Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:22

n et de greenguard gekocht omdat die veel genoemd werd online als fijn en net om de hoek te koop stond. Nu kan ik verder kijken welke andere dan evt. Welk merk raden jullie dan aan?

Esmee is dat breed genoeg voor een auto of kun je via de voorkant er ook evt met een auto in?
Fijn dat je net geoefend hebt, en niet neer met vreemd ongetest tuig zo naar buiten zonder eerst getest te hebben hoe ze daar op reageren

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:26

Lynn_Nikita schreef:
n et de greenguard gekocht omdat die veel genoemd werd online als fijn en net om de hoek te koop stond. Nu kan ik verder kijken welke andere dan evt. Welk merk raden jullie dan aan?

Esmee is dat breed genoeg voor een auto of kun je via de voorkant er ook evt met een auto in?
Fijn dat je net geoefend hebt, en niet neer met vreemd ongetest tuig zo naar buiten zonder eerst getest te hebben hoe ze daar op reageren


Had het op kim wel eens geprobeerd, maar op diva niet. Had niet zoveel problemen verwacht maar was dan ook stom genoeg om gewoon door te gaan nadat ik in de straat al merkte dat mijn stuur kapot was :')

Kan een auto doorheen, de aanhanger past er ook door. Kan van voor tot achter doorrijden als je wil :)

Graasmasker heb ik een gewone korf, wilde eigenlijk een greenguard maar weet door alle verhalen niet meer wat ik moet. Ze eten wel zelfs door dat kleine gaatje prima van alle gras en hooi, dat wel.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:31

Afbeelding


Zal later even bijlezen, maar wilde jullie even mee laten genieten :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:33

aaaaaa sneeuw!!! bah brrr niks aan, Mooi vanachter een raam of zoals nu een plaatje maar ik wil lente!!
wel een leuk rendier (?) is weer eens wat anders bij het buitenrijden dan een ree of haas ( of mountainbiker :Y) )

MarloesHJ

Berichten: 2500
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:43

Ik denk dat dat een eland is! Wel een super gaaf uitzicht, ben jaloers :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:06

Heel mooi ja! Ik hou wel van sneeuw. Ook van lente en van herfst. Niet van zomer. Veel te heet.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:08

wendely schreef:
[ [url=m/VXFwrW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zal later even bijlezen, maar wilde jullie even mee laten genieten :)

Eland?
Gaaf hoor, maar sneeuw hoeft hier van mij niet. Enige voordeel daarvan is fat het er mooi uit ziet. Van een foto super dus +:)+

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:24

Wendely <3 ik ben jaloers!

Wat een sprookje.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:01

Een Eland inderdaad, er zijn hier een hele hoop. Ik vind de sneeuw echt geweldig, wil het voor geen goud ruilen tegen die wind en regen in Nederland :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:12

Karin_deB schreef:
@[***], als ik jou was zou ik toch foto's laten maken.
Mijn vorige shet bleek zeer heftige hoefbeenkantelingen voor te hebben.
Is toen op speciaal beslag gegaan.
Bij mijn huidige shet laat ik ook elk jaar foto's maken zodat ik het zeker weet. Die is 1x heel licht bevangen geweest.

Mijn huidige shet staat 3 kwart jaar met greenguard in de wei.
Werkt ideaal en geen problemen met de tanden oid.

Hij lijkt nu wel een beetje op te knappen. Ik heb deze week weer contact met de da en als zij het nodig vindt laat ik foto's maken. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik ga doen als zijn hoefbeen of benen gekanteld zouden zijn.

@ Hilary, mijn hoefsmid heeft er uiteraard ook naar gekeken. Helaas heeft mijn pony al erg "platte" voeten, dus kon hij er op het moment niets afhalen. Anders had hij nog meer op zijn zool komen te staan. Daarbij wilde hij eerst de ergste ontsteking wat laten uitdoven. Ook met hem heb ik wekelijks contact.

Op het moment gaat het redelijk met hem. Hij staat op vochtig zand.

Wow Wendely, prachtige foto. Sneeuw vind ik ook mooi om te zien, maar ik ben geen fan :D .
Ik ben meer van het vroege voorjaar en een mooi droog najaar. Zomer vind ik al snel te warm..... Het is ook niet snel goed ;)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:51

Ben ook een sneeuw mens. Veels te veel werk. Lastig is dat.
Geeft wel gave foto's

Ziet er netjes uit de hek. Wordt mooi.
Grondwerk, de basis van alles.
Bewustwording is de 1e stap. Van daaruit kun je verder.
Goed doorzetten!

Achterom
Berichten: 23113
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:56

Wat gaaf wendely! Waar in noorwegen zit je ongeveer? Ik blijf dat echt zo'n geweldig land vinden, die natuur....

Maartje_M

Berichten: 9433
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:27

Wendely wat mooi zeg! Maar van mij mag je de sneeuw en kou houden. Ik klaag al dat er nu nachtvorst is hier :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:30

Vorst is ook geen sneeuw. Alhoewel vorst ook niet erg vind. Mooie blauwe luchten, lekker zonnetje, heerlijk paardrijden <3 . Ja....

Waar zit je in Noorwegen, Wendely? Ben ook Gek op Noorwegen!

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:32

Ik vond het zonet al vies koud bij het laatste voerrondje. Bevroren vingers. := Helpt misschien niet dat ik een dikke week geleden nog in korte broek rondliep bij 33 graden. Overgang is wel pittig zo.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:38

Flew schreef:
Ik vond het zonet al vies koud bij het laatste voerrondje. Bevroren vingers. := Helpt misschien niet dat ik een dikke week geleden nog in korte broek rondliep bij 33 graden. Overgang is wel pittig zo.

_O-
Dat is wel flnk ja! :=

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:18

Wat gaan jullie hard!

Wendely, prachtige foto! kwam ook al voorbij op fb in de groep friese paarden.

Even een vraag: hoelang duurt het voordat een geopende rol hooi (voordroog?) beschimmeld ?
Ik heb 2 welshjes en ik ben van plan om over te stappen op rollen maar ik ben bang dat 1 zon rol dan in 2 weken op moet.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:35

Denk dat je blij mag zijn als je een week haalt zonder dat het gaat broeien. In de zomer nog sneller. Tenzij je de plastic er volledig afhaalt.

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 07:38

Ik voer midibaaltjes kurkdroge voordroog, net geen hooi. Ik pak ze volledig uit en dan gaan ze in een week op. Heb er ook wel eens twee naast elkaar open gehad (in mijn vakantie zodat mijn ouders geen rol hoefden te verplaatsen/openen) en dat ging ook goed.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 07:39

Ik denk ook max een week. Behalve als het vriest, mss. Maar 2 weken is wel optimistisch. Heb het zelf ooit ook gebruikt, maar na een dag of 5 wordt t echt wel slechter.

Lynn_Nikita

Berichten: 25587
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 07:54

2 weken red ik alleen als het heel koud is anders een week tot 10 dagen (dan is mijn pak ook op)en dan moet het al niet te warm zijn om die 10 dagen te halen

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:31

Hmm, dan kan ik de rollen wel vergeten.
Vind de pakjes in verhouding wel duurder, ook dit jaar terwijl er best veel gehooid kon worden!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:47

We zitten in Åsmarka, dat ligt zo'n 18km zuid-oost van Lillehammer. Er fitten dus in een gebied met relatief veel sneeuw en we wonen op 575m. dus daar blijft het ook langer liggen. Maar dat betekend ook kilometers bos, heerlijk! We hebben in de winter echt heel veel zon dagen, ookal ligt er sneeuw de zon hoeft er maar even bij te zijn en het is echt warm. Heerlijk winterweer dus.

Mooi hek!

Hielkebro, dat heeft geel erg met de temperatuur te maken. Ik kan er zo'n maand mee met 2 paarden maar het is dus koud hier.. Ik denk dat jij de 2 weken niet eens red.

[***], wat een narigheid met je paard zeg!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:59

En noorderlicht misschien! <3

Karin_deB

Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:53

Wat een plaatje wendely, gaaf!

@[***], mijn shet had ernstige hoefbeenkantelingen en heeft bloed, zweet en tranen gekost maar hij is uiteindelijk goed geworden en helaas overleden aan een darmperforatie.
Ik heb hem toen destijds op speciaal beslag met zooltjes en silicoon er tussen gezet, veranderd van stal en regime.
Met speciaal beslag, speciaal voer, een zandpaddock en max 2uur per dag met graasmasker op de wei heeft hij uiteindelijk een paar pijnloze en goede jaren gehad voor de darmperforatie. Heb er nog flinke rondjes mee kunnen fietsen ed. Hij ging supersnel :D