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 11:54

Wat precies trekt je er niet aan ? Is het gewoon een lelijk dorp, zijn de mensen stom, veel verkeersdrempels, of is het een gevoel? En hoeveel zou je het dorp nodig hebben in je dagelijkse leven nu, en eventueel als je ouder wordt of kinderen hebt/of krijgt? Dat zou bij mij wel meespelen of ik ergens concessies in zou doen of niet.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 12:47

De laatste tijd komen er regelmatig paardenobjecten te koop in de omgeving. Toch blijven we, vanwege onze menhobby, specifiek zoeken naar een locatie met goede uitrijmogelijkheden. Een paard onder het zadel laad je nog redelijk makkelijk op de trailer, maar met vier pony’s, een koets en tuigage is dat een stuk lastiger. Op onze huidige plek stappen we nu zo’n 1,5 km voordat we in het bos zijn, dat is prima werkbaar voor ons.

Er komt dus regelmatig iets op de markt, maar het sluit nooit helemaal aan bij wat we zoeken. Dit huis spreekt me zó aan, dat ik er een ton extra voor zou bieden, als het dichter bij ons huidige woonadres lag.

Het huis ligt 8 km verderop. Op zich vind ik het geen probleem om naar een ander dorp te verhuizen. Wat me in dit geval tegenhoudt, is dat de oriëntatie van het dorp volledig de andere kant op ligt: qua middelbare school, voorzieningen en sociale omgeving. In die regio heb ik nauwelijks bekenden of een netwerk waarop ik zou kunnen terugvallen, bijvoorbeeld voor de verzorging van de pony’s.

Daarnaast geeft het me een prettig gevoel dat mijn dochter straks op school zou zitten met kinderen van vrienden. Aan de andere kant: ik heb een eigen auto, ben vrij om te gaan en staan waar ik wil, en het is ook niet zo dat ik dagelijks bij mijn ouders of vrienden over de vloer kom..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 14:41

Lys_PPA schreef:
De laatste tijd komen er regelmatig paardenobjecten te koop in de omgeving. Toch blijven we, vanwege onze menhobby, specifiek zoeken naar een locatie met goede uitrijmogelijkheden. Een paard onder het zadel laad je nog redelijk makkelijk op de trailer, maar met vier pony’s, een koets en tuigage is dat een stuk lastiger. Op onze huidige plek stappen we nu zo’n 1,5 km voordat we in het bos zijn, dat is prima werkbaar voor ons.

Er komt dus regelmatig iets op de markt, maar het sluit nooit helemaal aan bij wat we zoeken. Dit huis spreekt me zó aan, dat ik er een ton extra voor zou bieden, als het dichter bij ons huidige woonadres lag.

Het huis ligt 8 km verderop. Op zich vind ik het geen probleem om naar een ander dorp te verhuizen. Wat me in dit geval tegenhoudt, is dat de oriëntatie van het dorp volledig de andere kant op ligt: qua middelbare school, voorzieningen en sociale omgeving. In die regio heb ik nauwelijks bekenden of een netwerk waarop ik zou kunnen terugvallen, bijvoorbeeld voor de verzorging van de pony’s.

Daarnaast geeft het me een prettig gevoel dat mijn dochter straks op school zou zitten met kinderen van vrienden. Aan de andere kant: ik heb een eigen auto, ben vrij om te gaan en staan waar ik wil, en het is ook niet zo dat ik dagelijks bij mijn ouders of vrienden over de vloer kom..

Lastig.. In jouw geval zijn je eigen problemen met 8 km te overzien, dat is in veel steden nog niet eens van de ene kant naar de andere kant van de stad, maar dochter en school, zou ik ook over na moeten denken, niet vanwege dat ze op shcool zou zitten met kinderen van vrienden, want grote kans dat ze vervolgens met andere vriendenthuis komt :+ , maar meer afh. van hoe ver het fietsen is naar lagere school, middelbaar onderwijs etc. .
Hoeveel kans dat er een passend opbject op door jou gewenste locatie en betaalbaar te koop komt?

Wat betreft in buurt bljiven waar je graag zou wonen vanwege je afkomst, dat is bji mij al gesneuveld toen ik ging studeren.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 16:29

Karin_deB schreef:
Oh het strand <3

Vroegah stond ik dicht bij het strand, met de ruin nog nooit geweest. Staat wel op de lijst voor ooit haha.

Ik was met het uitspuiten van de stallen wel vergeten dat ik het water er niet uit kan vegen vanwege het opstaande randje :=
Uiteindelijk geprobeerd zoveel mogelijk er toch overheen te vegen en toen maar gewoon laten drogen. Toch gedroogd na 2 dagen :D

Ik moet in mn zadelkamer nog een handige manier verzinnen om de dekens die ik niet gebruik op te bergen. Voor 3 paarden is dat een flinke stapel en dat ligt nu gewoon opgestapeld maar glijdt er telkens af etc en oogt 'onrustig'.

!

Ik schep het water wat in het diepste punt verzameld eruit met een sneeuwschep in de kruiwagen. Zal zoiets niet werken?

Dekens heb ik in hun originele zak in een archiefkast

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 17:17

Dekens in een zwarte waterdichte, luchtdichte dus ongedierte dichte stapelbare kist van de praxis. Was duur maar werkt fijn.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 17:39

8km is toch geen afstand met de auto?
Bij het juiste huis zou ik ervoor gaan.

Nieuwe omgeving, doet ook weer ontmoeten!

Gave strandfoto’s zag ik voorbijkomen.
Verder door drukte slecht bijgelezen :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 20:56

Jullie gaan hard!

Ben zelf mega druk en weinig tijd voor bokt op het moment.

8 km zou ik geen moeite van maken, ik ben zo’n 100km van huis en je maakt gewoon weer nieuwe vrienden en je vindt je weg weer.

Heb gisteren m’n nieuwe auto opgehaald :D erg blij mee! Mezelf er even bij voor de schaal _O-

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 21:22

Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Erg mooi.

Vandaag weer blad geblazen. Dat is de komende weken mijn dagtaak. Zomers geeft het lekker schaduw maar nu komt de drama periode. Heel mooi die kleuren maar het heeft zoveel werk..
Afbeelding
Afbeelding

8km is niks. Wij zitten al 5km van het dorp vandaan. Dat is 5 min rijden. Ik zou het daar niet op laten schieten als het een mooi plekje is

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 22:07

8km is misschien niet zoveel als je een auto hebt maar wel voor een kind met een fiets, dus ik snap op zich de twijfels wel. Wat vinden ze er zelf van?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 22:18

8km is hier de andere kant van de wijk. Ik kan me niet voorstellen dat ik nog niet eens een huis aan de andere kant van de wijk zou kunnen overwegen. Dan maak je het jezelf wel heel erg lastig om een ander huis te vinden. Als het zo ontzettend aanspreekt en passend is zou ik daar absoluut voor gaan.