Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sakvis schreef:Ze heeft toch nu een ander zadel al bij de vorige eigenaar? Zou het niet daaraan kunnen liggen? Want ze doet het pas sinds een maand. Of een rugprobleem? Tijdens opstappen kan er best veel druk op de rug komen. Gebruik je je beugels, of is je opstapje hoog genoeg om zo je been over het zadel te kunnen gooien.
Er zijn heel veel oefeningen en methodes om het probleem om te lossen, maar ik wil altijd eerst uitsluiten dat de reactie komt door pijn of ongemak.
Wendy schreef:Misschien een stom idee, maar heb je dit al eens voorgelegd aan de vorige eigenaar?
AbbyBlues schreef:Wendy schreef:Misschien een stom idee, maar heb je dit al eens voorgelegd aan de vorige eigenaar?
Nee, niet gevraagd, maar ik weet wel wat die gaat zeggen. Dat ik haar een flinke schop moet verkopen. Dat deed hij zelf namelijk ook toen ze een keer moeilijk deed met een stal in lopen bij hun. Ze was bang, onbekende stal, onbekende mensen, in haar eentje uit haar vertrouwde kudde gehaald, en hij geeft haar gewoon een harde trap vol in haar buik om haar de stal in te laten lopen. Sorry, maar daar moet een andere manier voor zijn.
DubbelDun schreef:meggiemeg schreef:Als je gezondheidsredenen kunt uitsluiten zou ik haar even op pensioen zetten en over een paar maanden eens kijken of ze dit gedrag nog steeds heeft of dat het door de rust over is gegaan.Hebben jullie een idee?
karev schreef:No offence abby maar kan het ook combi uitproberen en toch je zadel zijn? Jij hebt dacht ik ook geen maatje 36 (ik ook niet!!) En mischien geeft dat toch teveel druk in een boomloos zadel... oh Hoe zeg je zo iets nou netjes hè. .![]()
Ik zou mij toch echt achter mijn oren krabben als mijn paard me er niet op liet.