Ninx schreef:Vandaag de eerste klusdag gedaan en alle palen van de buitenomheining staan..... nu wel gaar, gelukkig was het goddelijk weer!
Nu ik daar de hele dag heb rondgescharreld bedacht ik me dat ik de binnenomheining misschien eerst tijdelijk wil opzetten. Ten eerste omdat ik nog niet helemaal zeker weet hoe breed ik het wil hebben, en ten tweede omdat ik ze het kaal wil laten eten en gewoonweg een niet te breed pad (lees: teveel gras) wil laten kaalknagen.
Dus ik dacht de binnenomheining met een paar houten palen op de te zetten om de draad op spanning te houden, en daartussen prikkers.
Dan kan ik later, wanneer ik tevreden ben over de breedte, de boel permanent vastleggen.
Hebben jullie ook zoiets gedaan? En welke palen hebben jullie daarvoor gebruikt? Als in: de prikkers? Ik heb nu altijd groene kunststof prikkers. Maar die veerstalen prikkers vind ik ook wel netjes, vallen mooi weg in het landschap en zijn sterk.
Gebruiken jullie ook iets dergelijks?
Ja, wij hebben de binnen omheining met prikpalen en op hoeken dan houten palen. Lekker flexibel. Nu 2,5jr later vervangen we ze pas voor houten.