Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 15:08

Oké nu baal ik wel een beetje.. Maar ook beetje eigen schuld denk ik. Ik wilde dus zo'n ladder maken met touw en pvc Pijpen. Maar omdat ik zo'n lange pvc pijp van 4 meter niet in m'n auto krijg dacht ik nou laat ik maar flexibele pvc pijp meenemen die buig ik wel wat rechter. Conclusie, touw te glad wat ik had gekocht en de flexibele blijven weer terug buigen. Maar alles al gebruikt en op maat gesneden dus kan niet meer terug brengen :') zit hier nu met stukken touw en flexibele pvc buis. Maar goed probeer nu iets anders door een oud wasrek te gebruiken en die op te hangen in de kast. Misschien passen ze daar wel tussen..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:55

fjordjes schreef:
Oké nu baal ik wel een beetje.. Maar ook beetje eigen schuld denk ik. Ik wilde dus zo'n ladder maken met touw en pvc Pijpen. Maar omdat ik zo'n lange pvc pijp van 4 meter niet in m'n auto krijg dacht ik nou laat ik maar flexibele pvc pijp meenemen die buig ik wel wat rechter. Conclusie, touw te glad wat ik had gekocht en de flexibele blijven weer terug buigen. Maar alles al gebruikt en op maat gesneden dus kan niet meer terug brengen :') zit hier nu met stukken touw en flexibele pvc buis. Maar goed probeer nu iets anders door een oud wasrek te gebruiken en die op te hangen in de kast. Misschien passen ze daar wel tussen..

Waarom doe je er geen latjes door de pc buis? Dan blijven ze recht. Touw haal je door gaatjes aan het uiteinde door.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:13

Dat is ook nog wel een slim idee ja, weet jij welke latjes geschikt zijn daarvoor? En die niet al te duur zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:18

Ik vrees dat je gezien de dikte van de pvc-buis uitkomt op iets van 10 mm en dat is niet bepaald stevig. Dan kun je beter investeren in iets wat wél gaat werken. Jammer van de miskoop, maar het is even niet anders.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:19

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:29

Ja alleen past dat niet in m'n auto, snijden ze die op maat als ik daar om vraag? Het moeten buizen van 65 cm worden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:55

Past dat niet in je auto schuin van voor naar achteren ?? Dan heb je wel een hele kleine auto :) 2 rijen stoelen achter elkaar is al haast 2 mtr.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:56

Als ze in een aygo passen dan passen ze zeker in m'n auto

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:00

Als ik mijn voorstoel plat leg (achterstoelen heb ik er al uit gehaald) kan ik net een plaat van 61x244 kwijt en ik heb echt geen station :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:06

Ik heb een atos :')

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:33

Die buizen kan je buigen. Dan past het wel in de auto. Wel gelijk thuis er uit halen anders blijven ze krom, althans die opdracht krijg ik altijd van mijn man.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:50

Ik heb ook een Atos gehad, gewoon schuin van achter naar voren steken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:55

en anders een pijpensnijder of ijzerzaag meenemen en een meetlint dan zaag je 1.30 daar af

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:15

Even om inspiratie op te doen. Mijn zusje heeft een nieuwe kast nodig.
Wie heeft een kast met westernzadel en pads erin? Als ik een foto mag zien graag en de afmetingen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:42

Minimale afmetingen diep 70/75 (afhankelijk van lengte zadel) en breed 70 alleen voor de zadelruimte.85 cm is nog beter qua diepte want dan kun je ook de pads kwijt. Al kun je die ook rechtop zetten.
Wat je er voor de rest qua bergruimte in wilt bouwen is maar net wat voor ruimte je hebt om de kast neer te zetten.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:59

even een zaagje en rolmaat mee en op maat zagen met de kofferbak open, zodat je op randje kunt leunen... zo gepiept. Pas ook een man zien doen voor de bouwmarkt :-)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:49

Inmiddels heb ik toch het rekje gekocht want het lukte niet. Heb ook een andere kast gekregen, deze is een stukje hoger en een heel stuk dieper! Heel blij mee, moet 'm alleen nog even goed indelen.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:37

Ik heb ook even inspiratie nodig :'). Vandaag verhuisd en heb nu een kast van stal. Best wel een smalle kast met weinig haakjes.
Misschien dat iemand wat handige tips heeft qua indeling of iets?

Beide zadelsteunen gaan er morgen uit en er komt 1 buis voor terug. Wat is slim. Zadel bovenin hangen? In het midden of toch lager?
Ik twijfel nog om te kijken voor nog een plank of die witte plank iets lager. Bovenste plank komen m'n dekjes.

Afbeelding
Aan de gaten aan de muur te zien is er genoeg keuze qua hoogte :').

Afbeelding
Misschien dat ik sommige haakjes nog kan wisselen voot echte haken. Sommige zijn kapstophaakjes of n spijker :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:13

Hoe hoog is 'hoog' en hoe groot ben je zelf ??

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:17

Ik zou hem iets hoger hangen, ik heb mijn Ikea krukje eronder staan zodat ik ook wat kan stapelen en dat werkt bij mij prima :D

Afbeelding

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:50

@Dubbeldun
De kast is ruim 2m hoog. Vast nog wel hoger. Zelf ben ik 1,82. De dekjesplank is hoog genoeg voor mij, haha. Dus zadelsteun helemaal naar boven is geen probleem voor mij.

Ik neig inderdaad ook om het zadel zo hoog mogelijk te plaatsen en eventuele haken er onder te hangen. Hoofdstel zou evt onder het zadel kunnen. Maar ik heb dan nog een longeersingel, enkele en dubbele longeerlijn, extra hoofdstel/touw etc..

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:58

xPearl schreef:
Ik heb ook even inspiratie nodig :'). Vandaag verhuisd en heb nu een kast van stal. Best wel een smalle kast met weinig haakjes.
Misschien dat iemand wat handige tips heeft qua indeling of iets?

Beide zadelsteunen gaan er morgen uit en er komt 1 buis voor terug. Wat is slim. Zadel bovenin hangen? In het midden of toch lager?
Ik twijfel nog om te kijken voor nog een plank of die witte plank iets lager. Bovenste plank komen m'n dekjes.

[ [url=m/d0ZuAn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Aan de gaten aan de muur te zien is er genoeg keuze qua hoogte :').

[ [url=m/KIO8LF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Misschien dat ik sommige haakjes nog kan wisselen voot echte haken. Sommige zijn kapstophaakjes of n spijker :')

Ik zou je hoofdstellen en longeersingel sowieso aan de deur hangen, dat geeft meer ruimte in de kast.
Eventueel een hangmandje of broekhanger onder de laagste plank.
Afbeelding

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:13

Ben bang dat de singel aan de deur het niet gaat worden. En ik weet ook niet of het mag, haha. Het is ook geen diepe deur zoals jij op de foto hebt. Die bak die ik aan de deur heb op de foto, plet m'n dekjes nu ook :'). Gelukkig gaan die, als de buis er hangt, weer naar de bovenste plank.
Hoofdstellen zou misschien wel kunnen, maar dat moet ik even kijken. Singel gaat 'm niet worden denk ik. Maar dat zou ik even moeten overleggen met de staleigenaar, haha.

Mandjes ga ik even naar kijken!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:55

xPearl schreef:
Ben bang dat de singel aan de deur het niet gaat worden. En ik weet ook niet of het mag, haha. Het is ook geen diepe deur zoals jij op de foto hebt. Die bak die ik aan de deur heb op de foto, plet m'n dekjes nu ook :'). Gelukkig gaan die, als de buis er hangt, weer naar de bovenste plank.
Hoofdstellen zou misschien wel kunnen, maar dat moet ik even kijken. Singel gaat 'm niet worden denk ik. Maar dat zou ik even moeten overleggen met de staleigenaar, haha.

Mandjes ga ik even naar kijken!

https://www.ikea.com/nl/nl/p/tjusig-deu ... lsrc=aw.ds
Zoiets over de deur hangen als te van de eigenaar niets aan de deur vast mag maken? Voorheen hadden ze ook zoiets bij de Action met grotere langere haken waar je makkelijk een hoofdstel of halster aan kan hangen. Ik kan ze nu online zo ff niet vinden

Als je niets aan de deur gaat hangen zou je de witte plank ook nog dieper kunnen maken.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:39

Zulke haakjes zijn inderdaad wel een idee! Slim!